• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 09:28:22 följande:
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
    Tänkte ju inte att du gjorde ET utan FET.
    Smarta jag vettu haha.

Hoppas verkligen du hinner göra ett FEt innan sommaren.
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 09:28:22 följande:
    De vill att man väntar en cykel innan man försöker med FET efter ett ET. För att alla hormoner etc ska gå ur kroppen. Så nästa äl då jag får försöka borde bli i slutet av Juni. Tror det är i Juli som de har sommarstängt. Har inte lyckats googla fram vilka veckor de kommer att ha stängt. Men får väl veta idag. Ska hålla tummarna att vi får ett till försök innan de stänger och detta är det sista privata försök som vi kommer att göra.

Ahh har väl inte gett upp men känns mindre och mindre viktigt för allt tär så mycket på mig och hinner inte leva i nuet och uppskatta det jag redan har. Det måste jag få göra känns det som, allt kan inte gå ut på sprutor, räkna dagar och göra olika tester och UL hela tiden...det känns som om hela livet har satts på hold för att vi håller på med det här. Så ett sista frysförsök och denna sommar ska jag njuta av sommaren med lite rose (hinns nog med innan nästa FET) och en massa grillning och bad med barnen!

När får du veta om cystorna har krympt??? Håller tummar och tår att de krymper super snabbt!
    Ska tillbaka imon bitti på kontroll för att se ur de går me den.
  • LnH
    Csillag skrev 2012-05-21 11:50:05 följande:
    jag ska dit idag efter jobbet. Detta besök bokas in när man gör ET och FET. Så då så tar man antingen prov och visar att man är gravid eller så kan man använda besöket för att planera in nästa steg.
    Får hoppas att de tittar så att allt har kommit ut! Vill bara göra det sista försöket privat så att jag kan sluta att tänka på det!
  • Csillag
    LnH skrev 2012-05-21 12:38:00 följande:
    jag ska dit idag efter jobbet. Detta besök bokas in när man gör ET och FET. Så då så tar man antingen prov och visar att man är gravid eller så kan man använda besöket för att planera in nästa steg.
    Får hoppas att de tittar så att allt har kommit ut! Vill bara göra det sista försöket privat så att jag kan sluta att tänka på det!
    LYCKA TILL gumman!!!
    Håll oss uppdaterade hur de gått!!!
  • Csillag
    Bira11 skrev 2012-05-20 19:58:56 följande:
    Jag ska ju dit i morgon  för att förhoppningsvis sätta dit ett guld embryo, så jag får ta de med dom då.
    Hur har de gått???????????
  • Fidelis ad urnam

Är det någon här som vet om könssjukdom kan göra att man inte längre är berättigad IVF? Alltså om man har fått en könssjukdom, oavsett man är frisk och kry tills det är dags dör IVFen?

• Bira11
    Csillag skrev 2012-05-21 19:24:55 följande:
    Hur har de gått???????????
    Av 10 ägg var 7 mogna, tre av dom blev befruktade som de skulle.

Två av dom ska nu odlas till blactoyt och frysas ner hoppas dom klarar sig så långt.

De tredje ägget satte dom in så nu är man ruvare.
    Idag kl 10 på morgonen var de 6 celligg, när vi satte inte runt halv fyra kunde han se 7 celler men han tittade inte så noga då han inte ville mixa så mycket med de men de va på väg mot 8 celliga.

Slemhinnan var riktigt tjock och fin så nu är de bara att vänta.
    Hon kunde se lite vätska så jag ska hålla koll så de inte blir mer.

Hoppas jag tar mig längre än dag 9-10 denna gång så att man åtminstone får göra ett grav test.

Testdag är 8 juni, lite läskigt då sonen fyller 6 den 9juni, men blir de negativt är de bara att bita i hop och fixa kalas.
  • Snölängtan
    Bira11: Grattis till ruvarstatus! Det låter ju kanon att de kunde meddela att deäven såg att embryot fortsatte att dela sig under dagen! (Önskar att vi kunde ha fått sådan info också....)  LYCKA TILL med ruvandet nu.
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-05-21 11:50:05 följande:

LYCKA TILL på kontrollen imorgon, Csillag!!!!
  • Snölängtan
    nl2012 skrev 2012-05-21 08:54:02 följande:
    Ja, det är svårt att veta när man ska sätta stopp. Som det ser ut nu tror jag att vi slutar när "gratisförsöken" är slut. Är rädd att vi annars blir fixerade vi allt detta o glömmer bort att leva o njuta av det underbara liv vi faktiskt har ändå.

Du har så rätt i att man måste försöka att leva och njuta av det underbara liv som ändå pågår "vid sidan om" IVF-cirkusen. Men det är så svårt ibland. Vi har ändå haft turen att få ett barn så vi försöker att verkligen njuta så mycket det går men ändå är längtan så stor efter ett barn (till) och månad efter månad går...nejmen jösses nu står jag här och gråter...kan bara tyda på att ruvandet snart är över... *#%*& också...

KRAM TILL ALLA KÄMPARE här i tråden!!!! 
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012