• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

men det enda jag funderar lite över, ifall det är missfall så borde testen nästa vecka vara svagare eller hur?
    För det test jag visade var ju inte så svagt direkt, och då hade jag hållt mig en timme bara och druckit en kopp te och en stor latte. Så om det är svagare på måndag så borde det ju bevisa min tro att det är ett missfall?!
    Eller kan hcg stiga trots man fått missfall?

• Bira11

var på vul igår blir inget ET på onsdag eller torsdag men på fredag ska de förhoppningsvis bli av.
    Dr kunde se 16-18blåser där dom låg på 10-12m,m. lite surt att de inte blev i morgon.
    Men jag får vara glad att de är så många och att dom bara behöver växa på sig, blev senare lagd förra gången oxå.
    Hoppas de blir några ägg av de blåsor han såg.
    Han ville inte ök dosen mer för då blir jag överstimulerad

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-15 09:27:46 följande:
    men det enda jag funderar lite över, ifall det är missfall så borde testen nästa vecka vara svagare eller hur?
    För det test jag visade var ju inte så svagt direkt, och då hade jag hållt mig en timme bara och druckit en kopp te och en stor latte. Så om det är svagare på måndag så borde det ju bevisa min tro att det är ett missfall?!
    Eller kan hcg stiga trots man fått missfall?
    Jag hade resonerat o tänkt som du gör gumman.Låter ju mest logiskt.
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-15 10:03:18 följande:
    var på vul igår blir inget ET på onsdag eller torsdag men på fredag ska de förhoppningsvis bli av.
    Dr kunde se 16-18blåser där dom låg på 10-12m,m. lite surt att de inte blev i morgon.
    Men jag får vara glad att de är så många och att dom bara behöver växa på sig, blev senare lagd förra gången oxå.
    Hoppas de blir några ägg av de blåsor han såg.
    Han ville inte ök dosen mer för då blir jag överstimulerad
    Skönt att höra de går framåt för dej gumman.
    Å bättre att avvakta några dagar extra så dom får växa till sej.
    Även om de inte blir ET imon så är de ju inte inställt,eller hur gumman!
    Du ska se att de komer gå bra på fredag!
    Du är ett steg närmare nu att bli ruvare.

Ska ju bli en liten februari bebis hos dej ju!
  • joujou

Njuter av min hormonfria dag nu!! hihih. Är så nervös och spänd och lycklig infölr morgondagen nu!!

• Csillag
    joujou skrev 2012-05-15 12:23:11 följande:
    Njuter av min hormonfria dag nu!! hihih. Är så nervös och spänd och lycklig infölr morgondagen nu!!
    Haha de e bra du kan njuta.
    Jag va skitnervös att ja skulle lossa innan ja va på ÄP.
    Snacka om onödig nervositet.

De komemr gå fiiiiint imon!!'
    Du kommer få ut massa fina ägg-
  • LnH

ursäkta mitt tjat, men har man alltid ont när man får ett missfall? Jag sitter som nålar och väntar på att det ska göra ont eller börja blöda en störtflod, vill ju helst inte att det sker på jobbet :S

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-15 12:39:33 följande:
    ursäkta mitt tjat, men har man alltid ont när man får ett missfall? Jag sitter som nålar och väntar på att det ska göra ont eller börja blöda en störtflod, vill ju helst inte att det sker på jobbet :S
    Tyvärr så måste jag säga att de tyvärr inte alltid för de.
    Har känt 3 av 3 och de har varit MF med tvillingar.
    Dom har känts ordentligt o klumparna va inge rolia alls.
    ENlingarna har jag bara blödningar med klumpar i och fått åka in pga de.
    Men aldrig haft ont.

Å du är inte tjatig, man ska fråga när man undrar nått o hur ska du får svar om du inte frågar
  • LnH

Tack :) har ju inga klumpar direkt, mest crinonen som är klumpigt när det kommer ut. Men blöder fortfarande inte mycket alls, som slutklämmen på mensen så att säga. 
    Haha även om jag är glad så gör denna ovisshet mig galen, vill bara få det bekräftat att det är ett missfall som jag innesrt inne tror så att jag kan se fram emot min FET som jag längtar efter Skrattande

• joujou
    Csillag skrev 2012-05-15 12:35:17 följande:
    Haha de e bra du kan njuta.
    Jag va skitnervös att ja skulle lossa innan ja va på ÄP.
    Snacka om onödig nervositet.

De komemr gå fiiiiint imon!!'
    Du kommer få ut massa fina ägg-
    Ja det är ju sol och varmt, så man får passa på  
    Jag är skitnervös, fast äöndå så tänker jag inte så mycket.
    Känns så himla overkligt just nu!!

Tack gumman :DD!! Jag hoppas verkligen det!

Alltså.. om dom odlar äggen 2 dagar... och vi säger nu att jag får några bra befruktade ägg på Onsdag, dom ringer på torsdag, är det fredagen då man får komma in för ET, eller blir det lördagen?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012