• Anonym

Är jag för "på"?

Dejtat en kille några månader och vi bor inte ihop. Allt känns jätte bra mellan oss. Dock tycker jag endast att han kan vara lite seg, jag vill gärna sms flera ggr per dag, ringa osv, från början var han mer på men har som lugnat ner sig och då blir jag lite orolig.

Vill killar jaga även efter några månader? Jag är dessutom inte sen med att påpeka att jag blir ledsen när han tex inte svarar.  Vill inte var efterhängsen hur ska jag vara?

• Svar på tråden Är jag för "på"?
  • Anonym (Suck)

En till sak som jag glömde säga var att ibland spelar killar "spel" också och då är det viktigt att du säger till honom att du inte vill spela en massa "spel" och att du skulle uppskatta om han slutade för att det är avtändande.

Om han säger att han inte spelar spel så säg att du tycker om killar som hör av sig mer och som tar intiativ - Våga berätta för honom hur du känner om det men säg inte att du blir ledsen eller besviken utan säg bara det som om du skulle snacka om vädret- rakt på sak bara, inte aggressivt eller i en besviken ton utan bara som jag sa, rakt på som om du kom på det då och nu! Tänk: snack om vädret (vet inte hur jag ska förklara det bättre än så).

Oftast så brukar tjejer tro att "nej det kan jag inte säga för då kommer han tycka si och så". var inte rädd för vad han tycker och tänker! var inte rädd för att förlora honom!

• Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-06 16:55:59 följande:

En till sak som jag glömde säga var att ibland spelar killar "spel" också och då är det viktigt att du säger till honom att du inte vill spela en massa "spel" och att du skulle uppskatta om han slutade för att det är avtändande.

Om han säger att han inte spelar spel så säg att du tycker om killar som hör av sig mer och som tar intiativ - Våga berätta för honom hur du känner om det men säg inte att du blir ledsen eller besviken utan säg bara det som om du skulle snacka om vädret- rakt på sak bara, inte aggressivt eller i en besviken ton utan bara som jag sa, rakt på som om du kom på det då och nu! Tänk: snack om vädret (vet inte hur jag ska förklara det bättre än så).

Oftast så brukar tjejer tro att "nej det kan jag inte säga för då kommer han tycka si och så". var inte rädd för vad han tycker och tänker! var inte rädd för att förlora honom!

Å vad du verkar klok! Jag skulle önska att du kunde svara i alla trådar där tjejer/kvinnor vill ha hjälp med att tolka killen ifall han inte hör av sig, ifall han hör av sig och vad han menar när han gör det! Solig
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 16:48:19 följande:
    Tack för att du skrev dethär, jag tror att vi behövde det allihopa besvikna tjejer i den här tråden. Du är ärlig och verkar veta vad du pratar om, vilket borde betyda att du en gång varit som oss? Man lär sig ju utav sina misstag, brukar man säga och jag måste säga att du verkar jäkligt bra :) Iallafall för oss!

Jag har en fråga! Jag och killen jag dejtar har hållt på i ungefär 2 månader, och i början var allting jättebra. Båda hörde av sig lika mycket, om än inte han hörde av sig liiite mer än jag till och med. Fram tills förra veckan var det så, sen slutade han att höra av sig varje dag. På onsdagen träffades vi, och allt var lika mysgit och bra som vanligt, men sen hörde han inte av sig på varken torsdagen eller fredagen. Han svarade inte heller på mitt godnatt-sms. Fredag kväll ringde han dock och ville prata lite (jag hade inte heller hört av mig mer) och på lördagen sms:ade han mig flera gånger. Igår tog han kontakt igen men idag har han varit tyst så jag sms:ade honom.

Gör jag rätt? Ska man göra så att man spelar lite svår emellanåt, men ändå inte fööör mycket så att han tröttnar på att "jaga"? Ge mig gärna massor av tips och råd! Och var ärlig :)
    Jag var sån när jag var 16...men jag lärde mig rätt så snabbt att jag vill inte vara den som är "på", jag vill inte vara killen i förhållandet, den dominanta, den som hela tiden tar intiativ, DET är avtändande för mig som vill att killen ska vara den som är mer "på".

Jag brukade också analysera killar men förstod att det bara är slöseri med tid! Om en kille vill ha mig, så visar han det.

Sen så tror jag mycket på att en kille, även en så kallad "player" inte kan hålla masken så länge innan det brister...det är om han är riktigt intresserad av tjejen i fråga!

I din situation så tycker jag att du förstår helt rätt, att man ska hitta en balans och det kan vara svårt!

Killen du dejtar verkar köra med "hot and cold" metoden, dvs, ibland är han på-på-på sen sval som snö och det funkar ju....du är fortfarande intresserad av honom, du ger han fortfarande din tid.

Jag skulle ge dig det här tipset: Om han är på så var som vanligt men om han är kall så visa att du inte uppskattar det genom att INTE höra av dig till honom oavsett vad han smsar. Det kan verka löjligt ja, men ord fungerar inte, tyvär. Du måste visa att du inte gillar det. Jag skrev ovan att berätta hur du känner om hur han inte hör av sig men det hjälper endast om du samtidigt visar att du inte gillar det. Så återigen, smsar han inte, så smsa honom inte och fråga "var är du" eller "hallå?", smsa inte överhuvudtaget! Om han frågar varför Du inte hör av dig så säg bara att du har annat för dig.

Man tycker "Men åh han borde förstå han är vuxen!" men attraktion funkar inte så....Låt han sakna dig ibland också!

• Anonym (Suck)

Mina råd är endast för de tjejer som tycker om en kille som är den som är mer dominant i förhållandet...vissa tjejer tycker om att jaga killar och tycker om killar som kör med "The game" osv och det är helt okej!

Jag personligen gör det inte! utan jag tycker om att vara den som jagas i förhållandet ;) Sån är jag!

Jag finner inget nöje med att tävla om killar som tjejerna i "the blachelor" gör. Ser inget attraktivt i push and pull metoder osv eller "tease and release" *asg när jag skriver det här för det är så löjligt det hela* haha visste inte att det fanns en massa namn för alla dessa knep killar kör med!

Killar som kör spel signalerar bara att de är osäkra i mina ögon och vill att alla tjejer ska jaga dom. Inte min grej.

• Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-06 17:13:38 följande:
    Jag var sån när jag var 16...men jag lärde mig rätt så snabbt att jag vill inte vara den som är "på", jag vill inte vara killen i förhållandet, den dominanta, den som hela tiden tar intiativ, DET är avtändande för mig som vill att killen ska vara den som är mer "på".

Jag brukade också analysera killar men förstod att det bara är slöseri med tid! Om en kille vill ha mig, så visar han det.

Sen så tror jag mycket på att en kille, även en så kallad "player" inte kan hålla masken så länge innan det brister...det är om han är riktigt intresserad av tjejen i fråga!

I din situation så tycker jag att du förstår helt rätt, att man ska hitta en balans och det kan vara svårt!

Killen du dejtar verkar köra med "hot and cold" metoden, dvs, ibland är han på-på-på sen sval som snö och det funkar ju....du är fortfarande intresserad av honom, du ger han fortfarande din tid.

Jag skulle ge dig det här tipset: Om han är på så var som vanligt men om han är kall så visa att du inte uppskattar det genom att INTE höra av dig till honom oavsett vad han smsar. Det kan verka löjligt ja, men ord fungerar inte, tyvär. Du måste visa att du inte gillar det. Jag skrev ovan att berätta hur du känner om hur han inte hör av sig men det hjälper endast om du samtidigt visar att du inte gillar det. Så återigen, smsar han inte, så smsa honom inte och fråga "var är du" eller "hallå?", smsa inte överhuvudtaget! Om han frågar varför Du inte hör av dig så säg bara att du har annat för dig.

Man tycker "Men åh han borde förstå han är vuxen!" men attraktion funkar inte så....Låt han sakna dig ibland också!

Tack för att du tog dig tid att svara! Uppskattas av en osäker tjej :)

Jag tycker att det är skitjobbigt att han håller på som han gör, man blir ju helt förvirrad. "tycker han om mig? tycker han inte om mig? varför är han såhär?", sådana tankar dyker upp hela tiden när han inte hör av sig osv... Ska killar vara så jäkla förvirrande!?

Jag vill ju att han ska VISA att han tycker om mig genom att höra av sig till mig osv, och nu när jag börjat köra med "svår-spelet" märker jag ju att han faktiskt tänker på mig iallafall. När jag inte hör av mig, gör han det tillslut. Det måste väl vara ett gott tecken? Men han föreslår inte lika ofta som jag att vi ska ses, och det gör mig lite ledsen, eller besviken. Och framför allt UNDRANDE. Vill han inte ses? Tycker han att jag är tråkig? När vi väl ses iallafall, så är han ju precis som vanligt. Han håller min hand, vi kramas och han håller om mig. Men det verkar som att han tycker att det ska vara JAG som ska föreslå det!

Tänkte ta och försöka ta upp det med honom, men jag vet inte hur jag ska ta upp det. Helst vill jag ju att han ska dra upp ämnet, men han kanske inte tänker på det på samma sätt som jag? Eller så är han lite blyg och osäker? Ääh, vad vet jag... Tusen tack för ditt svar iallafall! :)
  • Anonym (Suck)

Innerst inne så tror jag att om en kille verkligen är intresserad av mig så gör han mig inte förvirrad...För att jag tror inte att en kille som är kär vill förlora tjejen genom att göra henne förvirrad. Han talar i klarspråk, hör av sig regelbundet,visar med ord och handling att det är mig han vill ha, min röst han vill höra i telefon, mig han vill träffa...

Det jag tror dödar attraktionen är när tjejen eller killen är för på och slutar leva sitt eget liv.

• Anonym (SAMMA)
    Anonym (Suck) skrev 2012-02-06 17:36:49 följande:

Innerst inne så tror jag att om en kille verkligen är intresserad av mig så gör han mig inte förvirrad...För att jag tror inte att en kille som är kär vill förlora tjejen genom att göra henne förvirrad. Han talar i klarspråk, hör av sig regelbundet,visar med ord och handling att det är mig han vill ha, min röst han vill höra i telefon, mig han vill träffa...

Det jag tror dödar attraktionen är när tjejen eller killen är för på och slutar leva sitt eget liv.

Jag ska alltså inte föreslå att träffas? Vänta på att han gör det?
    Han har inte svarat på mitt sms som jag skickade förut... Vad är det för fel på killen?! Igår var han hur på som helst, och nu kan han inte ens svara?! Blir gaaaaaaalen! :(
  • Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 17:34:38 följande:
    Tack för att du tog dig tid att svara! Uppskattas av en osäker tjej :)

Jag tycker att det är skitjobbigt att han håller på som han gör, man blir ju helt förvirrad. "tycker han om mig? tycker han inte om mig? varför är han såhär?", sådana tankar dyker upp hela tiden när han inte hör av sig osv... Ska killar vara så jäkla förvirrande!?

Jag vill ju att han ska VISA att han tycker om mig genom att höra av sig till mig osv, och nu när jag börjat köra med "svår-spelet" märker jag ju att han faktiskt tänker på mig iallafall. När jag inte hör av mig, gör han det tillslut. Det måste väl vara ett gott tecken? Men han föreslår inte lika ofta som jag att vi ska ses, och det gör mig lite ledsen, eller besviken. Och framför allt UNDRANDE. Vill han inte ses? Tycker han att jag är tråkig? När vi väl ses iallafall, så är han ju precis som vanligt. Han håller min hand, vi kramas och han håller om mig. Men det verkar som att han tycker att det ska vara JAG som ska föreslå det!

Tänkte ta och försöka ta upp det med honom, men jag vet inte hur jag ska ta upp det. Helst vill jag ju att han ska dra upp ämnet, men han kanske inte tänker på det på samma sätt som jag? Eller så är han lite blyg och osäker? Ääh, vad vet jag... Tusen tack för ditt svar iallafall! :)
    Jag har varit med blyga och osäkra killar...även de kan ta intiativ.....din kille kanske tycker om att du är den som tar mest intiativ, han kanske är en "yin" dvs passiv  (Yin, som är det svarta, symboliserar jorden, det mörka och kalla, fuktiga, passiva och kvinnliga.

Yang, som är det vita, symboliserar himlen, det ljusa och varma, torra, aktiva och manliga.)

Bara en liten tanke :)

Jag tycker du ska ta upp det med honom, definitivt.

En annan tanke...det är svårt att bryta ett mönster man är bekväm med, jag säger inte att han har blivit bekväm och lat men att han KAN ha blivit det eftersom du har varit mer "på" för det mesta (?).

Oavsett så tycker jag du ska prata med honom....lova bara att inte säga att det gör dig ledsen eller besviken....Det enda du egentligen behöver säga är att du tycker om killar som är mer...aktiva, tar intiativ och att du tröttnar på killar som är passiva.

Det har funkat för mig iallfall :)

• Anonym (Suck)
    Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 17:45:51 följande:
    Jag ska alltså inte föreslå att träffas? Vänta på att han gör det?
    Han har inte svarat på mitt sms som jag skickade förut... Vad är det för fel på killen?! Igår var han hur på som helst, och nu kan han inte ens svara?! Blir gaaaaaaalen! :(

Nej, jag tycker inte att du ska föreslå nånting, utan nästa gång ni ses kan du ta upp det....gör inte en stor sak av det, inget dramatiskt "Jag vill prata med dig", utan som jag sa innan så ta upp det i ett vanligt samtal med honom nästa gång ni ses.

• Anonym (Suck)

Låt han smsa eller ringa för att träffa dig för en gångs skull :)

Sen tar du upp det...helt random och kom ihåg; Var inte rädd för vad han kommer tycka, känna, tänka osv.

Svar på tråden Är jag för "på"?