• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fru Bone

Då var man tillbaka hemma efter flera dagar på kliniken.
    Hade över 20 äggblåsor denna gång, men det visade sig att det vara var 5 ägg och bara 4 mogna.
    Kändes så otroligt trist, men det gick rätt bra ändå. 3 av dem var toppägg och vi fick tillbaka ett i fredags och de andra två skulle de odla vidare så vi får väl veta snart om de klarat sig eller inte. Känns nervöst.

Så nu sitter jag återigen här och ruvar och hoppas på det bästa. Har testdag den 29/5 så då får vi veta hur det har gått. Usch för denna väntan.

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-14 10:25:37 följande:
    jo fast jag blöder :( men även ifall det inte fungerar så vet jag att det är inget övrigt fel på mig i alla fall, dvs jag trodde att det var något mer fel som de inte hade hittat och att det var därför som det inte fungerade.

Pratade med kliniken igen och de sa kom när du ska komma in..så jag frågade hur ska de avgöra ifall jag verkligen är gravid och inte håller på att få ett missfall...det kunde inte sköterskan svara på. Nu är jag ju ÄNNU mer nervös ju. Vågar inte berätta detta för mannen för att det känns som om det räcker med att jag är nervös för oss två...
    Åhhhh gumman, GRATTIS!!!
    Guuuuuuu va glad jag blev nu för din skull!!!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    De där är INTE ett spök streck, de där e BEBIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LnH ska bebis LnH ska ha bebis!!! Yeeeeeiiii!!

Grattis vännen.

Å oroa dej inte för blödningarna, ta nu o andas.
    Vet de e svårt men man kan blöda, tro mej jag vet!
    Jag blödde nästan varje dag halva mina graviditeter o sen va de två gånger/vecka ungefär tills bebis/ar kom.
    Så bara för du blöder betyder inte de MF, MEEEEEEEEEEEEEN jag förstår din oro.
    Vila mkt o ta de lugnt.
    OM de nu skulle vara ett MF så är de inget läkarna kan göra.
    Kroppen stöter då ut de för de e nått fel.
    Vet de känns skit att få de, efter 6 st så mår ja fortfarande lika pissigt varje gång jag får de.

Lägg dej o vila, ta de lugnt.
    de e de enda du kan göra.

Hör av dej när du vari hos läkaren.

LnH ska ha bebis
    LnH ska ha bebis!!!!!!!!
  • Csillag
    Fru Bone skrev 2012-05-14 13:21:52 följande:
    Då var man tillbaka hemma efter flera dagar på kliniken.
    Hade över 20 äggblåsor denna gång, men det visade sig att det vara var 5 ägg och bara 4 mogna.
    Kändes så otroligt trist, men det gick rätt bra ändå. 3 av dem var toppägg och vi fick tillbaka ett i fredags och de andra två skulle de odla vidare så vi får väl veta snart om de klarat sig eller inte. Känns nervöst.

Så nu sitter jag återigen här och ruvar och hoppas på det bästa. Har testdag den 29/5 så då får vi veta hur det har gått. Usch för denna väntan.
    Nu håller vi alla tumamr o tår för dej.
    Nu ska de allt bli bebis för dej oxå!
  • Csillag

Måste in i duschen innan ja sätter mej här o läser igenom  va alla skrivit.
    Jag har ju missat massa inlägg.

Syns om en sund

• LnH
    Csillag skrev 2012-05-14 14:04:44 följande:
    Åhhhh gumman, GRATTIS!!!
    Guuuuuuu va glad jag blev nu för din skull!!!
    GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    De där är INTE ett spök streck, de där e BEBIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LnH ska bebis LnH ska ha bebis!!! Yeeeeeiiii!!

Grattis vännen.

Å oroa dej inte för blödningarna, ta nu o andas.
    Vet de e svårt men man kan blöda, tro mej jag vet!
    Jag blödde nästan varje dag halva mina graviditeter o sen va de två gånger/vecka ungefär tills bebis/ar kom.
    Så bara för du blöder betyder inte de MF, MEEEEEEEEEEEEEN jag förstår din oro.
    Vila mkt o ta de lugnt.
    OM de nu skulle vara ett MF så är de inget läkarna kan göra.
    Kroppen stöter då ut de för de e nått fel.
    Vet de känns skit att få de, efter 6 st så mår ja fortfarande lika pissigt varje gång jag får de.

Lägg dej o vila, ta de lugnt.
    de e de enda du kan göra.

Hör av dej när du vari hos läkaren.

LnH ska ha bebis
    LnH ska ha bebis!!!!!!!!
    Haha sitter och ler för mig själv framför datorn på jobbet :) Blev på bättre humör efter ditt inlägg. Trodde jag blödde klumpar men det är crinonen som ser ut som klumpar. Det kommer inte så mycket som vid en vanlig mens men känns som mensvärk men det kan lika gärna vara att jag är så nervös och spänner mig just eftersom jag blöder...

Ahh men om det är ett missfall så funkar i alla fall kroppen fortfarande :D Jag trodde det var något mer fel som läkarna hade missat i alla fall.

Men blödde du vid varje grav? Blödde du mycket eller lite? har väl blödit som två femkronor sedan imorse så inte så mycket, förhoppningsvis så blir det inte mera utan slutar snart....NERVÖS.
    MEN skulle vara skönt att veta ifall det är missfall eller inte, missfall känns nästan bättre än att inte lyckas alls
    Men ska jag berätta för maken att jag testade plus för ifall det är ett missfall skulle han bli så besviken och sen skulle han bli arg för jag köpte ett paket cigg igår för att trösta mig för att det inte fungerade (ett tröstpaket och sen inga mera).  Har ju slutat pga IVF försöken.
  • joujou
    LnH skrev 2012-05-14 10:15:42 följande:
    oops glömde bilden, helt skakig...men nu börjar jag undra över missfall för jag blöder ju...

GRATTIIIIS!!! :D
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-14 14:14:39 följande:
    Haha sitter och ler för mig själv framför datorn på jobbet :) Blev på bättre humör efter ditt inlägg. Trodde jag blödde klumpar men det är crinonen som ser ut som klumpar. Det kommer inte så mycket som vid en vanlig mens men känns som mensvärk men det kan lika gärna vara att jag är så nervös och spänner mig just eftersom jag blöder...

Ahh men om det är ett missfall så funkar i alla fall kroppen fortfarande :D Jag trodde det var något mer fel som läkarna hade missat i alla fall.

Men blödde du vid varje grav? Blödde du mycket eller lite? har väl blödit som två femkronor sedan imorse så inte så mycket, förhoppningsvis så blir det inte mera utan slutar snart....NERVÖS.
    MEN skulle vara skönt att veta ifall det är missfall eller inte, missfall känns nästan bättre än att inte lyckas alls
    Men ska jag berätta för maken att jag testade plus för ifall det är ett missfall skulle han bli så besviken och sen skulle han bli arg för jag köpte ett paket cigg igår för att trösta mig för att det inte fungerade (ett tröstpaket och sen inga mera).  Har ju slutat pga IVF försöken.
    De va ju bra ja kunde få dej att le o bli glad

Ja jag har tyvärr blött varje graviditet.
    MEN jag har ju en trasig livmoderetap o kassa slemhinnor.
    Första grav va skitjobbig o man oroade sej nästa hela tiden.
    Men me tvillingarna så blev de att man "vänjde" sej så man tog en dag i taget.

jag tycker du ska berätta för maken, OM de skulle va ett MF så kan ni inget göra egentligen.
    Å de paketet cig du köpte igår när du mådde skit beror de inte på.
    Ta en dag i taget o ta de lugnt,men berätta för han.
    Han vill ju oxå veta...Han ska ju bli pappa

Grattis återigen gumman!!!!!!
  • LnH

Tack alla, vågar inte tro det förrens jag slutar blöda och de på kliniken säger att jag faktiskt är gravid...vet inte ens om jag vågar tala om för maken att jag har fått ett plus ifall det är ett missfall...

• Csillag
    Fru Bone:

GRATTSI till insättningen.

Varför fick du va på kliniken så länge???
    Stod ju typ Äntligen hemma efter några dar på kliniken.
    Nu blev ja orolig!!!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012