• Anonym

Är jag för "på"?

Dejtat en kille några månader och vi bor inte ihop. Allt känns jätte bra mellan oss. Dock tycker jag endast att han kan vara lite seg, jag vill gärna sms flera ggr per dag, ringa osv, från början var han mer på men har som lugnat ner sig och då blir jag lite orolig.

Vill killar jaga även efter några månader? Jag är dessutom inte sen med att påpeka att jag blir ledsen när han tex inte svarar.  Vill inte var efterhängsen hur ska jag vara?

• Svar på tråden Är jag för "på"?
  • Anonym (1)

Godmorgon på er TS och "SAMMA"
    Som sagt så känner jag igen ALLT vad ni skriver. Jag har inte heller fått nåt sms här under helgen. Tänkte kanske att killen skulle höra av sig under helgen och undra hur jag haft det eller vad jag gjort eller nåt... men nä inget. Jag har alltså nu väntat över en vecka på att få nån respons ifrån honom bara för att jag tänkt låta honom ta initiativet till kontakt för att jag inte skulle vara "för på"... men vad har det hjälpt inte ett jävla skit.
    Och jag börjar nu blir fasligt förbannad och skulle helst av allt vilja skriva ett argt sms och berätta hur jävla arg och ledsen jag är och säga att jag vill ge upp detta med honom.
    Men det vill jag ju inte egentligen :)
    Funderar på om jag ska ringa som någon tidigare i tråden skrev eller om jag ska skriva ett litet neutralt sms.
    För att skriva ett argt eller krävande sms är inte den bästa vägen att gå, det har jag förstått även om det är jättesvårt att låta bli.

Och jag fattar inte heller varför de inte kan ge oss MAX 1 minut och bara skriva ett litet godnatt eller godmorgon eller kram eller vad sjutton som helst, så himla svårt eller tidskrävande är det ju faktiskt inte!!!!!!!! 

• Eisa

Jag brukar vara ärlig och säga att det här känns inte bra just nu och jag struntar i det här nu.

Då kommer de rusande.

• Anonym (SAMMA)
    Anonym skrev 2012-02-05 02:30:27 följande:
    Jag har varit rätt arg på honom och tjatat mkt sista tiden, haft lite dåligt samvete över det :(
    Men samtidigt är han så himla konstig då och då. Han skyller på att han är så trött. Haft lite jobbigt privat sedan jul.

Jag tror kanske jag ska försöka vara gullig men ändå inte på och låta han ta iniativet nu. Men det är så konstigt med hans sätt, hur gullig som helst för att nästa dag knappt ens bry sig om mig alls.

Tack för att du tar dig tid att svara!
    Det påminner så jäkla mycket om den killen jag dejtar! Ena dagen kan han verkligen vara världens gulligaste och skriva massor av söta sms till mig, och nästa dag hör han inte av sig. Varför är killar sådana? Har inte dem samma behov som oss tjejer att höra av varandra iallafall en gång om dagen? Man tycker ju om personen och VILL veta vad han/hon har för sig, eller hur han/hon mår. Att bara ha denna ständiga tystnad utan minsta livstecken är så himla jobbigt... Ibland känns det som att det är lika bra att skita i allting, för tänk om vi faktiskt blir tillsammans, och så går det dagar utan att han hör av sig då med? Jag behöver mycket kärlek och närhet samt är väldigt känslig och behöver någon som verkligen har tid för mig... Kanske är det det som är jobbigt? Äh, jag vet inte...:(

Jag tycker att du ska skriva ett helt oskyldigt, neutralt sms till honom (om du inte redan gjort det förstås) och till exempel höra hur det är med honom eller vad han har för sig och sådär, och se hur han svarar tillbaka. Är det bara något kort till exempel "det är bra." så struntar du i att svara för då visar han att han inte är intresserad av vad du gör eller hur du mår. Så brukar jag göra med han jag dejtar, sen brukar det oftast komma något litet sms antingen en stund efter eller någon dag efter. Hoppas hoppas hoppas att allting går bra! :)

Tack själv snälla du, det känns så skönt att veta att man inte är helt ensam om att känna såhär! 
  • Anonym (SAMMA)
    Anonym (1) skrev 2012-02-05 08:37:53 följande:
    Godmorgon på er TS och "SAMMA"
    Som sagt så känner jag igen ALLT vad ni skriver. Jag har inte heller fått nåt sms här under helgen. Tänkte kanske att killen skulle höra av sig under helgen och undra hur jag haft det eller vad jag gjort eller nåt... men nä inget. Jag har alltså nu väntat över en vecka på att få nån respons ifrån honom bara för att jag tänkt låta honom ta initiativet till kontakt för att jag inte skulle vara "för på"... men vad har det hjälpt inte ett jävla skit.
    Och jag börjar nu blir fasligt förbannad och skulle helst av allt vilja skriva ett argt sms och berätta hur jävla arg och ledsen jag är och säga att jag vill ge upp detta med honom.
    Men det vill jag ju inte egentligen :)
    Funderar på om jag ska ringa som någon tidigare i tråden skrev eller om jag ska skriva ett litet neutralt sms.
    För att skriva ett argt eller krävande sms är inte den bästa vägen att gå, det har jag förstått även om det är jättesvårt att låta bli.

Och jag fattar inte heller varför de inte kan ge oss MAX 1 minut och bara skriva ett litet godnatt eller godmorgon eller kram eller vad sjutton som helst, så himla svårt eller tidskrävande är det ju faktiskt inte!!!!!!!! 
    Hej! Men vilken kille! En hel vecka?! Hoppas att han har en riktigt bra förklaring... Om jag var du skulle jag skicka iväg ett sms där det stod typ "Lever du?" och så någon liten fråga efter om hur det är med honom och sådär, helt neutralt precis som du sa :) Killar kan vara så himla hopplösa! Jag tycker att vi är värda den där minuten du pratar om, liksom ett endaste litet sms?! Man blir så arg och framför allt ledsen... Grät hela fredagen för att han inte hade svarat på mitt sms som jag skickade torsdag morgon, och jag var helt 100 på att han hade släppt mig så att säga. Men han hörde faktiskt av sig sen och det är jag jätteglad för :) Det visade ju att han faktiskt tänkte på mig trots allt, fastän att han inte tog sig dem där sekunderna och svarade på mitt sms...

Jag har börjat att "spela svår" nu, men det är verkligen inget för mig! Jag VILL ju sms:a honom och höra av mig och sådär, men jag har märkt att ju mindre jag skriver desto mer hör han av sig tillslut. Sen i torsdags har jag inte hört av mig till honom en endaste gång, och i fredags kväll ringde han och ville prata lite, och så sms:ade vi jättemycket igår :) Och det var HAN som hörde av sig :) Helt hopplöst kanske det inte är mellan oss, men jag skulle gärna uppskatta att han hörde av sig lite mer och VISADE att han tyckte om mig...

Hur länge har du och den här killen träffats? Bor ni i samma stad? Är ni i samma ålder? :)
  • Anonym (1)
    Eisa skrev 2012-02-05 11:09:30 följande:
    Jag brukar vara ärlig och säga att det här känns inte bra just nu och jag struntar i det här nu.

Då kommer de rusande.
    Jag har gjort detta nu. Fast på mitt egna sätt. 
    Jag hoppas inte jag kommer bli singel nu... men nånstans så känns det som om det är just det som kommer att hända. Men då är det väl lika bra att det händer så att jag kan gå vidare i mitt liv!!  
  • Anonym (SAMMA)
    Eisa skrev 2012-02-05 11:09:30 följande:

Då kommer de rusande.
    Men tänk om det har motsatt effekt på vissa killar? Att dem bara rycker på axlarna och säger "okej" och går därifrån?
  • Lena
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-05 14:02:00 följande:
    Men tänk om det har motsatt effekt på vissa killar? Att dem bara rycker på axlarna och säger "okej" och går därifrån?
    Klart det har motsatt effekt på vissa.
  • Anonym (Kille)

Detta mysteriem med tjejer alltså, nu har jag en helt underbar fru som jag varit med i snart 9år .
    Men får alltid höra från polare att de får skit för dom inte har konstant kontakt (sms, tele osv) en nån tjej de nyss träffat .
    Jag förstår dom att dom inte ids ringa smsa i floder varje dag eller kan svara på stubinen.
    Man måste ju få smälta förhållande och få lite tid för sig själv ibland, inte för att man inte vill träffas eller gillar den andra utan bara för att få tänka på sitt egna ( kan vara vad fan som helst).

Tror det är större chans att killen sticken för att han blir förbannad för att han får pressen från "er" över denna konstanta kontakt TROTS inget är fel. Varningsklockan "kontrollbehovs brud" ringer ju fler än en gång i huvet.

Kan ju också var att man ser smset men har inte tid att svara fast man vill, men tänkar svara senare men det flyger ur huvet och glöms bort.

-Puss, jag älskar dig!     Måste man svara på det NEJ! även om det är kanske det bästa.

Summa sumarum.

SLAPPNA AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gillar killen dig så märker du det, vill han inte ha dig så marker du det. 

• Anonym (1)
    Anonym (Kille) skrev 2012-02-05 14:46:35 följande:
    Detta mysteriem med tjejer alltså, nu har jag en helt underbar fru som jag varit med i snart 9år .
    Men får alltid höra från polare att de får skit för dom inte har konstant kontakt (sms, tele osv) en nån tjej de nyss träffat .
    Jag förstår dom att dom inte ids ringa smsa i floder varje dag eller kan svara på stubinen.
    Man måste ju få smälta förhållande och få lite tid för sig själv ibland, inte för att man inte vill träffas eller gillar den andra utan bara för att få tänka på sitt egna ( kan vara vad fan som helst).

Tror det är större chans att killen sticken för att han blir förbannad för att han får pressen från "er" över denna konstanta kontakt TROTS inget är fel. Varningsklockan "kontrollbehovs brud" ringer ju fler än en gång i huvet.

Kan ju också var att man ser smset men har inte tid att svara fast man vill, men tänkar svara senare men det flyger ur huvet och glöms bort.

-Puss, jag älskar dig!     Måste man svara på det NEJ! även om det är kanske det bästa.

Summa sumarum.

SLAPPNA AV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Gillar killen dig så märker du det, vill han inte ha dig så marker du det. 
    Men om man inte hör nåt på en vecka.. tycker du det är okej att inte ens höra av sig på en vecka? Är killar så j-a fega att de inte vågar stå för och säga att de inte vill fortsatta, varför inte bara säga de då på en gång!?
  • Anonym
    Anonym (1) skrev 2012-02-05 18:57:46 följande:
    Men om man inte hör nåt på en vecka.. tycker du det är okej att inte ens höra av sig på en vecka? Är killar så j-a fega att de inte vågar stå för och säga att de inte vill fortsatta, varför inte bara säga de då på en gång!?
    Nej att inte höra av sig på en hel vecka, då skulle jag lägga ner. Jag skulle inte ens nedvärdera mig till ett "lever du"
    Nog skulle han få höra av sig och be om ursäkt och ha en bra förklaring
Svar på tråden Är jag för "på"?