• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • LnH

Jag tror jag hade liknande symtom de andra gångerna jag ruvade men jag har förträngt allt känns det som...

• Mandelmumsa

Fru Bone: Vad segt att vänta ytterligare! Som du säger borde det ju visat plus vid det här laget om det tagit sig. Min mens, som annars är punktlig, har också blivit försenad av prog mic med flera dagar. Men de vill kanske vänta för att se när din cykel börjar om. Bra att ni ska träffa läkare inför nästa försök!

• enäggs81

LnH: jag hade mensvärkar när jag ruvade med tvillingarna! Var livmodern som växte

• LnH

ok, då hoppas jag att min jädrans mensvärk är att livmodern växer, men jag hoppas inte på tvillingar :)

• Bira11
    Fidelis ad urnam skrev 2012-09-26 09:58:27 följande:
    vet någon här om det är OK att ta vanlig nässpray samtidigt som man sprayar? Har blivit förkyld
    jag gjorde de dock sa Dr att de skulle gå några timmar i mellan.:)

• Csillag
    Bira11 skrev 2012-09-26 16:24:49 följande:
    jag gjorde de dock sa Dr att de skulle gå några timmar i mellan.:)

kul att se dej här inne igen gumman, du e såååå saknad!
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-26 13:37:27 följande:
    På väg hem efter ÄP, blev 22ägg ;) bättre än jag någonsin kunnat tänka mig! Men jag riskerar att bli överstim. så det blir extra VUL på fredag för att se om de sätter in något. Nu e det hem till soffan o vila som gäller, sjukt ont!

LnH- förra gången jag ruvade hade jag liknande symtom, så det e nog ingen fara.
    OJ se där jag, stort grattis till regäl skörd!
    Då hoppas vi att de delar sej bra o de finns minst 1 guldägg där ibland! 
  • Csillag
    LnH skrev 2012-09-26 10:55:23 följande:
    Tjejer, kort fråga, jag har som jordens mensvärk till och från. Kan det var från ÄP, alltså hade ont efter ÄP men trycker att det borde ha gått över vid det här laget?! ÄP var tisdags förra veckan... det molar hela tiden och sen så sticker det till då och då. Sen så ilar det också till och från....eller kan det bero på crinonen?! Alltså biverkningar?
    har mått så när jag vari gravid.kroppen ställer om sej för graviditet osv
    så håller tummarna att de ska visa pluss! 
  • LnH
    Csillag skrev 2012-09-26 17:07:22 följande:
    har mått så när jag vari gravid.kroppen ställer om sej för graviditet osv
    så håller tummarna att de ska visa pluss! 
    hmmm det som är så konstigt är att jag inte kommer ihåg att jag har känt så när jag varit gravid, men skillnaden då var väl att då försökte jag inte att bli det heller så då tänkte jag inte på symptom alls.

Nu är det enda jag tänker på är symptom hit och dit.Men min mensvärk går inte att ta miste på...hoppas att det inte beror på ngn infektion eller nåt annat otrevligt bara. Det skulle vara min tur det :)

jo testade med ett grav test idag, det ser helt neg ut men när jag tog det tyckte jag att det var svagt positivt så jag köpte ett som mäter mindre mängder hcg och det vart svagt svagt svagt. Så antingen är det ngt eller så 'är det ovitrelle som håller på att gå ut, idag är det 10 dagar sedan jag tog den sprutan. Så nu har jag3 test kvar och kommer att testa varje morgon fram tills helgen...haha jag har bytt ut mitt behov av cigg till att behöva testa i tid och otid :) men det är ju sundare för min hälsa i alla fall.
  • enäggs81

Fidelis: står i FASS att man ska ta nässpray 30 minuter EFTER synarela. inte före

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012