• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-15 20:22:13 följande:
    om nu mina 16-18st  äggblåsor  igår (måndag) inte va så stora, största var 12m.m, hur himmelens frid ska dom hinna växa på sig till fredag om dom växer max 2m.m per dag.
    Ser att hjärtefröjd har svarat redan o jag håller nog med henne lite att de låter som fredag e för tidigt även om du höjt dosen.
    ME`N sen är ja inte läkare heller så din läkare vet ju va han gör.

Å sen ahr du höjt dosen o de kanske gör lite.

Du ska se att de går bra gumman!!
  • Csillag

Kikar in om nån timme ogen o fortsätter läsa igenom.Dags att bege sej på akupuntur.

• joujou

Kan meddela att jag håller på att kräkas av nervositet! Hörs senare. Kramar!

• LnH
    joujou skrev 2012-05-16 09:10:30 följande:
    Kan meddela att jag håller på att kräkas av nervositet! Hörs senare. Kramar!
    Nej inte behöver du vara nervös!! Det kommer att gå jätte bra!!!!
  • Bira11
    Csillag skrev 2012-05-16 08:57:01 följande:
    Ser att hjärtefröjd har svarat redan o jag håller nog med henne lite att de låter som fredag e för tidigt även om du höjt dosen.
    ME`N sen är ja inte läkare heller så din läkare vet ju va han gör.

Å sen ahr du höjt dosen o de kanske gör lite.

Du ska se att de går bra gumman!!
    ja vi f¨år se vad dom säger idag, har ju även tagit nytt blod prov, sedan beräknas äggen vara runt 20mm på fredag då dom normalt växer 2mm per dygn.

Ja både Dr på privat kliniken och i Umeå där äggplocket gör har beräknat på fredag, som sagt dom borde veta vad dom gör.
  • joujou

Det här är det värsta jag varit med om hittills. Men 6 ägg fick dom ut och på fredag är det ET om allt går som det ska. Ska ringa imorgon och kolla om det blev några befruktade!

• Bira11

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3

Detta hittade jag på fass, sökte på puregon, att folliklar över 14mm kan leda till graviditet.
    Normalt ligger de på mellan 16-20mm, sedan beror de lite på hormon nivån.
    Vissa kanske har lite mindre foliklar men bara hormon nivån är ok.
    Ja de lär märkas då äggplock blir.

• Bira11

ja någonting händer där nere för jag blir mer och mer öm.

• Csillag
    jazmine25 skrev 2012-05-15 22:08:34 följande:
    Själv har jag varit väldigt låg. Jag inväntar fortfarande ÄL men den har inte dykt upp. Jag är orolig att jag missat den vilket borde vara omöjligt då jag har testat varje dag sen cd 12. På cd 13 var jag på VUL och då hade den inte släppt. Nu dubbeltestar jag sen några dagar tillbaka men den har fortfarande inte kommit. Jag är på cd 19 idag.

När brukar ni få ÄL?
    Hej guman.Låter ju som den borde komma/it men mkt beror ju på när man brukar ha den.
    Jag har alltid min dag 14.Visseligen uppstimulerad men den kommer alltid dag 14.
    Haft en ÄL som varit annorlunda, o de va när ja blev gravid med pojjkarna.

Men jag har ju regelbunden mens med o har alltid haft.
  • Csillag
    MoM76 skrev 2012-05-15 23:24:01 följande:
    Tack gumman!
    Jo, det är ju lite kämpigt. Men det är jag ju inte ensam om här direkt.....
    Man vill ju så gärna att man själv och alla andra ska lyckas här! Tycker nog att vi alla förtjänar det!

Håller tummarna för att det lyckas för dig nu med detta ET! Att vi får fira ihop snart!  
    Massor med styrkekramar till dig med!

Måste passa på att fråga dig och även ni andra här i tråden som har mer erfarenhet. Har haft mycket funderingar kring om det kan vara mitt immunförsvar som kan vara en orsak till att våra två embryon inte velat fästa. Eftersom min sambo har haft testikelcancer så har det ju fokuserats på att det är där problemet ligger och mig har man ju bara gjort en enkel utredning för att se att allt ser bra ut och att hormonnivåerna är OK. Men det har inte gjorts några immuntester. Funderar på om jag ska kräva att det görs. Vad tycker ni? Kan tillägga att jag väldigt sällan är sjuk och om jag blir förkyld så går det över väldigt fort. Kan räkna de gånger jag varit riktigt sjuk under hela mitt liv hittills på en hand.
    Någon som har erfarenhet av medicinering mot detta i samband med IVF? Prednisolon etc?
    SJÄLVKLART ska vi fira ihop Skrattande

Kan mkt riktigt vara ditt imunförsvar som stöter ut allt.
    Prata med din läkare om de.
    Jag tar nu prednisolon för att sänka imunförsvaret lite o så äggen ska ha större chans att fästa.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012