• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-05-17 21:11:22 följande:
    Tack så jättemycket för ditt långa, innehållsrika, svar och länkarna!! Det här med immunologi är jätteintressant och tråkigt att läkarna i Sverige inte vågar se över och testa andra metoder! Får se hur jag själv ska gå vidare med detta. Kanske att jag nämner det för någon läkare på Carlanderska, är nyfiken på deras svar. Men antar att du redan gjort det

Nja, gravid har jag svårt att tro att jag är med tanke på blockerade äggledare så är den möjligheten minimal. Samt att det i så fall skulle inneburit att min ägglossning kom extremt tidigt i min cykel. Funderar dock på om det är fler än en äggblåsa den här gången och att det är det som känn extra. Om så är fallet är det ju förbaskat att man inte ska ha passage så att de små rackarna hade kunnat ta sig igenom och befruktat dem!

Vad trist att en av orgalutransprutorna gick sönder! Blir ju ett extra stressmoment att behöva lösa. Och det är dessutom slut på orgalutran i hela Göteborg och inte kunde de beställa mer av leverantören heller enligt det apotek jag gick till i förrgår. Lyckades som tur var hitta orgalutran på apotek i mina föräldrars stad (Uddevalla) så min pappa hämtade ut dem igår.
    Ringde dock i veckan och pratade med en barnmorska på Carlanderska som sa att de hade orgalutran där om det skulle krisa sig eller så fanns det alternativ medicin, så det är lugnt. Klart de hjälper dig!  
    Jo de e just den paniken ja känner oxå.Den va redan slut här nere för en månad sen så vi fick ju åka till göteborg för att hämta där.
    Shit om den inte kommit in än.
    men jag ahr en reservplan iaf o de e skönt.

Man e tillräckligt stressad i allt de här o tänka på emdicin ska finnas inne gör de inte lättare.
  • Csillag
    SkrattandeVincents mamma skrev 2012-05-17 21:25:34 följande:
    Jag har sjukt ont i ljumskarna, nån som haft det någon gång? Rd 8
    Jag säger BEBIS!
  • Make your own kind of music
    Vincents mamma skrev 2012-05-17 21:25:34 följande:
    Jag har sjukt ont i ljumskarna, nån som haft det någon gång? Rd 8
    Bebis. Helt klart *Tummar hålles*
  • Make your own kind of music
    Csillag skrev 2012-05-17 21:25:52 följande:
    Jo de e just den paniken ja känner oxå.Den va redan slut här nere för en månad sen så vi fick ju åka till göteborg för att hämta där.
    Shit om den inte kommit in än.
    men jag ahr en reservplan iaf o de e skönt.

Man e tillräckligt stressad i allt de här o tänka på emdicin ska finnas inne gör de inte lättare.
    Alltid bra med reservplan och det löser sig ska du se!

• LnH

Jazmine: vva kul att höra att du fick postivt på äl stickan!!! Lycka till nästa vecka!!!

Vincentsmamma: ont i ljumskarna har jag med, och jag är ju/var gravid. Har inte testat mera. Antingen testar jag imorgon som är den officiella testar dagen för att se om det är starkare eller så väntar jag tills på måndag då jag sk till läkaren.

Blöder inte alls längre, eller jo, när jag tar crinonen så blöder jag lite, det kommer lite blod på själva appliaktorn men inte så att det syns i trosskyddet. Har även fått molvärk och ont i ljumskarna..MEN tror inte att jag är gravid längre alls. Blödde i 3 1/2 dag och det var klarrött, dock gjorde det inte ont. MEN det var lika länge som jag brukar ha en mens, dock lite mindre än vanlig mens. Men efter ivf och alla sprutor så är kroppen konstig, cykel är inte rubbad men den beter sig underligt. kan inte sätta fingret på vad som är underligt men den är underlig :)

• Vincents mamma

Fast här tror jag inte att det är någon bebis.. :( blanka test och nu har jag börjat få mens värk, den ska komma på måndag och jag brukar alltid ha verk dagarna innan

• LnH
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 07:52:05 följande:
    Fast här tror jag inte att det är någon bebis.. :( blanka test och nu har jag börjat få mens värk, den ska komma på måndag och jag brukar alltid ha verk dagarna innan
    vilken RD är du på nu, minnet är kort :S
  • familjenekberg

Vincents mamma

Jag testade negativt på ruvardag 10 för att sedan på ruvardag 13 testa positivt så det är för tidigt att testa redan nu. Håller tummarna.

Lnh håller tummarna för att du förfarande är gravid när ska du testa igen? Även om sy blöde vad du tyckte är mycket så sker mirakel.

Till alla som ska gör äp eller et håller jag tummarna för många fina ägg.

Till de sim ruvar hoppas jag på plus på stickar snart.

Själv har jag svårt att tro att jag är gravid kommer testa igen på lördag eller söndag för att hoppas se ett starkare plus om kommer fortare. Mår dock illa som bara den, har dock Sea band på handleden och jag tror det hjälper lite i alla fall.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012