• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-18 07:47:37 följande:
    Jazmine: vva kul att höra att du fick postivt på äl stickan!!! Lycka till nästa vecka!!!

Vincentsmamma: ont i ljumskarna har jag med, och jag är ju/var gravid. Har inte testat mera. Antingen testar jag imorgon som är den officiella testar dagen för att se om det är starkare eller så väntar jag tills på måndag då jag sk till läkaren.

Blöder inte alls längre, eller jo, när jag tar crinonen så blöder jag lite, det kommer lite blod på själva appliaktorn men inte så att det syns i trosskyddet. Har även fått molvärk och ont i ljumskarna..MEN tror inte att jag är gravid längre alls. Blödde i 3 1/2 dag och det var klarrött, dock gjorde det inte ont. MEN det var lika länge som jag brukar ha en mens, dock lite mindre än vanlig mens. Men efter ivf och alla sprutor så är kroppen konstig, cykel är inte rubbad men den beter sig underligt. kan inte sätta fingret på vad som är underligt men den är underlig :)
    Du ska se gumman att de ligger ett litet pyre i magen hos dej.Förstår du e orolig o vi håller alla tummarna för dej att allt ska gå bra.

De kommer ordna sej o till o om några månader tittar de ut ett lite pyre!
  • Csillag
    familjenekberg skrev 2012-05-18 08:52:55 följande:
    Vincents mamma
    Jag testade negativt på ruvardag 10 för att sedan på ruvardag 13 testa positivt så det är för tidigt att testa redan nu. Håller tummarna.

Lnh håller tummarna för att du förfarande är gravid när ska du testa igen? Även om sy blöde vad du tyckte är mycket så sker mirakel.
    Till alla som ska gör äp eller et håller jag tummarna för många fina ägg.

Till de sim ruvar hoppas jag på plus på stickar snart.

Själv har jag svårt att tro att jag är gravid kommer testa igen på lördag eller söndag för att hoppas se ett starkare plus om kommer fortare. Mår dock illa som bara den, har dock Sea band på handleden och jag tror det hjälper lite i alla fall.
    Haha de kanske e tvillingar!!Då brukar man känna illamåendet väldigt tidigt Skrattande

Du ska se att du inte har nått att oroa dej för!Håller tummarna att de fortfarande visar positivt, vilket jag tror de kommer göra.
  • Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 07:52:05 följande:
    Fast här tror jag inte att det är någon bebis.. :( blanka test och nu har jag börjat få mens värk, den ska komma på måndag och jag brukar alltid ha verk dagarna innan
    Upp med hakan vännen, nu är de inte tid för att ge upp!!
    Här ska bli bebis i din mage.
    De har ju jag bestämt!

De är väldigt tidigt för att testa än så ge inte upp!!!

Massa STYRKE KRAMAR kommer skickandes
  • Vincents mamma

Jo jag vet att det är tidigt, dock fick jag ett tydligt plus på rd 9 med sonen så det är inte omöjligt att se nått nu, och klart att hoppet finns så länge det inte kommer blod, dock skriker typ hela min kropp mens men men det är väl bara tiden så kan visa hur det blir.

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-05-18 09:12:44 följande:
    Jo jag vet att det är tidigt, dock fick jag ett tydligt plus på rd 9 med sonen så det är inte omöjligt att se nått nu, och klart att hoppet finns så länge det inte kommer blod, dock skriker typ hela min kropp mens men men det är väl bara tiden så kan visa hur det blir.
    Jo jag förstår hur du känner o tänker.
    Jag plussade ju innan BIM med dottern utan ens veta om ja va gravid ju, och jag testade ju +  på fjärde dagenefter ÄL med twinsen så ja vet hur de e att va van att plussa tidigt o man sen känner att man kan skita i allt.
    MEN kroppen ändras, o varje graviditet är olika.
    Så ge inte upp än.
    Jag ska dansa "stoppa mens dansen" så den inte kommer SkrattandeDrömmer

Du ska se de kommer gå bra, de e dags att de är din tur att få en liten nu!

Kram
  • LnH

ahh tror faktiskt inte att jag är gravid längre, det är en känsla i maggropen så att säga.
    Tog ett test igår och det var toknegativt, men det var på kvällen och hade druckt tonvis med vatten, men så snabbt kan väl ändå inte hcg sjunka, jag testade ju postivt på onsdagen, och på torsdagen så kan det ju inte ha sjunkit så mycket att det inte visade ngt eller???

ahhh testar nog imorgon då den officiella testdagen är eller så får jag vänta tills på måndag då jag ska till läkaren. MEN vill ju veta nu att det faktiskt var ett missfall...jag vill INTE vänta tills på måndag. :(

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-18 09:35:03 följande:
    ahh tror faktiskt inte att jag är gravid längre, det är en känsla i maggropen så att säga.
    Tog ett test igår och det var toknegativt, men det var på kvällen och hade druckt tonvis med vatten, men så snabbt kan väl ändå inte hcg sjunka, jag testade ju postivt på onsdagen, och på torsdagen så kan det ju inte ha sjunkit så mycket att det inte visade ngt eller???

ahhh testar nog imorgon då den officiella testdagen är eller så får jag vänta tills på måndag då jag ska till läkaren. MEN vill ju veta nu att det faktiskt var ett missfall...jag vill INTE vänta tills på måndag. :(
    Åhh men gumman, Du får tänka så att de just nu är väldigt tidigt o hcg är fortfarande inte så hög så de e inte konstigt om du testar pos på morgon o neg på kvällen.
    Ta ett morron test så ska du se att Plus kommer tillbaka!!

Du lurar dej själv nu gummkan pga att du går o e orolig, vilketja kan förstå du e.
    Men nu blir du ju ännu mer orolig!
    Ta ett gravtest till med morron urin så ska du se de tittar tillbaka.

jag håller alla mina tummar o tår för er så jag hoppas alla visar positivt.
  • LnH
    Csillag skrev 2012-05-18 09:39:02 följande:
    Åhh men gumman, Du får tänka så att de just nu är väldigt tidigt o hcg är fortfarande inte så hög så de e inte konstigt om du testar pos på morgon o neg på kvällen.
    Ta ett morron test så ska du se att Plus kommer tillbaka!!

Du lurar dej själv nu gummkan pga att du går o e orolig, vilketja kan förstå du e.
    Men nu blir du ju ännu mer orolig!
    Ta ett gravtest till med morron urin så ska du se de tittar tillbaka.

jag håller alla mina tummar o tår för er så jag hoppas alla visar positivt.
    fast jag är inte så orolig eller så. Vill bara få min teori att jag har fått missfall bekräftad!
    jag vill också veta att jag får göra mitt frysförsök nästa månad och att det inte ligger kvar en massa hcg eller annat så att jag inte får göra det försöket, sedan är det ju uppehåll för sommarledigheter etc...vill ha ett till försök innan de stänger för sommarledigheten!!! Efter det så blir det nog mer väntan ifall det inte leder till Plus för då måste vi vänta på landstingsförsöken...
  • LnH

hehe och det är bara ett av de test jag har tagit som är med morgon urin och det var det andra testet jag tog, det första tog jag vid 9 tiden och hade då varit uppe länge och varit på toa samt druckit latte etc. så det var nog så utspätt :)

Men jag trodde inte att hcg kunde sjunka från en dag till en annan? Skulle kunna förstå om det var extremt svårt att se ifall det var positivt eller negativt men nu var det ju inte så svårt att se, behövde inte vinkla testet eller hålla det mot en lampa för att det skulle synas direkt.

• Csillag
    LnH skrev 2012-05-18 09:45:12 följande:
    hehe och det är bara ett av de test jag har tagit som är med morgon urin och det var det andra testet jag tog, det första tog jag vid 9 tiden och hade då varit uppe länge och varit på toa samt druckit latte etc. så det var nog så utspätt :)

Men jag trodde inte att hcg kunde sjunka från en dag till en annan? Skulle kunna förstå om det var extremt svårt att se ifall det var positivt eller negativt men nu var det ju inte så svårt att se, behövde inte vinkla testet eller hålla det mot en lampa för att det skulle synas direkt.
    Va de FET lr färsk försök du gjorde denna gången?
    Om de va färsk försök kan ju ovirtelle sprutan spöka.
    Va de FET borde de inte va nått som spökar.

Ett pluss är ju ett pluss.
    Sen kan ju kroppen stöta ut ägget, därav dom sätter TD efter viss tid.
    Många plussar precis nån dag innan TD o kroppen sen stöter ut de när de e dags för TD hos läkaren.

Men ditt test va ju inte minsta spöktecken så jag tycker ju att de e märkligt att de skulle ha blivit ett MF av de.
    Precis som du säger så borde hcg nivåerna inte kunna ändras så fort.

Håller tummarna att de ordnar sej, jag håller på ett fiiiiint +
    Om de nu tyvärr skulle gå åt helskutta så hoppas ja verkligen du hinner med ett FET innan sommaren.

Har ni lång väntetid för landstingsförsöken??Hur länge har ni stått i kön?

Kram
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012