• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 18:29:08 följande:
    Tack som alltid Csillag för dina svar. Eftersom det helt försvunnit nu så hoppas jag att det är ligamenten som du skriver. Om det vore mf på g så känns det som att det skulle hålla i sig och att jag skulle blöda. Jag tar det nu cool och tänker positivt. När du varit ute och promenerat och sen känt denna smärta i buken, har det varat länge då? På mig satt det i ca en halvtimme. 

En halvtimme kan kännas väldigt länge när oron o rädslan kickar in också mn är inte så länge egentligen. Kan ju inte lova de e ligamenten mn skulle.kunna tro att de e de.jag jar haft jätte problem me.de.denna graviditeten.samma näär ja väntade dottern Henne va inte lika onda mn dom varade en halv timme timme när.dom kom.Med.denna lilla groda så har de huggt till.prdentligt så man vikt sej o varat i alöt från 5 -50 mim.första gångerna va ja livrädd.nu har ja lärt mej att dom kan komma.mär ja.rört mej "förmkt" . Kolla me din BM för säkerhets skull.Missfall har ja svårt att tro de e då du inte blöder.isåfall ett MA mn svårt att tro de ska va de.tror verkligen inte du ska behöva oroa dej.MEN är du minsta orolig är de bättre du ringer bm försäkerhetsskull
  • LisaW81
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 18:29:08 följande:
    Tack som alltid Csillag för dina svar. {#emotions_dlg.flower}
    Eftersom det helt försvunnit nu så hoppas jag att det är ligamenten som du skriver. Om det vore mf på g så känns det som att det skulle hålla i sig och att jag skulle blöda. Jag tar det nu cool och tänker positivt.
    När du varit ute och promenerat och sen känt denna smärta i buken, har det varat länge då? På mig satt det i ca en halvtimme. 

Hej! Jag tror också att det är ligamenten, kollade med min bm sist jag var där och hon sa att det är nu dessa töjer sig som gummiband i förberedelse för den växande magen, är i v 18+0. Jag har känt både hugg som släppt på en gång men även längre perioder som idag då det kommit och gått nästan hela dagen. Är det mitt på magen eller vid sidan om ovan ljumskarna? Jag känner mest ovan ljumskarna men idag har det rört sig mer ut mitt på magen.
  • Make your own kind of music

Jo, jag ska ringa min BM och fråga. Blir orolig.
    Hoppas dock på att det är ligamenten som redan börjat.

LisaW81: Tack! Det var inte på magen jag kände det utan längre ned i nedre delen av buken. Kändes över hela som en molande, krampaktig känsla (typ mensvärk) och varade ca en halvtimme. Sen försvann det. Har också kännt som korta hugg, när jag igår skulle böja mig fram i soffan och hämta vattenglaset så högg det till i sidan.
    Usch, egentligen skulle jag vilja få åka in och kolla att det står rätt till, men antar att jag får bita ihop några veckor till tills RUL. Blir så ledsen av tanken att något skulle kunna vara fel. Kanske det känns bättre efter jag pratat med BM. Vi fick ju trots allt sen en liten mänsklig varelsen med huvud och allt i slutet av vecka 11. Hoppas inte att något ska ha gått snett efter det.

• LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-09-09 14:37:56 följande:
    Vad spännande! Vi har fått tillbaka två ägg vid två olika tillfällen och vi har då testat positivt båda gångerna. Första ledde dock till ett mycket tidigt missfall, så det vara snarare så att ett embryo fäst men snabbt släppt igen. Men nu på vårt femte ivf-försök så fick vi två tillbaka och jag är nu gravid i vecka 15. Väntar ett barn :)
    Så nog ökar det chanserna något iaf.
    Lycka till! Håller tummarna!! 
    Tack för svar :)
    Jag lutar mer och mer till att låta dem sätta in 2 stycken istället för ett. Dels för att dem de fryser aldrig överlever (iofs bara gjort 2 ggr men utav 3 så har ju två inte klarat upptiningen och ett förlorade hälften av sina celler) och om de inte överlever så kan de ju lika gärna sätta in 2 ialla fall. Känns som om det finns lite mera chans att det tar sig...
  • Make your own kind of music

Pratade med min BM i morse och hon försäkrade mig om att det var helt normalt att jag kunde få ont och samdigt att jag gjorde rätt som ringde dem för att stämma av.
    Men att jag får lyssna på min kropps signaler. Jag är inte sjuk men däremot gravid och då är inte kroppen som den brukar. Så det magonda var ett tecken på att jag tagit i lite för hårt på min promenad, men hon tycker det är jättebra att jag rör på mig, men kanske jag ska ta det något lugnare nästa gång. Flört Och så länge magsmärtan dalar av och så småningom avtar helt, samt att man inte blöder, så ska det inte vara någon fara enligt min BM. Jag känner mig mycket lugnare nu. Har ju inga känningar alls längre så det känns logiskt allt som hon sa. Glad
    Så, nu ska jag försöka ta mig igenom en timme till på jobbet sen iväg och handla mat innan hem och slappa!
    Önskar alla en trevlig eftermiddag/kväll!

• Snölängtan
    LisaW81 skrev 2012-09-09 22:40:27 följande:

Hej! Jag tror också att det är ligamenten, kollade med min bm sist jag var där och hon sa att det är nu dessa töjer sig som gummiband i förberedelse för den växande magen, är i v 18+0. Jag har känt både hugg som släppt på en gång men även längre perioder som idag då det kommit och gått nästan hela dagen. Är det mitt på magen eller vid sidan om ovan ljumskarna? Jag känner mest ovan ljumskarna men idag har det rört sig mer ut mitt på magen.
    Känner igen det där med molande värk och hugg! Mer den här gången än då jag var gravid förra gången så jag har varit lite orolig. Är nu i v.19+5 och det verkar som att mina "gummiband" kan ha expanderat senaste veckorna för bara på 2-3 veckor har magen sagt "poff" och blivit mycket mage (rakt fram...). Men det är å andra sidan positivt att magen ändrar form så sakteliga...inte bara "säl-/spolform" längre nu.  Glad

Lycka till nu alla som kämpar på i väntan på undersökningar/mens mm mm, beslutsvånda, sprutor, ruvningar och graviditeter!  
  • LisaW81

Make your own kind of music: Vad skönt att du ringde och blev lugnad av bm, det går ju inte att inte reagera på det fantastiska som händer i ens kropp men samtidigt så vet man ju inte vad som ska kännas och inte :) Skönt att höra att allt verkar vara som det ska!

Snölängtan: Jag har märkt en del på magen bara sista veckan, ser fortfarande bara ut som att jag har lite extra hull och längtar efter att magen ska börja ta lite ordentlig form så att jag kan börja få känna mig gravid på riktigt :) !

• Csillag

Idag gick jag in i vecka 19 (18+0) För varje dag som går så ökar chansen till att de kan gå vägen.Att leva på hoppet e svårt,men flickor ge inte upp!! Ni som varit med i alla månader o vet om min bakgrund vet att man kan lyckas bli gravid trots att man har alla odds emot sej lr allt verkar hopplöst. Ge inte upp!!Jag hoppas få se många glada besked här inne. Imkn ska hag på RUL o kolla. För många betyder de extra stor glädje då man oftast inte ser sin bebis i magen så många ggr innan denna veckan. Ska bli skönt att få se min groda trots att de jag faktist såg h*n senast igår.på skärmen. Har inte skrivit så mkt senaste då min grav e komplicerad o innehåller mkt komplikationer så farit in o ut till sjukhuset. Efter morgondagens RUL o mina prover som tas på fredags så kommer de bestämmas om ja tyvärr blir.inlagd en tid framöver. Mindre skoj,mn va gör man inte för att min groda ska.överleva om de går. Ge knte upp i allt erat kämpande flickor,jag vet hur jobbig besvikelsen o väntan kan vara.Jag vet hur hoppet tryter o jag vet hur förtvivlan o gråten tar över.Men ge inte upp...när ni minst anar så kodmmer erat test visa ett fint pluss lr stå Gravid!. Jag håller verkligen alla tummar o tår o allt annat ja kan för att vi alla ska klara de här. Vi delar både glädje o sorg här inne o peppar o stöttar för fulöt. När livet känns hopplöst så finns vi alla här för att försöka få upp än. Skickar massa massa styrke kramar till er alla. Ge inte upp,jag tänker på er alla varje dag o hoppas att vi alla får våra pluss. Kram

• joujou

Bra sagt cilla! :)
    Jag gick in i v.20 igår oxh var på RUL den 7e och såg en frisk liten flicka! :) eller såg, vi såg inte så mycket alls så vi ska på ett extra ul nästa tisdag! Längtar!

• Odessa

Csillag: vi tänker på dig och jag tycker du är fantastisk som stöttar och peppar alla här inne, medans du själv går igenom en väldigt komplicerad graviditet. Hoppas allt går bra och att du slipper läggas in! Jag har fått en mage som verkligen syns och går in i v.24 på fredag. Känns helt sjukt, att det gick vägen den här gången!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012