• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • jazmine25

Själv har jag varit väldigt låg. Jag inväntar fortfarande ÄL men den har inte dykt upp. Jag är orolig att jag missat den vilket borde vara omöjligt då jag har testat varje dag sen cd 12. På cd 13 var jag på VUL och då hade den inte släppt. Nu dubbeltestar jag sen några dagar tillbaka men den har fortfarande inte kommit. Jag är på cd 19 idag.

När brukar ni få ÄL?

• Snölängtan

Mischa & Fam Ekberg: Grattis till era Plus ! Helt underbart att se att det blir Plus ibland! Skrattande

Till er andra skickar jag en stor varm kram och hoppas att ni snart samlat krafterna för att med bestämda steg kunna/orka gå vidare åt det håll ni helst önskar!

Csillag:  Ingen fara med ”snurret”! Och du, jag tror faktiskt att vi kan ha mailat om TSH-värden tidigare när du fick avbryta en behandling pga för högt TSH medan vi på vår klinik inte ens fick testa inför ÄP...
    Stort LYCKA TILL nu med ”cocktailen” och akupunkturen!

Här kommer lite info om Snölängtan

Bakgrund
    Utredd 2011: Nedsatt funktion i sköldkörteln (TSH närmare 40)
    IVF1: fick ut 7 ägg:  1 embryo för ET och tre till frysen
    FET1 i stimulerad cykel (ett embryo klarade inte upptiningen) blev det inget mer av
    FET2 i stimulerad cykel. Nu med sista embryot som tyvärr blev 2-celligt…

Syskonförsök
    2008 son på naturlig väg

IVF-klinik
    Stockholm

Ruvare
    FET 11/5 – TD 25/5

• Miiiis
    jazmine25 skrev 2012-05-15 22:08:34 följande:
    Själv har jag varit väldigt låg. Jag inväntar fortfarande ÄL men den har inte dykt upp. Jag är orolig att jag missat den vilket borde vara omöjligt då jag har testat varje dag sen cd 12. På cd 13 var jag på VUL och då hade den inte släppt. Nu dubbeltestar jag sen några dagar tillbaka men den har fortfarande inte kommit. Jag är på cd 19 idag.

När brukar ni få ÄL?
    Normalt på dag 19, men på dag 24 med Rosenrot. Har rätt lång cykel: 32 dagar, 37 med RR
  • LnH
    Mandelmumsa skrev 2012-05-15 19:29:49 följande:
    LnH: Ser att du går på Sophiahemmet. Är du nöjd med dem? Du skriver att det blir Huddinge efter detta. Är det Huddinge sjukhus? Varför byter ni?
    Såg inte din kommentar förrens nu :)
    Vi byter för att nu har vi kört privat och det är dyrt, vi kommer att byta för det är då genom landstinget och därav gratis försök. Vi har inte råd, eller vill inte ta oss råd till att betala ett till försök privat då detta är dyrt.

Vi är nöjda med Sophia hemmet, bra tider och bra bemötande, och man får nästan alltid bra svar och får tag på ngn när man behöver. Vi körde privat för vi orkade inte vänta på landstingskön.
  • LnH

ohhh glömde att säga att nu blöder jag nästan ingenting...skumt. Har gått och väntat på smärta men NADA, eller att det skulle börja att forsa men inte det heller. Har varit mindre än en vanlig mens, om det nu inte blir mera i natt eller imorgon. Tänkte på lördag som är min TD egentligen, är det extremt mycket starkare så tillåter jag mig kanske att ha ett litet hopp men är det lika svagt eller svagaer än de test jag har tagit så bevisar det min teori att jag har fått ett missfall.

• MoM76
    Csillag skrev 2012-05-15 18:38:33 följande:
    MoM: 

Skönt att se du kikar in, vet du haft de kämpigt nu Gråter
    Höll tummarna stenhårt för de skulle tagit sej.

SKönt att se du samlar nya krafter o tag o ska köra igång snart igen.
    Ser du kommer ha ditt FET ungerfr när ja har mitt ET.

Vi får stötta varandra extra mkt.

Styrkekramar i massor
    Tack gumman!
    Jo, det är ju lite kämpigt. Men det är jag ju inte ensam om här direkt.....
    Man vill ju så gärna att man själv och alla andra ska lyckas här! Tycker nog att vi alla förtjänar det!

Håller tummarna för att det lyckas för dig nu med detta ET! Att vi får fira ihop snart!  
    Massor med styrkekramar till dig med!

Måste passa på att fråga dig och även ni andra här i tråden som har mer erfarenhet. Har haft mycket funderingar kring om det kan vara mitt immunförsvar som kan vara en orsak till att våra två embryon inte velat fästa. Eftersom min sambo har haft testikelcancer så har det ju fokuserats på att det är där problemet ligger och mig har man ju bara gjort en enkel utredning för att se att allt ser bra ut och att hormonnivåerna är OK. Men det har inte gjorts några immuntester. Funderar på om jag ska kräva att det görs. Vad tycker ni? Kan tillägga att jag väldigt sällan är sjuk och om jag blir förkyld så går det över väldigt fort. Kan räkna de gånger jag varit riktigt sjuk under hela mitt liv hittills på en hand.
    Någon som har erfarenhet av medicinering mot detta i samband med IVF? Prednisolon etc?
  • Vincents mamma

Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen

• Mischa
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen
    När jag testade första gången på RD 12 så syntes det nästan ingenting, bara ett jättejättesvagt streck. Om jag hade testat på RD 7 hade det helt säkert varit blankt. Så jag tror inte att det är kört än för dig, även om jag förstår att det känns skit. Kram
  • Mischa
    LnH skrev 2012-05-15 22:19:11 följande:
    ohhh glömde att säga att nu blöder jag nästan ingenting...skumt. Har gått och väntat på smärta men NADA, eller att det skulle börja att forsa men inte det heller. Har varit mindre än en vanlig mens, om det nu inte blir mera i natt eller imorgon. Tänkte på lördag som är min TD egentligen, är det extremt mycket starkare så tillåter jag mig kanske att ha ett litet hopp men är det lika svagt eller svagaer än de test jag har tagit så bevisar det min teori att jag har fått ett missfall.
    Håller tummarna för dig på lördag!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012