Anonym (SAMMA) skrev 2012-02-06 16:48:19 följande:
Tack för att du skrev dethär, jag tror att vi behövde det allihopa besvikna tjejer i den här tråden. Du är ärlig och verkar veta vad du pratar om, vilket borde betyda att du en gång varit som oss? Man lär sig ju utav sina misstag, brukar man säga och jag måste säga att du verkar jäkligt bra :) Iallafall för oss!
Jag har en fråga! Jag och killen jag dejtar har hållt på i ungefär 2 månader, och i början var allting jättebra. Båda hörde av sig lika mycket, om än inte han hörde av sig liiite mer än jag till och med. Fram tills förra veckan var det så, sen slutade han att höra av sig varje dag. På onsdagen träffades vi, och allt var lika mysgit och bra som vanligt, men sen hörde han inte av sig på varken torsdagen eller fredagen. Han svarade inte heller på mitt godnatt-sms. Fredag kväll ringde han dock och ville prata lite (jag hade inte heller hört av mig mer) och på lördagen sms:ade han mig flera gånger. Igår tog han kontakt igen men idag har han varit tyst så jag sms:ade honom.
Gör jag rätt? Ska man göra så att man spelar lite svår emellanåt, men ändå inte fööör mycket så att han tröttnar på att "jaga"? Ge mig gärna massor av tips och råd! Och var ärlig :)
Jag var sån när jag var 16...men jag lärde mig rätt så snabbt att jag vill inte vara den som är "på", jag vill inte vara killen i förhållandet, den dominanta, den som hela tiden tar intiativ, DET är avtändande för mig som vill att killen ska vara den som är mer "på".
Jag brukade också analysera killar men förstod att det bara är slöseri med tid! Om en kille vill ha mig, så visar han det.
Sen så tror jag mycket på att en kille, även en så kallad "player" inte kan hålla masken så länge innan det brister...det är om han är riktigt intresserad av tjejen i fråga!
I din situation så tycker jag att du förstår helt rätt, att man ska hitta en balans och det kan vara svårt!
Killen du dejtar verkar köra med "hot and cold" metoden, dvs, ibland är han på-på-på sen sval som snö och det funkar ju....du är fortfarande intresserad av honom, du ger han fortfarande din tid.
Jag skulle ge dig det här tipset: Om han är på så var som vanligt men om han är kall så visa att du inte uppskattar det genom att INTE höra av dig till honom oavsett vad han smsar. Det kan verka löjligt ja, men ord fungerar inte, tyvär. Du måste visa att du inte gillar det. Jag skrev ovan att berätta hur du känner om hur han inte hör av sig men det hjälper endast om du samtidigt visar att du inte gillar det. Så återigen, smsar han inte, så smsa honom inte och fråga "var är du" eller "hallå?", smsa inte överhuvudtaget! Om han frågar varför Du inte hör av dig så säg bara att du har annat för dig.
Man tycker "Men åh han borde förstå han är vuxen!" men attraktion funkar inte så....Låt han sakna dig ibland också!