• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • nonnitott

Jag sprayade i ca 2,5veckor innan jag fick börja spruta, men det beror ju på när man har beräknad ÄP, kan ju spraya jätte länge.

Har fått tid för första VUL nu på fredag. Börjar känna av sprutoma nu, magen e svullen o sticker lite.

Lac- GRATTIS GRATTIS ;)

• Fidelis ad urnam
    nonnitott skrev 2012-09-19 21:34:16 följande:
    Jag sprayade i ca 2,5veckor innan jag fick börja spruta, men det beror ju på när man har beräknad ÄP, kan ju spraya jätte länge.

Har fått tid för första VUL nu på fredag. Börjar känna av sprutoma nu, magen e svullen o sticker lite.

Lac- GRATTIS GRATTIS ;)

Jag ska spraya i 28 dagar innan blodprov. Känns som lång tid
  • Sindyrella1983
    Lac2010 skrev 2012-09-19 20:07:31 följande:
    Blev ett stort fett härligt JÄTTE Plus på stickan idag!!

STORT GRATTIS!!!! Hjärta
  • LnH

LAC: Grattis!!!!

Var på ET idag, vi hade blivit lovade 2 tillbaka, de sa till och med att vi skulle fundera på detta hemma! Men idag när vi skulle sätta tillbaka äggen så sa vi att vi har funderat och vi vill ha 2 tillbaka. Då säger läkaren nej ni får inte det. Ni har inte gjort tillräckligt många misslycdkade försök och era emrbyon är för fina. WHAT?!?!! Jag är ARG! Nu har vi ju funderat på detta och vägt för och nackdelar och kommit fram till ett beslut och då visar det sig att vi inte ens får detta. Enligt den läkaren vi hade idag så sklle den första aldrig ha sagt att vi skulle få två. Så nu fick vi ett tillbaka och det känns som om detta har vi ju försökt med innan, då har det inte fungerat. Och den läkaren vi såg först han sa att chansen för att vi skulle få tvillingar inte var stor alls, den idag sa att risken var jätte stor och överhängande. Blir så less på allt som har med IVF att göra!!!

• Csillag
    LnH skrev 2012-09-20 14:36:11 följande:
    LAC: Grattis!!!!

Var på ET idag, vi hade blivit lovade 2 tillbaka, de sa till och med att vi skulle fundera på detta hemma! Men idag när vi skulle sätta tillbaka äggen så sa vi att vi har funderat och vi vill ha 2 tillbaka. Då säger läkaren nej ni får inte det. Ni har inte gjort tillräckligt många misslycdkade försök och era emrbyon är för fina. WHAT?!?!! Jag är ARG! Nu har vi ju funderat på detta och vägt för och nackdelar och kommit fram till ett beslut och då visar det sig att vi inte ens får detta. Enligt den läkaren vi hade idag så sklle den första aldrig ha sagt att vi skulle få två. Så nu fick vi ett tillbaka och det känns som om detta har vi ju försökt med innan, då har det inte fungerat. Och den läkaren vi såg först han sa att chansen för att vi skulle få tvillingar inte var stor alls, den idag sa att risken var jätte stor och överhängande. Blir så less på allt som har med IVF att göra!!!

Usch lider verkligen me dej gumman.
    Å på nått sätt kan ja förstå om du känner mej lite lurad.

Den läkaren ni hade idag har dock tyvärr rätt i att chanserna ökar ganska stort om man sätter in mer än ett ägg.MEN jag sj tycker de ska vara upp till var o en.
    Sen så kan ju ena ägget hjälpa andra fästa lite lättare sägs de o att bara ett fastnar ändå tillslut.
    Tycker d e dåligt av din fösta läkare att ens lova en sån sak o inte ha skrivit in de i din journal för denne läkare borde ju då vetat om att h*n inte skulle göra själva ET.

För att få tillbaka 2 ägg krävs väldigt mkt nu för tiden.
    Vissa kliniker vet ja sätter in mer lättvindigt,mn dom riskerar oxå en stor stämning på de.
    Reglerna som satts för insättning av två ägg e väldigt tydliga nu för tiden.

I USA har dom inte ändrat reglerna än,mn dom har verkligen annorlunda sätt oxå.
    Flesta sjukhusen sätter in 1 ägg på första försöket.Misslyckas de så sätts de in 2 ägg nästa gång.
    misslyckas även detta så sätts de in 3 ägg,misslyckas de så sätts 4 in.
    sen stannar de.
    Men du kan ju räkna ut varför de finns så mkt flerbörd i USA o läkarna har större kundksap om flerbarnsfödslar,prematur födslar o allvarligare graviditets problem o bebis utveckligen som tyvärr e stor där.

Tycker verkligen synd om er,o jag hoppas verkligen att du fått tillbaka ett litet guldägg.

Tips: Ligg på en värmedyna o använd en vam vetekudde.De tipset fick ja sista gången för de ökar cirkulationen.
    vetekudden ska va riktigt varm o värmas till o från i 2 dagar.

Nu tror ja visserligen inte att de va enbart detta som gjorde mej gravid på sista försöket, utan
    de handlade om prednisolonen,akupunkturen o vetekudden osv tillsammans.

Hoppas verkligen få läsa att du får ett pluss denna gången.
  • Csillag
    Lac2010 skrev 2012-09-19 20:07:31 följande:
    Blev ett stort fett härligt JÄTTE Plus på stickan idag!!

GRATTIS!!!!!!!!
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-09-19 22:17:58 följande:

Jag ska spraya i 28 dagar innan blodprov. Känns som lång tid

Detb e verkligen jätte olika.
    Endel blir nedreglerade snabbare än andra, därav att vissa får spraya längre.
    Vi hade en tjej här inne innan o hon sprauade 7 veckor innan hennes läkare gav upp o ist försökte med korta metoden.
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-19 21:34:16 följande:
    Lac- GRATTIS GRATTIS ;)

Håller tumamrna på VUL för dej imon!!!
  • Csillag

uppdatering från lilla mej.

TACK för allt stöd o pepp här inne, ni e verkligen verkligen guld värda allihopa!!

Har nu inte blött på en vecka *Yeeejjjj*
    Bara att räkna dagarna då blödningarna håller sej borta.

Ser alltid på förlossnings kliniken varje onsdag vid 20.00 på tv4 fakta.
    Helt sjukt bra program kan ja säga.
    Är man lätt skrämd så kanske man inte ska se de.
    Jag tittar mer för de e nyttigt o min läkare rekomenderade mej att ge d en chans.

Igår handlade de om en tjej som hade samma problem som mej, guuuu va man led med henne o man höll tummarna både för hennes bebis o henne

Min man såg kritvit ut i ansiktet när han verkligen såg hur allvarligt de va både för mej o för bebisen, vi riskerar båda att faktist kunna dö.

Dom ni vet så håller ja mej till milstolpar.
    Varje dag e en milstolpe, mn varje vecka är en stor milstolpe.
    Är ida i V 19+1 så de går framåt.
    Nästa vecka har ja kommit halvvägst o då börjar man räkna neråt ist för upp åt

Hoppas verkligen min groda vill stanna inne ett tag till.

Förutom sj komplikationerna så mår jag ju bra, känner mej hyfsat pigg varje dag osv.
    Hade de inte varit för komplikationerna så hade jag nog haft en dröm graviditet, nu ist en mardröm.

MEN här ska inte ges upp!!

Å de hoppas ja verkligen inte ni gör heller.
    Vi vill se massa gravida i tråden,listan ska bli full!!!

Förresten nån som vill se om dom hittar våran lista?
    Ska ta o laga lite mat till mina godingar här hemma så hinner inte riktigt sitta o leta efter den nu.

KRAM

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012