FAS3.
Någon mer som snart går in i Fas3 och vill diskutera detta vidare? Tankar, funderingar, RÄTTIGHETER...
Kanske veta att man inte är ensam i denna hopplösa situation...
Hör av er!!
Någon mer som snart går in i Fas3 och vill diskutera detta vidare? Tankar, funderingar, RÄTTIGHETER...
Kanske veta att man inte är ensam i denna hopplösa situation...
Hör av er!!
Det här är ett elände.
Tänk på:
* I princip de enda som är någorlunda nöjda, är de som lyckats få en plats i en förening som man redan är aktiv i eller i varje fall gillar. Du måste inte ta den plats AF anvisar dig även om det kan låta så. Försök fixa din egen plats.
* Lita inte på att AF har koll på reglerna. De tolkar dem till din nackdel om de kan dessutom.
* Du har rätt till 20 dagars semester per år från din Fas 3-plats.
* Du har rätt att använda 1 dag/vecka eller motsvarande antal timmar utslaget på flera dagar till jobbsök.
Det finns en Facebookgrupp som heter "kollegor inom Jobb- och Utvecklingsgarantin Fas 1, 2, 3 där folk är väldigt kunniga och bra på att svara på frågor.
Här finns en samling reportage som avslöjar allt fiffel inom Fas 3: atgardslandet.se/2011/07/18/allt-om-fas-3/
Hej!
Är i Fas3 nu, men har ännu inte "placerats". Fick ett brev från AF idag och i det står det att jag har "Placering på AF i avvaktan på extern plats."
Vad betyder det? Ringde min kontaktperson, men hon kommer inte tillbaka förrän i morgon.
Betyder det att jag ska infinna mig på AF varje dag, eller vad?
Nu puffar jag denna tråd!!
Fler med FAS 3 erfarenheter??
Någon som kombinerar jobb med FAS?.... Vad gäller för er? Får ni tid till att söka arbete?
Det får inte jag. Jag jobbar dessutom.
Och semester, vad är det?
Gammal tråd, men puffar!
Måste ju finnas fler i denna skandalomsusade fas??? TRE!
Jag är UR FAS 3 sen några veckor!! HURRA! Uppfyllt ett nytt arbetsvillkor!!