• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • mamman0301
    nl2012 skrev 2012-05-14 06:59:10 följande:

Är så himla lycklig, måste bara skriva av mig till er tjejer! Av mina 6 äggblåsor blev det 5 ägg varav ett nu är insatt samt 2 i frysen. Ytterligare 1 ska odlas vidare till dag 5 för att ev sedan frysas ner. Detta var långt mycket bättre resultat än vad jag någonsin kunde drömma om Glad Hoppas nu att "pyret" vill fästa och stanna kvar hos mig i 9 månader. Enligt läkaren skulle jag tänka på att ta det lugnt dessa 4 första dagar för det är visst då embryot ska fästa. Td den 24/5 så den 25è får jag veta............Kram på er!!!!!!

Grattis till fint resultat{#emotions_dlg.flower}
  • LnH
    nl2012 skrev 2012-05-14 06:59:10 följande:

Är så himla lycklig, måste bara skriva av mig till er tjejer! Av mina 6 äggblåsor blev det 5 ägg varav ett nu är insatt samt 2 i frysen. Ytterligare 1 ska odlas vidare till dag 5 för att ev sedan frysas ner. Detta var långt mycket bättre resultat än vad jag någonsin kunde drömma om Glad Hoppas nu att "pyret" vill fästa och stanna kvar hos mig i 9 månader. Enligt läkaren skulle jag tänka på att ta det lugnt dessa 4 första dagar för det är visst då embryot ska fästa. Td den 24/5 så den 25è får jag veta............Kram på er!!!!!!

Grattis!!!!

Ringde kliniken och de sa att jag skulle fortsätta med gelen, men känner att vad ska den göra för skillnad när jag ändå blöder ut den?! Och det kommer ju mycket blod så chansen att ngt finns kvar är ju rätt minimal, blöder mycket och klumpar..(ursäkta äckel informationen).
    Känns bara som om det är onödigt med all gegga...jag vet innerst inne att det är inget. känns bara som man drar ut på det hela ännu längre trots att det inte finns ngt hopp. Känns inget kul alls. så nu ska jag hålla på med crionen tills på fredag och testa då..varför är den enda fråga jag har i huvudet. Vet ju att det är mensen. Om jag hade satt in två så hade jag förstått för det ena kan blöda ut men nu sattes bara ett ägg in. Och tror inte att jag har tvillingar i släkten och maken har definitivt inte det i släkten.
  • nl2012

LnH vad jobbigt du har det nu, förstår att det känns eländigt. Men hade jag varit dig så hade jag fortsatt med crinonen eftersom de sa det o kanske kanske finns det en chans även om den är minimal som du skriver.... Tänker på dig! KRAM KRAM

• LnH

Förra gången jag började blöda på RD9 så fick jag sluta, undrar varför jag inte får det nu. Då sa de inget om att jag skulle fortsätta och testa, då frågade de hur mycket jag blödde och sa att det var ok att sluta. Men inget om att jag skulle testa senare..

Och när man blöder och har crinone, det är INTE mysigt! USCH :)

• Fidelis ad urnam

Hur är det nu efter man har återinfört ett embryo (är lååååångt fram i tiden för mig nu), är det viktigt att man tar det lugnt och undviker stress och träning då?

• LnH

hmmm jag ville bara få bekräftat att det inte var ngn liten i min mage så gick till apokteket för att köpa ett test för att inte få någon förhoppning om att det kanske kanske var ngt  efterom de ville att jag skulle testa på fredag. tog ett clearblue och det visade positivt?!?!
    För inte är det här ett "spökstreck" eller svårt att se?!

• nl2012
    Fidelis ad urnam skrev 2012-05-14 09:33:05 följande:
    Hur är det nu efter man har återinfört ett embryo (är lååååångt fram i tiden för mig nu), är det viktigt att man tar det lugnt och undviker stress och träning då?
    Ända sedan jag började med allt det här har jag försökt att tänka att går det så går det, jag kan inte göra mer än att lita på läkarna och följa deras ordinationer. Mitt liv var rent ut sagt ett helvete innan jag träffade min älskade sambo för drygt 2 år sedan, så jag är så otroligt glad o tacksam över det underbara liv jag lever nu. Hade helt gett upp tanken på att bli mamma men med kärlek o mycket stöd kom jag på andra tankar.

Min sambo o jag gav oss in i detta med mottot lyckas vi inte så har vi iallafall försökt o gjort vad vi kunnat, annars kanske vi hade ångrat oss senare i livet. Vi ser det som en otrolig gåva om vi lyckas bli föräldrar.

Ang återinfört embryo så fick jag rådet att ta det lugnt o ta hand om mig själv nu de 4 första dagarna efter insättning för att ge "pyret" största möjliga chans att fästa.     
  • LnH

oops glömde bilden, helt skakig...men nu börjar jag undra över missfall för jag blöder ju...

• nl2012

Visst är det ett Plus det ser man klart o tydligt!!! Åh vad roligt för dig, hoppas att det är ett tecken på att allt är bra.

• LnH

jo fast jag blöder :( men även ifall det inte fungerar så vet jag att det är inget övrigt fel på mig i alla fall, dvs jag trodde att det var något mer fel som de inte hade hittat och att det var därför som det inte fungerade.

Pratade med kliniken igen och de sa kom när du ska komma in..så jag frågade hur ska de avgöra ifall jag verkligen är gravid och inte håller på att få ett missfall...det kunde inte sköterskan svara på. Nu är jag ju ÄNNU mer nervös ju. Vågar inte berätta detta för mannen för att det känns som om det räcker med att jag är nervös för oss två...

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012