• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • joujou
    Mischa skrev 2012-05-14 18:01:33 följande:

Tjuvtestade igår och imorse, det där är morgonens test med lite extra kontrast. Är idag på rd14. Vad tror ni? Jag ser ju linjen men jag känner mig helt... jag vet inte, kan liksom inte tro det? Är det en linje där? Den är ju så svag, kan den försvinna? Borde den inte vara starkare? 

Har ett clearblue också som jag ska ta på torsdag, dagen före TD...  
    Jag ser definitivt ett streck! Grattis  
  • Mischa
    familjenekberg skrev 2012-05-14 16:16:37 följande:
    Csillag
    Jag har varit på 22 h kryssning till åland i från i går till idag. Har vatit upp och ner, har små ljusrosa flytning ca 1 gång om dagen när jag torkar mig, men har nog väldigt torra slämhinnor denna gång. Känner mig dock hoppfull, har mycket symtom som illa mående, ömma bröst kortvarig mensmärtor som kommer och går. Hoppas att testet är positivt i morgon. Hoppas så.
    Jag önskar dig verkligen lycka till imorgon! 
    joujou skrev 2012-05-14 15:42:03 följande:
    22.30 ikväll ska jag ta ovitrellen och 10.30 på onsdag ska vi in på ÄP!  
    Är så himla glad nuu!! 
    Hoppas de får ut massor av ägg! Eller framför allt ett guldägg :)
  • Mischa
    joujou skrev 2012-05-14 18:03:55 följande:
    Jag ser definitivt ett streck! Grattis  
    Tack :) Jag vågar inte tro det än, så kommer inte att säga något till någon (förutom sambon då) förrän om vi testar positivt på torsdag också... Men jag känner mig gravid (tror jag iaf?), ömma bröst, illamående när jag inte har ätit på ett par timmar, mensvärk av och till... Men är fortfarande livrädd för att ta ut något i förskott! :)
  • joujou
    Mischa skrev 2012-05-14 18:04:49 följande:
    Jag önskar dig verkligen lycka till imorgon! 

Hoppas de får ut massor av ägg! Eller framför allt ett guldägg :)
    Tack så mycket!!  
  • joujou
    Mischa skrev 2012-05-14 18:06:46 följande:
    Tack :) Jag vågar inte tro det än, så kommer inte att säga något till någon (förutom sambon då) förrän om vi testar positivt på torsdag också... Men jag känner mig gravid (tror jag iaf?), ömma bröst, illamående när jag inte har ätit på ett par timmar, mensvärk av och till... Men är fortfarande livrädd för att ta ut något i förskott! :)
    Nej men jag förstår dig! Jag kan inte ens föreställa mig hur jag kommer känna, eller tänka om jag får ett plus sen. Aldrig hänt innan! 

Men du, du är gravid Se till att njut och berätta för sambon! hihi.  
  • LnH
    Tjuvtestade igår och imorse, det där är morgonens test med lite extra kontrast. Är idag på rd14. Vad tror ni? Jag ser ju linjen men jag känner mig helt... jag vet inte, kan liksom inte tro det? Är det en linje där? Den är ju så svag, kan den försvinna? Borde den inte vara starkare?  Har ett clearblue också som jag ska ta på torsdag, dagen före TD...  

Grattis!!!!
  • Mandelmumsa

Grattis Mischa och LnH! Ingen tvekan om att era test är positiva!! :)

Fick mens igår och testade som väntat negativt idag på TD. Har börjat kolla upp privata kliniker eftersom vi nu bara har ett fryst kvar av våra landstingsförsök! Skulle så gärna vilja hinna med ett par insättningar till innan sommaruppehållet, men det verkar inte finnas någon klinik som har öppet hela juni så att jag hinner det. Känner ni till någon klinik som inte håller stängt så länge över sommaren som man kan kolla upp? Gärna i Stockholm eller Uppsala. Är ju inte ens säkert den frysta klarar upptiningen, när jag gjorde FET nu senast så dog ju den första de tog ut.. Vi har iaf valt Linnékliniken i Uppsala, men vi har fått en samtalstid först i augusti och skulle få starta med behandling senast i oktober! Känns ju som en halv evighet till dess!!! Vill inte slösa bort massa dyrbara månader så! Känner mig lite desperat nu. Har även kollat Sophiahemmet men de hade inte heller tid före sommaren och dessutom fick jag inget förtroende för den barnmorskan som jag fick prata med, så vi väljer nog bort Sophiahemmet helt pga det. Vi kör på med vårt frysta direkt nu i denna cykel.

• Snölängtan

Hej alla kämpare och trådägare "Csillag" Glad

Jag är nybliven ruvare (igen...) och känner att den här tråden skulle kunna passa bra även för mig, och det står ju att alla är välkomna Flört så....får jag vara med?!? Och hur gör jag då? Listan är ju lång och jag vågar mig inte på att börja pilla med den då jag tdiigare varit med om att det blir lite knas i formateringen...."typ".

Min make och jag håller på med syskonförsök nr 3 på IVF-klinik. Vi har en son som kom till på naturlig väg för fyra år sedan precis "så där lätt och ledigt" som man vill tro att det ska vara... Men syskon verkar det inte bli lika lätt alls. Fick till slut veta att jag hade rejäla problem med sköldkörteln och bla pga "åldersstress" (har ganksa nyligen passerat 40...) går vi sedan ett år tillbaka på IVF-klinik och har nu satt in vårt sista nedfrusna embryo. Testdag 25/5.    

• Csillag
    Snölängtan skrev 2012-05-14 18:51:29 följande:
    Hej alla kämpare och trådägare "Csillag" Glad

Jag är nybliven ruvare (igen...) och känner att den här tråden skulle kunna passa bra även för mig, och det står ju att alla är välkomna Flört så....får jag vara med?!? Och hur gör jag då? Listan är ju lång och jag vågar mig inte på att börja pilla med den då jag tdiigare varit med om att det blir lite knas i formateringen...."typ".

Min make och jag håller på med syskonförsök nr 3 på IVF-klinik. Vi har en son som kom till på naturlig väg för fyra år sedan precis "så där lätt och ledigt" som man vill tro att det ska vara... Men syskon verkar det inte bli lika lätt alls. Fick till slut veta att jag hade rejäla problem med sköldkörteln och bla pga "åldersstress" (har ganksa nyligen passerat 40...) går vi sedan ett år tillbaka på IVF-klinik och har nu satt in vårt sista nedfrusna embryo. Testdag 25/5.    

Hallå Hallå Snöflingan,.

Nääää du får inte va med här - SKämtar SJÄLVKLART!!
    Klart du ska följas åt med oss alla här inne.
    Vi är ett glatt gäng, även om vi har våra skit dagar då vi spyr ut galla här inne i foryumet.
    MEEEN det är så de tyvärr ser ut i ivf karusellen o de vet vi alla om så vi peppar stöttar styrkekramas massor här inne.

Såg du oxå har problem me sköldkörteln - Välkommen till mitt helvete
    Hoppas ditt FET fungerar nu,o de e klart att de ska göra!!

Om di tittar på våran lista o skriver svaren i ett inlägg bara så lägger jag in dej i listan.
    Du ser ju sj på listan va vi lägger in  men sen e allt helt frivilligt va man vill ha med o inte.

Återigen, vi bockar o bugar o hälsar dej välkommen in till oss.
    Denna start på veckan har vi ganska positivt.
    De e testdagar hit o dit o de visar positivt på några.
    De e skoj.

Kram
  • Csillag

Tjuvtestade igår och imorse, det där är morgonens test med lite extra kontrast. Är idag på rd14. Vad tror ni? Jag ser ju linjen men jag känner mig helt... jag vet inte, kan liksom inte tro det? Är det en linje där? Den är ju så svag, kan den försvinna? Borde den inte vara starkare? 

Har ett clearblue också som jag ska ta på torsdag, dagen före TD...  
    Yeeeeeiiiiiii GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!
    Jag ser strecket o de kan inte va ett spökstreck!

Nu har vi ännu fler gravida - HÄRLIGT!!!

Va de en två dagars lr blasto du satte in?
    Kram o GRATTIS igen
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012