• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • joujou
    Lac2010 skrev 2012-09-17 20:35:06 följande:

Är det ett väldigt svagt plus jag ser? RD 8
    JAg skulle vänta några dagar.. :) jag fick minus på RD9, men på RD11 så hade jag ett svagt, men synligt plus =) 
  • Fidelis ad urnam

nu i morse tog jag mina första spray i näsan. Men blev nu osäker. Var det ett spray i vardera näsborre eller två jag skulle ta? Hm,,,,,Vad händer om jag har gjort fel?

• LisaW81
    Fidelis ad urnam skrev 2012-09-18 08:18:28 följande:
    nu i morse tog jag mina första spray i näsan. Men blev nu osäker. Var det ett spray i vardera näsborre eller två jag skulle ta? Hm,,,,,Vad händer om jag har gjort fel?

Jag har alltid tagit en spray i vardera näsborre men skulle du ta dubbelt en dag så är det nog ingen fara. Sprayen funkar som en broms, den hindrar din kropp från att fortsätta i samma cykel som tidigare, det är nu du triggas ner om jag inte minns fel. Jag tror det är värre om du skulle missa sedan när du sätter igång med sprutorna, då kan du bli stimulerad för fort ( nässprayet är då fortfarande en broms för att inte din kropp ska skena iväg för fort åt andra hållet ). Lycka till med fortsatt sprayande! Måste vara skönt att äntligen vara igång!
  • LnH

ok, nu har jag varit på ÄP och de fick ut 10 ägg (ungefär som de brukar :))
    Får se om vi får 2 eller 3 bra stycken. Jag hoppas på att det är 4 bra, två till mig och två till frysen så ifall vi inte lyckas denna gång...

• Snölängtan
    LnH skrev 2012-09-19 08:05:14 följande:
    ok, nu har jag varit på ÄP och de fick ut 10 ägg (ungefär som de brukar :)) Får se om vi får 2 eller 3 bra stycken. Jag hoppas på att det är 4 bra, två till mig och två till frysen så ifall vi inte lyckas denna gång...

Härligt! Hoppas nu att de trivs riktigt bra i värmeskåpet!!! Lycka till!
  • LnH
    Snölängtan skrev 2012-09-19 12:35:28 följande:

Härligt! Hoppas nu att de trivs riktigt bra i värmeskåpet!!! Lycka till!
    Tack! Jag hoppas också att de trivs bra och att det kommer att bli 4 stycken topp ägg, eller i alla fall 3 stcyken då jag skulle vilja ha ett till frysen plus jag vill ju ha 2 tillbaka...nu börjar jag bli lite nervös...imorgon så gäller det

Haha blir väl lite löpande band principen då med antar jag, precis som det var när det var äggplock :)
  • Fidelis ad urnam
    Lac2010 skrev 2012-09-19 20:07:31 följande:
    Blev ett stort fett härligt JÄTTE  på stickan idag!!

GRATTIS!!

en liten fråga till er andra. Hur många veckor sprayade ni?
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012