Csillag skrev 2012-09-03 12:09:53 följande:
Att orka med vardagen kan vara otoligt jobbigt.
Jag ä helt slut på dagarna o ögonen går i kors.
Däremot ha jag märkt att åker jag ner till gymmet o går mellan 20-60 min på morgonen efter en tallrik med youghurt så fösvinner faktist väldigt mkt illamående yrsel o trötthet.
De blir en sundare trötthet.
Jag har ingen motivation alls egentligen att åka ner till gymmet,mn när ja mäkte att vardagen blev lite lättare o illamåendet o sånt fösvann så insåg jag att de va de bästa ja kunde göra fö mej sj för att orka resten av dagen sen.
Nu har jag inte tränat på 10 dagar pga att de gått magsjuka här hemma i familjen/släkten.Den enda som faktist klarade sej ifrån den va jag o min ena son.
De jag däemot märkte va ju att jag va helt slut i kroppen, illamåendet kom tillbaka direkt o töttheten o mattheten oi kroppen slog ut mej totalt.
Imon bär de av till gymmet igen.
Jag får ju kanppt röra mej pga min moderkaka ligger helt fel o min livmodeetapp inte håller ihop som den ska.
Men den här promenaden på löpbandet har faktist visat sej vara mer positiv än negativ tycker jag.
Läkarna skrek i höhan skyn när ja sa jag rörde mej.
Men jag mår bättre både fysiskt o psykiskt.
Nu tar jag inte ut mej på löpbandet utan jag går i den takt jag sj orkar.
Men en promenad ute l på löpband är verkligen nått ja rekomenderar för att bli lite piggare.
Behöver som sagt vekligen inte vara långt o i super ask takt,mn att bara röra sej gör mkt...även om de bara e lite.
Förra veckan hägrade yrsel tötthet o illamående, denna veckan kan ja nästan lova att ja inte kommer känna av de alls lika mkt.
ATt ta sej igenom dagen är sjukt tufft när järnvärdet dalar neråt lr e i botten som endel av oss tyvärr har.
Men med rätt mat,frisk luft o en lätt promenad kan göra mkt.
Förra veckan låg jag utslagen,va helt förstörd,o ingen ork till nått mn tvingade mej sj till att tvätta o städa varje dag o vädra förfullt för att både bli av med magsjukan i huset o ta mej igenom dagen.
Sen om de fungerar på allavet ja inte...alla har olika motivationer o sätt.
detta har varit mitt sätt.
jag bukar ju annars träna på gymmet oxå så de gör säkert mkt hur min kropp reagerar o mår.
Men påstå att man e pigg som en lärka vore ju fel...har aldrig vari så trött egentligen nångång.
Är ju nu i V 16+5
normalt sett har tröttheten gått över o järnvädet ligger fortfarande på bra.
Men nooooopp inte här.
men bara ta de för va de är o försöka möta vardagen med ett leende
Tack!
Ja, jag får kämpa på helt enkelt.
Har också tagit promenader i VÄLDIGT lågt tempo, men känner mig för tillfället alldeles slut efter en promenad. Känner inte att jag blir piggare av det utan snarare tvärt om.
Har som tur är inte haft några större bekymmer med illamående, det var några veckor där i början som jag mådde lite lätt illa, men det tycks ha försvunnit. Så hade de tite varit för mitt låga HB så hade jag nog mått väldigt bra.
Men jag ska göra som du skriver och försöka möta vardagen med ett leende. Där inspirerade du mig! Så har jag inte börjat denna dagen, utan är på ett väldigt grinigt "tycka synd om mig själv humör". Men det ska jag sluta upp med! :)