• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen
    jag testade på rd8 på kvällen och det var TOKBLANKT! Testade för att jag hade fått bruna/röda spottings och förra gången så började jag blöda RD9 och då var också testet blankt och sedan på själva testdagen var det blankt.

I alla fall, ringde kliniken på rd10 (orkade inte jaga dem på helgen) och sa jag blöder kan jag sluta med crinonen det är kladdigt och äckligt när man blöder. De sa nej gör inte det. Så jag köpte ett test för att bevisa att jag inte var gravid och det blev positivt!

Så det går rätt snabbt från neg till pos ifall det är ngt tror jag.
  • Vincents mamma

Tänkte testa på fredag åxå men har inget hopp kvar 4:e och sista försöket.. Varför ska det lyckas.. Plussade tydligt på ruvar dag 9 förra med sonen.. Känner bara blä idag!! Men sjukt glad för alla er så plussat!!

• nl2012
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 07:35:57 följande:
    Hej! Testade tok minus idag på rd 7, vet att det är tidigt men något borde ju ha synts tycker jag, hoppet finns inte kvar alls denna omgång och just nu mår jag allt annat än bra.. Inga symtom alls heller så jag tror att det bara är att vänta på mensen... Igen

Förstår att det känns jobbigt men ge inte upp! Jag har själv inga erfarenhet av detta men enligt tidigare inlägg verkar det ju kunna ändras o bli ett +, håller mina tummar att det blir så!
  • LnH

hmmm tog ett test till idag, vet att jag skulle vänta lite längre men nu är jag på rd12 och förra testet togs på rd 10.
    Det på rd10 togs efter 1 te kopp och en stor latte och hade varit på toa 1 timme innan.
    Det på rd12 togs på morgonen direkt när jag gick upp. visst är de lika starka, dvs det borde ju vara lite starkare ifall det var en normal graviditet? Tror fortfarande jag har fått ett missfall. Men har bara ont i ljumskarna neråt benen, det drar och ilar där.
    RD10

RD12

• LnH

äsch fick inte med alla bilder jag tänkt:
    rd10

och rd12

visst är det typ samma styrka på dessa? Vill ju bara veta ifall det var ett missfall och gå vidare...det är LÅNGT tills på måndag då jag ska dit igen!
  • Odessa

Vincents mamma: Håller mina tummar för plus!

Själv var jag på kliniken idag för nytt Hcg-värde då jag upplever det som om mina symptom har försvunnit. Har ömma bröst men det kan väl lika gärna vara Crinonen, de skulle ha tagit test på TSH antikroppar sist men hade missat det och bara tagit TSH. Det låg på 1.6, sist låg det på 1.2, vet inte om det är normalt. Hoppas nu på bra Hcg-värde, annars känns det bara som om min kropp förbereder nästa missfall. Blir så otroligt stressad över detta, att det inte finns något jag kan göra själv. Det är bara att vänta och ta en dag i taget. Hur mår ni andra?

• Vincents mamma

På dom övre tycker jag rd 10 ser lite starkare ut men på dom andra tycker jag rd 12 ser lite starkare ut, så jag har ingen aning haha

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-16 08:33:21 följande:
    På dom övre tycker jag rd 10 ser lite starkare ut men på dom andra tycker jag rd 12 ser lite starkare ut, så jag har ingen aning haha
    haha ja jag vet. därav så tog jag med fler bilder men kanske skulle ha tagit dem i samma ljus men det blev lite svårt för jag var på jobbet första testet och hemma när jag tog det andra...ahhh egentiligen så vet jag ju att jag måste vänta och se men den här vänta är inte kul, känns som om hela ens liv är på "hold" för att man väntar HELA tiden :)
  • Odessa

Jag tycker Rd12 ser starkare ut, men det skiljer kanske inte så mycket på två dagar, har för mig att mina inte har visat så pass stor skillnad tidigt heller.

• LnH
    Odessa skrev 2012-05-16 08:46:24 följande:
    Jag tycker Rd12 ser starkare ut, men det skiljer kanske inte så mycket på två dagar, har för mig att mina inte har visat så pass stor skillnad tidigt heller.
    ahhh får helt enkelt hålla mig tills på måndag då jag ska till kliniken...men denna väntan, den gör mig tokig!!
    Vill ju veta NU!!! Känner mig som mina barn som inte kan vänta på något utan allt ska hända nu nu nu :) får väl använda mantrat som jag ger dem, "du kan inte få allt just nu, ibland måste man vänta"

Tack för era ögon! Och allt stöd!!
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012