Ivf/FET Töserna 2012
här kom mensen i helgen, EXTREMT mera än vanligt, behöver ha både tampong och binda och byter varannan timme...plus jag är sjuk. Inte kul helg!
här kom mensen i helgen, EXTREMT mera än vanligt, behöver ha både tampong och binda och byter varannan timme...plus jag är sjuk. Inte kul helg!
vad kul att se att någon blir gravid :) och att några fått barn. Själv så ska jag börja testa för ÄL på måndag och hoppas att äl kommer så att vi får tillbaka vår blastocyst istället för de 2 dagars som vi också har.
Fick reda på att den blastocyst vi har i frysen, den är fryst via vitrifikations tekniken, medans den som är två dagar är fryst med den gamla metoden (slow freeze). Tydligen ska vitrifikation vara bättre, jag hoppas att det är så eftersom våra embryon inte gillar att frysas.
Hej! Här inne har det varit tyst, gjorde en frysåterföring den 28de, ett 6 dagars embryo. Tog ett test igår och det var negativt, idag såg det ut så här, tror faktiskt att jag har plussat efter alla försök...

vincents mamma, har du plussat??? var väl bara du och jag som var kvar sen innan? jag tog ju två test idag, ett på morgonen och det var svagare än det jag la upp, och det jag tog senare under dagen var starkare, det måste ju betyda att det är ngt i alla fall??
csillag! tack! för visst är det positivt? dock tidigt, rd 4 dock efter en 6 dagars blastocyst, men gjorde FET utan mediciner så det är ingen spruta som lurar en heller...skulle ju vara helt underbart ifall jag kunde ta ett digitalt imorgon för att ge till mannen då vi firar vår bröllopsdag imorgon. Det skulle vara en super present, mycket bättre än att köpa en ;)
Vad kul! Grattis! Och va roligt med VUL, jag längtar till det! Och slippa alla FET och sprutor och mediciner etc :)
vi fick bara en denna gång (hade bara en i frysen, men den var fryst dag 6) och det verkar ju ha gjort tricket! Den såg inte bra ut dag två så de odlade vidare den och då såg den riktigt bra ut efter några dagar. längtar tills imorgon för se om det fortfarande är ett plus ;)
Det kommer nog att ta tid innan jag kommer att fatta att det har fungerat.
Jag var ju bara tvungen att ta två till test imorse för att se om det var något fel på dem jag tog igår :)
tog två olika märken, det jag fick från kliniken och ett från testlagret.
det vart positivt på båda två :) Det från kliniken ska mäta 50 och det från testlagret ska mäta 25.

vincents mamma - tack! jag ska ta ett digitalt får se vad det säger, haha jag använder upp alla mina testlagrets tester och tog ett nyss igen, det är starkare än det i morse :) nu måste ju i alla fall ett digitalt visa tycker.
Lycka till idag! Längtar tills vi är där och får se med UL!
Ringde kliniken idag och de sa att jag kunde nog tro på det, hon menade på att det för det mesta visar fel om man får negativt men hon sa ta testet på din testdag och det är så tidigt ännu. Hon lät jätte osäker men sa att det fanns ju inga andra hormoner som jag hade fått som kunde göra att det visade fel. Det gjorde mig lite osäker när hon sa det. MEN det kan ju inte visa som det gör utan att det finns hcg. Jag har fått svaga test flera gånger där man inte vet direkt om det är plus eller inte, men det här ser man ju tydligt och på två olika märken så då kan det väl inte vara fel???