• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    enäggs81 skrev 2012-09-26 17:42:17 följande:
    Fidelis: står i FASS att man ska ta nässpray 30 minuter EFTER synarela. inte före
    tack så jättemycket. Nu ska jag bara fundera på om jag har gjort fel någon gång.....
  • nonnitott
    Csillag skrev 2012-09-26 17:06:07 följande:
    OJ se där jag, stort grattis till regäl skörd!
    Då hoppas vi att de delar sej bra o de finns minst 1 guldägg där ibland! 

Tack!! Ja jag hoppas verkligen att det finns ett litet guldägg bland dem, det behövs ju bara ett, även om det känns jätte skönt att de fick ut så många,
    Imorsse vakande jag vid 4 av att magen krampade, tog två alvedon, låg och åmade mig i en halvtimme innan jag kunde somna av. Sen tog jag en ny dos så fort jag vaknade, hoppas verkligen att det bara e verk efter ÄP (läkaren kom åt livmodern så det kanske e det som känns) och att det inte är början på OHSS, vill ju ha tillbaka ett litet embryo imorrn.
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-27 11:53:25 följande:

Tack!! Ja jag hoppas verkligen att det finns ett litet guldägg bland dem, det behövs ju bara ett, även om det känns jätte skönt att de fick ut så många,
    Imorsse vakande jag vid 4 av att magen krampade, tog två alvedon, låg och åmade mig i en halvtimme innan jag kunde somna av. Sen tog jag en ny dos så fort jag vaknade, hoppas verkligen att det bara e verk efter ÄP (läkaren kom åt livmodern så det kanske e det som känns) och att det inte är början på OHSS, vill ju ha tillbaka ett litet embryo imorrn.
    Usch då de låter inte kul.Hoppas de går över.
    Tips: Varm vetekudde o värmedyna.

Använde ja nu både vid ÄP oh insättningen.Rekomenderades av läkaren.KANON!

Varit hos läkaren idag.
    Efter mkt tjat fick jag komma hem över helgen iaf.

Hittade ytterligare en blödning från moderkakan och då den sitter som den gör så verkar de som moderkakan har svårt att sitta fast o vill släppa.
    Kändes både skönt att få åka hem mn samtidigt panik ver de.
    vet att jag blir knäpp av att ligga på sjukhus.
    Bara när dom sa inläggning ida o de stod 3 läkare o diskuterade så kände ja panikångesten komma.
    jag e i V 20+1.
    herre gud ska ja ligga där inne ca 20 veckor, GAHHH

Usch lipade som en liten snorunge o bönade o bad att ja skulle få åka hem över helgen åtminstonde o ja lovade dyrt o heligt att åka in direkt om minsta blod kommer.
    Efter mkt övertalning så fick ja iaf de.
    Nu hoppas ja verkligen blödningarna bara kan hålla sej borta.
    vill vara hemma...iaf några veckor till.
  • nonnitott
    Csillag skrev 2012-09-27 12:10:22 följande:

Varit hos läkaren idag.

Hittade ytterligare en blödning från moderkakan och då den sitter som den gör så verkar de som moderkakan har svårt att sitta fast o vill släppa.
    Bara när dom sa inläggning ida o de stod 3 läkare o diskuterade så kände ja panikångesten komma.
    jag e i V 20+1.

Usch lipade som en liten snorunge o bönade o bad att ja skulle få åka hem över helgen åtminstonde o ja lovade dyrt o heligt att åka in direkt om minsta blod kommer.
    Vetekudden är värmd och ligger gött på magen, utan den hade det aldrig gått!

Du e en riktigt kämpe =) Fortsätt så! varje dag som lilla grodan är kvar i magen är ju ett under! Ta det nu lugnt hemma nu, håller alla tummar och tår för att du slipper bli inlagd och att blödningarna slutar <3

• LnH
    Csillag skrev 2012-09-27 12:10:22 följande:

Varit hos läkaren idag.

jag e i V 20+1.

Jag hoppas att blödningarna håller sig borta!
    Jag ska hålla tummarna i 20 veckor :)
  • Csillag
    LnH skrev 2012-09-27 13:20:20 följande:
    Jag hoppas att blödningarna håller sig borta!
    Jag ska hålla tummarna i 20 veckor :)
    TACK gumman.
    Känns verkligen piss just nu när man vet att man har halva graviditeten kvar o dom skriker inläggning.

Tror inte ja gjort annat än bölat idag i telefon för min man.
    Både rädd för va som kan hända o hur de ser ut o allt läkaren sa.

Även om ja visste de innan så förträngde ja de o hoppades de skulle bli lite bättre.
    Nr ska ja få min break?

De e ju inte direkt roligt att läggas in,sjukhus e ju sjukhus..o kanske 20 v utan mina barn?
    De löser ja aldrig psykiskt.

Bara försöka hoppas på de bästa.

TAK för ni finns här.
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-27 12:29:22 följande:
    Vetekudden är värmd och ligger gött på magen, utan den hade det aldrig gått!

Du e en riktigt kämpe =) Fortsätt så! varje dag som lilla grodan är kvar i magen är ju ett under! Ta det nu lugnt hemma nu, håller alla tummar och tår för att du slipper bli inlagd och att blödningarna slutar <3

Den e underbar nonnitott!
    Fick den rekomendationen sista gången.
    Kunde hjälpa cirkulationen lite oxå så va bra om man använder efter ET/FET oxå.
    Fick rekomendationen att ha den till o från de mesta dom första 2 dagarna.(Jag hade 5 dagars blastocyst som sattes in) så kanske ska de va några dagar längre om man sätter in 2 dagars..

Håller tummarna att de ska lyckas för er.

Åh tack,kommer verkligen ehöva alla tumar o tår hållningar denna perioden.
    En dag i taget...Puhh...Lipar ihäl mej här hemma ida.
    Både livrädd o orolig just nu.
  • nonnitott
    Csillag skrev 2012-09-27 16:06:29 följande:
    Den e underbar nonnitott!
    Fick den rekomendationen sista gången.
    Kunde hjälpa cirkulationen lite oxå så va bra om man använder efter ET/FET oxå.
    Fick rekomendationen att ha den till o från de mesta dom första 2 dagarna.(Jag hade 5 dagars blastocyst som sattes in) så kanske ska de va några dagar längre om man sätter in 2 dagars..

Håller tummarna att de ska lyckas för er.

Åh tack,kommer verkligen ehöva alla tumar o tår hållningar denna perioden.
    En dag i taget...Puhh...Lipar ihäl mej här hemma ida.
    Både livrädd o orolig just nu.
    mmm den e skön!! Jag är en av dem som får sjuk kramp under mensen så vetekudden är min bästa vän en gång i månaden! men det e bra att veta att den även kan hjälpa efter ET =)

Förstår att du e livrädd och orolig nu, fortsätt att lipa det e bra =) även om det e jobbigt.

har   en liten fråga: jag vet att det e normal att blöda lite efter ÄP, men hur länge? har inget minne av att jag blödde mer än lite samma dag förra gången men denna gång blöder jag fortfarande =/ det gör även ont att kissa, vill inte bli ÖS =/ hoppas på att det är såren från ÄP, någon som har erfaranheter av detta??      
  • Fidelis ad urnam

Är så jävla trött på min lillasyster

Hon ringde idag för att fråga om jag kunde vara barnvakt åt hennes två barn på runt 2 och 3 ord i morgon kväll till på lördag.

Jag ville inte säga nej då jag för några månader sedan sa att jag kunde göra det. Men jag mår inte jättebra av sprayen just nu. Huvudvärk, trött, ledsen. Osv. Har ingen ork. Sa att jag skulle kolla med maken och ringde sedan för att prata med mamma om hur jag mår och hur jag skulle göra.

Min syster fick sedan från vår mamma höra om att jag inte mår bra, jag bad henne inte om att säga det.

Sedan bröt helvetet lös och jag fick veta hur hemsk jag är. Att hon hoppas att vi får tvillingar och sedan skiljer oss mm mm.

Jag vill verkligen undvika negativ stress under behandlingen och detta hjälpte inte till direkt. Nu ska de tydligen flytta till en ort typ 15 mil bort.

• Mandelmumsa

Csillag: Du är så duktig!! Förstår hur tufft det känns! Kan vara en mardröm att ligga på sjukhus några veckor så jag förstår om du sparkar bakut när det är tal om månader! Men du bor väl en bit från sjukhuset? Det är väl därför de är så oroade? Jag önskar dig en underbar helg med din goa familj som du kan minnas och tänka tillbaka på länge!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012