• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Lac2010

Hej hej tjejer! Hoppar gärna in här om jag får Glad Var i söndags iväg till CvL och fick tillbaka 2 st eskimåer från samma "skörd" som dec 2010 resulterade i våran son Liam. Så visst finns hoppet om att det ska funka..men såhär på rd 3 så är man inte så säker...känner inget. Äggen de satte tillbaka hade tappat celler i upptiningen, det ena från 5 till 3 och de andra från 4 till 3..så 2 st 3-celliga hoppas jag nu vill stanna kvar i iaf 8 mån till!

Hoppas på många Plus här i tråden!
    Kram på er alla!  

• jazmine25

Hej alla...

Jag har varit borta ett tag men hoppas nu att jag kommer komma igång igen. Huddinge har ju valt att vara så besvärliga som dom kan vara. Dom envisas om att vi ska göra en psykosocial utredning då vi måste ta emot donerade spermier. Vi har redan gjort utredningen två gånger men det duger inte då vi inte gjort nån just på huddinge. Efter det kommer jag få köra igång med IVF två.

Nu väntar jag på att kuratorn ska ringa upp mig imorgon med en tid till både henne och till läkaren hon ville att det skulle ske på samma dag så vi får se om det dröjjer allt för länge. Det jag hatar mäst är att vi var tvugna på attt dom skulle ha ett viktigt möte innan men nu är det avklarat. det tog väldigt lång tid.

• Csillag
    Lac2010 skrev 2012-09-12 22:54:27 följande:

Hej hej tjejer! Hoppar gärna in här om jag får Glad Var i söndags iväg till CvL och fick tillbaka 2 st eskimåer från samma "skörd" som dec 2010 resulterade i våran son Liam. Så visst finns hoppet om att det ska funka..men såhär på rd 3 så är man inte så säker...känner inget. Äggen de satte tillbaka hade tappat celler i upptiningen, det ena från 5 till 3 och de andra från 4 till 3..så 2 st 3-celliga hoppas jag nu vill stanna kvar i iaf 8 mån till!

Hoppas på många Plus här i tråden!
    Kram på er alla!  

Hejsan o välkommen in till oss!
    SJälvklart ska du va me oss här inne.

Åh nu håller vi även tummar o tår för att dina ägg vill stanna kvar o visa fint + om ett tag.

hur ser eran bakgrund ut?
    Om man får fråga...
  • Csillag

hemkommen från RUL.

Gick ju sådär..

Min groda mår PRIMA Skrattande
    Leker akrobat i magen o kan tydligen bevisligen lägga sitt ena ben bakom hubudet samtidigt som h*n kan klia sej med ena handen i nacken med ena handen o hålla andra handen för ögonen o leka tittut med sin mamma.
    Allt för att inte va med på kort .-)

Dessvärre så ligger moderkakan inge bra till alls.
    Dom hittade ett blödningssår från den som sipprar,vilket verkligen inte e bra.
    Förlossning är nu inskriven i journalen under prematur från V 20 och framåt.
    Varje dag o varje vecka räknas nu som extra viktig.

Hoppas verkligen min groda ska klara stanna kvar.
    För chans till överlevnad så måste jag ju tyvärr hinna gå några veckor till in i graviditeten.

De togs en diskussion direkt o skrevs en plan om vart ja vänder mej till om vattnet går lr om jag börjar blöda o de kör igång.

De gicks igenom allt nu, o mina mediciner ökas för att hålla inne min lille groda så länge som möjligt.
    Mest troligt som de ser ut nu så kommer de bli ett urakut kejsarsnitt o ja skulle tydligen va beredd på att de e så de kommer se ut.
    Jag försöker just nu leva på hoppet att min moderkaka vill flytta sej några centimeter så bebisen vill stanna kvar till chans till överlevnad åtminstonde och att ja ska kunna föda vaginalt.

Kejsarsnitt har verkligen i mina ögon varit sista alternativet o verkligen bara om de måste.
    Min mardrlöm verkar nu bli sann.

MEN jag ger inte upp.
    Jag har bevisat dom fel innan.
    tvillingarna lyckades ja hålla kvar...ber på ett under att detta ska ske även nu,även om ja tyvärr har väldigt mkt mer odds emot mej.

men nu blir de tätare kontroller och en packad väska ska alltid stå i bilen.
    alla blödningar ska in o kollas.
    Har ja tur så kan ja få va hemma lite till.
    Bönade o bad ida att få åka hem.
    efter många om o men gick dom me på de om ja tar de lugnt o vilar de mesta o min man verkligen inser allvret i de här.

så nu ligger jag här i sängen och är REDAN rastlös...

MEN här ska allt inte ges upp, även om hoppet verkligen e i botten just nu

• joujou

Massa kramar till sig csillag! Du är verkligen en kämpe! Oxh jag håller tummar oxh tår att grodan håller sig kvar antal veckor till. Skönt att allt är planerat redan nu iallafall!

• Fidelis ad urnam

Om jag får studsa in med min nervositet lite kanske? 
    På tisdag börjar jag spraya! Jag är SÅÅÅÅÅ nervös inför det. Så så så så nervös inför att påbörja allt
    Snar är det dags! 

• Mandelmumsa

Håller tummarna för att moderkakan håller sig i schack, det verkar vara det viktigaste här för att grodan ska klara sig, att den slutar sippra blod. Kunde de göra något åt det, stoppa det? Du måste ju klara minst en månad till.

• LnH

csillag: håller tummar och tår för att allt ska gå bra och att grodan stannar kvar länge och väl därinne!

Själv så sprutar jag nu, fick förhöjd dos, så nu tar jag 275 av gonal-f (tog 225 innan och har tagit detta de två föregående försöken). Och det är ÄP på tisdag och sedan ET på Fredag ifall allt går bra...men jag känner ingenting (alltså emotionellt)....innan så har jag hoppats och kännt en massa saker, nu så vill jag inte ens tänka på det så går in i jobbet och jag känner inget för ÄP eller nåt sånt. Men vi har i alla fall bestämt oss att vi ska sätta in 2 stycken små.

• skånetjejen

Tänker på dig Csillag hopps att allt går bra och han e kvar i magen ett tag till!! många kramar till dig 

Har fått blödning i tisdags så nu är ivf 3 i gång ska börja spreja den 29/9 äp ca v 44
     Jag ska försöka att vara positiv men det e svårt när man haft motgångar innan !!
    men jag försöker att inte tänka på om det ej lyckas men det är svårt i bland kommer tanken fram och att jag inte orkar att börja om igen och då privat suck

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012