• Anonym

Är jag för "på"?

Dejtat en kille några månader och vi bor inte ihop. Allt känns jätte bra mellan oss. Dock tycker jag endast att han kan vara lite seg, jag vill gärna sms flera ggr per dag, ringa osv, från början var han mer på men har som lugnat ner sig och då blir jag lite orolig.

Vill killar jaga även efter några månader? Jag är dessutom inte sen med att påpeka att jag blir ledsen när han tex inte svarar.  Vill inte var efterhängsen hur ska jag vara?

• Svar på tråden Är jag för "på"?
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-07 20:34:34 följande:
    Kom på en sak... Tänk om han aldrig frågar mig om jag vill träffas? :( Om han tycker att det är bättre att det är jag som föreslår det? Han säger ju alltid ja när jag frågar, och han har också frågat, men jag är den som har frågat kanske 85% av gångerna... Han verkar ju vilja ses iallafall, men han frågar inte och det gör mig så undrande...
    När träffades ni sist?
  • Anonym (Suck)

Får jag fråga...hur ofta brukar ni skicka iväg sms till dessa killar? Hur många sms per dag brukar ni skicka och skickar ni sms varje dag eller går det nån dag i mellan?

• Anonym (vila)

MIn kille och jag smsar minst en gång om dagen. En gång hände det att jag inte fick ett enda av honom, då tolkade jag det som att han hade tröttnat och ville göra slut. Så jag skrattar åt det idag!! 
    Jag är livrädd för att vara för på och skickar ett sms för att höra att han mår bra varje dag vi inte ses. Det är alltid han som frågar om vi ska träffas...det var han som först sa jag älskar dig...det var han som först började prata om vår framtid tillsammans. Jag är livrädd att vara för på! Hade inte han varit som han är kanske inte vår relation hade funnits över huvud taget.
    Tror lagom är bäst. inte för på och absolut inte för av heller. Hitta lagom är inte det lättaste.

• Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-08 14:47:27 följande:
    När träffades ni sist?
    Förra onsdagen, alltså en vecka sedan. Han är nämligen iväg i en annan stad och jobbar varannan vecka.
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-08 14:49:33 följande:
    Får jag fråga...hur ofta brukar ni skicka iväg sms till dessa killar? Hur många sms per dag brukar ni skicka och skickar ni sms varje dag eller går det nån dag i mellan?
    Innan jag började spela svår (haha låter lite kul) så sms:ade vi varje dag, men då var det lika ofta han som började smsa som jag.

Nu brukar jag vänta på att han ska höra av sig, men ibland kan jag skicka iväg ett oskyldigt sms framåt kvällen och då är han precis som vanligt. Idag ska jag vänta på att han hör av sig för igår var det jag Solig 

Ibland kan det gå någon dag emellan, men då brukar han höra av sig dagen efter det. 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-08 15:31:45 följande:
    Förra onsdagen, alltså en vecka sedan. Han är nämligen iväg i en annan stad och jobbar varannan vecka.
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-08 15:34:37 följande:
    Innan jag började spela svår (haha låter lite kul) så sms:ade vi varje dag, men då var det lika ofta han som började smsa som jag.

Nu brukar jag vänta på att han ska höra av sig, men ibland kan jag skicka iväg ett oskyldigt sms framåt kvällen och då är han precis som vanligt. Idag ska jag vänta på att han hör av sig för igår var det jag Solig 

Ibland kan det gå någon dag emellan, men då brukar han höra av sig dagen efter det. 
    Okej, en fråga till :) När bjöd han ut dig sist? ( Behöver inte vara att han bjöd ut dig på dejt eller nåt sånt , bara undra när han smsade eller ringde sist för att få träffa dig?)
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-08 16:15:57 följande:
    Okej, en fråga till :) När bjöd han ut dig sist? ( Behöver inte vara att han bjöd ut dig på dejt eller nåt sånt , bara undra när han smsade eller ringde sist för att få träffa dig?)
    Det brukar vara jag som frågar om vi ska träffas, och han brukar vilja. Men senast han frågade var för 2 veckor sedan... 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-08 16:39:23 följande:
    Det brukar vara jag som frågar om vi ska träffas, och han brukar vilja. Men senast han frågade var för 2 veckor sedan... 

Okej, då tycker jag du ska vänta tills han frågar dig om du vill träffas....det kan ta 2 veckor men då kommer han iallfall förstå att "Hmm hon kanske har tröttnat på att (nästan) alltid vara den som frågar MIG om vi ska ses" och ja, han kommer att smsa/ringa dig när du inte hör av dig. Varför? jo för att han kommer att undra var du är eftersom du alltid brukar höra av dig. Han kommer hinna sakna dig.

Just nu tror jag att han tar dig lite för givet. "Hon kommer ändå alltid smsa mig" sen som jag sa innan så kanske han är den typen som gillar att tjejen "styr" förhållandet.

Det kommer du inte veta förrän ni pratar nästa gång om det jag sa innan att han inte hör av sig osv.

Så underhåll dig själv så länge, gå ut med vänner,gå på bio, gör vad som helst bara du inte sitter fastklistrad vid telefonen och ja jag vet att det är svårt :)

Om han smsar och frågar dig hur då mår osv så ska du självklart svara men vänta tills han frågar ut dig :)

• Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-08 18:10:11 följande:

Okej, då tycker jag du ska vänta tills han frågar dig om du vill träffas....det kan ta 2 veckor men då kommer han iallfall förstå att "Hmm hon kanske har tröttnat på att (nästan) alltid vara den som frågar MIG om vi ska ses" och ja, han kommer att smsa/ringa dig när du inte hör av dig. Varför? jo för att han kommer att undra var du är eftersom du alltid brukar höra av dig. Han kommer hinna sakna dig.

Just nu tror jag att han tar dig lite för givet. "Hon kommer ändå alltid smsa mig" sen som jag sa innan så kanske han är den typen som gillar att tjejen "styr" förhållandet.

Det kommer du inte veta förrän ni pratar nästa gång om det jag sa innan att han inte hör av sig osv.

Så underhåll dig själv så länge, gå ut med vänner,gå på bio, gör vad som helst bara du inte sitter fastklistrad vid telefonen och ja jag vet att det är svårt :)

Om han smsar och frågar dig hur då mår osv så ska du självklart svara men vänta tills han frågar ut dig :)

Tack tack tack för dina svar! :) Är såå glad att du hittade till denna tråd :)

Du tror inte att det är heeelt hopplöst i mitt fall då? (A) 
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-08 18:33:48 följande:
    Tack tack tack för dina svar! :) Är såå glad att du hittade till denna tråd :)

Du tror inte att det är heeelt hopplöst i mitt fall då? (A) 

Det är absolut INTE hopplöst, han gillar dig! så mycket vet vi ju :) Han vill träffa dig, han tycker om att umgås/ses, det är bara det att han skulle kunna smsa/ringa mer och samtidigt fråga DIG om du vill ses nån gång ibland också! Så att det inte är bara du som hela tiden styr upp det.

Jag vet att det är svårt men jag tror faktiskt att han skulle uppskatta dig mer om han fick kämpa lite för din uppmärksamhet också ;)

Är det inte lite så att det vi måste kämpa för uppskattar vi mer? :)  Nu vet jag att du inte är en sån som ringer 20 gånger om dagen eller smsar flera gånger om dagen, det enda du behöver göra är att släppa taget lite så han får skicka det där smset eller bjuda ut dig.

Jag var tillsammans med en kille för några år sen och jag hatade att han istället för att ringa, smsade. Jag tycker inte om att smsa när man kan ringa så det jag gjorde var att jag slutade smsa tillbaka när han skrev...han kunde skriva sms "Hur mår du?" osv men jag svarade inte utan jag väntade....sen skrev han kanske 3 sms till och när jag inte svarade så ringde han och fråga om jag fått smsen han skickade, jag sa lugnt att ja, jag har fått alla dina sms...då fråga han "Jaha, varför skrev du inte tillbaka då?" Och jag sa helt lugnt att "Jag föredrar killar som ringer mig istället för att smsa". Efter det så ringde han mig istället för att smsa....Nu tror du kanske att "Ja men HAN kanske var sån men det är bara ETT exempel" Haha ja det är bara ett exempel men jag kör fortfarande med det knepet fast inte lika rakt på, utan om en kille jag dejtar smsar mycket så svarar jag inte inom några minuter, kan ta en timme innan jag svarar och det gör jag inte medvetet för att spela svår utan jag brukar inte kolla min telefon så ofta och då brukar dom ringa mig och fråga "varför svara du inte" och då förklarar jag att jag inte brukar kolla telefon så ofta så då brukar dom ha det som vana att ringa istället :)

Haha jag vet att det kanske låter knäppt men det har funkat för mig iallafall....Man ska inte vara rädd för att berätta vad man tycker om och inte tycker om, det behöver inte vara något "drama" kring det...jag låter det aldrig gå så långt att jag blir irriterad och frustrerad och blir passivt aggressiv utan jag säger till direkt och om det inte passar så tack å hej :) fast det har aldrig blivit ett "tack å hej" utan killar har gillat det och anpassat sig.

Det här kommer säkert låta helt galet men jag tror inte killar gillar när man tassar på tårna kring dom eller är dörrmattor (Nu säger jag inte att du är det för det är du absolut inte utan jag ger bara extrema exempel :) )

Jag tror faktiskt ingen gillar såna killar/tjejer....

Han kommer smsa/ringa dig så det behöver du inte oroa dig för, det kanske kommer ta en vecka eller två men han kommer höra av sig.

Det handlar egentligen inte ens om vem som smsar först eller mest utan vem som tar intiativet till att ses...och om jag har uppfattat det rätt så har det ofta varit du som styrt upp det, då är det lätt för killen att känna sig bekväm sen kanske han tror att DU gillar att vara den som tar mest intiativ, han kanske tror att "ja hon kanske är en sån som tycker om att bjuda ut killen" och det skulle inte vara något fel med det om det vore så att du tyckte om att vara dne personen som mest tar intiativ till att ses...därför lönar det sig att vara ärlig och rak :) men jag håller tummarna för dig även fast jag tror att det kommer gå bra.

Svar på tråden Är jag för "på"?