• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • jazmine25
    LnH skrev 2012-09-25 15:45:35 följande:
    jazmine vad skönt att höra att ni får grönt att göra IVF på akkis istället och att ni får komma igång så snabbt! Själv så ruvar jag på, har konstant molande värk, ibland ilar det till eller sticker till. Vet inte om det är bra eller dåligt..
    Låter lovande tycker jag
  • LnH
    jazmine25 skrev 2012-09-25 17:22:57 följande:
    Låter lovande tycker jag
    ahhh det vete katten. Jag har väl haft all inbillnigs symptom som finns och inte varit gravid :) tror inte det har fungerat denna gång heller. Det bara känns så. Jag har mer eller mindre gett upp ett tredje barn. Det får helt enkelt räcka med de två som jag redan har.
    och jag har ju alltid börjat att blöda dag 9 eller 10 så jag komemr att ta ett grav test per dag tills antingen plus eller att jag börjar att blöda. då så går jag inte och hoppas i alla fall för jag kan nästan svära på att jag kommer att börja blöda på rd 9 eller senast rd10
  • Make your own kind of music
    LnH skrev 2012-09-26 08:20:41 följande:
    ahhh det vete katten. Jag har väl haft all inbillnigs symptom som finns och inte varit gravid :) tror inte det har fungerat denna gång heller. Det bara känns så. Jag har mer eller mindre gett upp ett tredje barn. Det får helt enkelt räcka med de två som jag redan har.
    och jag har ju alltid börjat att blöda dag 9 eller 10 så jag komemr att ta ett grav test per dag tills antingen plus eller att jag börjar att blöda. då så går jag inte och hoppas i alla fall för jag kan nästan svära på att jag kommer att börja blöda på rd 9 eller senast rd10

Denna väntan och ovisshet. Så jobbig!
    Jag håller tummarna hårt och hoppas att det blir annorlunda denna gång!
    Styrkekram!
  • LnH
    Make your own kind of music skrev 2012-09-26 08:34:57 följande:

Denna väntan och ovisshet. Så jobbig!
    Jag håller tummarna hårt och hoppas att det blir annorlunda denna gång!
    Styrkekram!
    Tack!!!
    Jag har liksom ingen ork till att vara hoppfull...jag känner att jag bara vill lägga allt det här med ivf och barnlängtan bakom mig och gå vidare i livet...
  • Csillag
    Fidelis ad urnam

Sptayet brukar göra en känsligare.

jazmine25

Förstår att du känner som du gör.
    Skönt akkis tar emot er.
    Hade rekomenderat dej Aten London lr San fransisco annars så ni kan fortsätta.
    kanske känner Huddinge att dom inte har tillräckligt med utbildning o frskning innom de här o därav inte vill hjälpa.
    Hoppas verkligen allt löser sej för er o ni får en liten knodd innom kort.

LnH

Ge inte upp.
    Symptomerna du skriver brukar ju komma vid graviditet mn ja förstår hur du tänker.
    I allt med hormoner progesteron osv så har man oftast grav känningar ändå så ja förstår hur du känner o tänker för de gjorde ja med.
    MEN här ska inte ges upp.
    håller tummarna på att de ska visa pluss!!!!!!!!!
  • LnH
    Csillag skrev 2012-09-26 09:32:31 följande:
    Fidelis ad urnam

Sptayet brukar göra en känsligare.

jazmine25

Förstår att du känner som du gör.
    Skönt akkis tar emot er.
    Hade rekomenderat dej Aten London lr San fransisco annars så ni kan fortsätta.
    kanske känner Huddinge att dom inte har tillräckligt med utbildning o frskning innom de här o därav inte vill hjälpa.
    Hoppas verkligen allt löser sej för er o ni får en liten knodd innom kort.

LnH

Ge inte upp.
    Symptomerna du skriver brukar ju komma vid graviditet mn ja förstår hur du tänker.
    I allt med hormoner progesteron osv så har man oftast grav känningar ändå så ja förstår hur du känner o tänker för de gjorde ja med.
    MEN här ska inte ges upp.
    håller tummarna på att de ska visa pluss!!!!!!!!!
    jag är så glad att det går bra för dig csillag och du får mig alltid på lite bättre humör. Testade imorse för att se att ovitrellen hade gått ur kroppen och testet var toknegativt. Men kommer nog att testa varje morgon till jag får mens eller plus
    då slipper jag gå och oroa mig varje dag under jobbet, eller det kanske jag gör ändå men då ja...kan ju kännas ltie bättre att testa titt som tätt :)
  • Fidelis ad urnam

vet någon här om det är OK att ta vanlig nässpray samtidigt som man sprayar? Har blivit förkyld

• Fru Bone

Tack för alla uppmuntrande och stöttande ord.

Vi har beslutat att göra ett sista försök nu, får se hur det går.
    Men går det inte vägen så får det vara och vi får väl helt enkelt acceptera att vi är barnlösa.
    Det känns jobbigt att ta det beslutet, men det finns ju inte så mycket annat att göra.

Vi har funderat på spermadonation och kanske blir det ett sådant försök också innan vi ger upp helt, men väljer vi att testa det kommer vi nog att vänta ett tag innan vi sätter igång.

Pratade med kliniken i går eftersom det var testdag och jag ville boka in träff med läkare etc. Men eftersom jag fortfarande inte fått någon blödning så skulle jag avvakta en vecka och ta ett nytt gravtest trots att det jag gjorde i går var neg. Blir så less. Nu vill man ju bara komma igång med nästa steg och inte hålla på och sega ut och vänta ännu mer. Visst kan jag tycka att det är konstigt att mensen inte har kommit ännu, den har alltid kommit innan testdagen tidigare, men det är ju inte så att det kommer bli plus nästa vecka bara för att jag väntar. har dessutom bytt vagitorier till Progesteron MIC denna gång så det är ju säkert därför mensen är seg. Fick ju två blastocyster denna gång och hade det tagit så hade det ju redan varit ett plus eftersom det gått 3 veckor från insättning. Men det är ju bara och göra som de säger på kliniken.

• LnH

Tjejer, kort fråga, jag har som jordens mensvärk till och från. Kan det var från ÄP, alltså hade ont efter ÄP men trycker att det borde ha gått över vid det här laget?! ÄP var tisdags förra veckan... det molar hela tiden och sen så sticker det till då och då. Sen så ilar det också till och från....eller kan det bero på crinonen?! Alltså biverkningar?

• nonnitott

På väg hem efter ÄP, blev 22ägg ;) bättre än jag någonsin kunnat tänka mig! Men jag riskerar att bli överstim. så det blir extra VUL på fredag för att se om de sätter in något. Nu e det hem till soffan o vila som gäller, sjukt ont!

LnH- förra gången jag ruvade hade jag liknande symtom, så det e nog ingen fara.

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012