• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Csillag
    LnH skrev 2012-10-01 12:22:16 följande:
    Tackar! Jag tror min man anser att det är värt att göra alla gratis försök inklusive de förskförsök vi har kvar. Han har inga barn men jag har redan ett av varje (dvs en liten kille och en lite större tjej) och tycker kanske inte alls att det är lika viktigt att ha en till. Jag kan tänka mig att det måste kännas mera surt för honom och att han kommer att bli bitter på mig ifall vi inte göra alla försök eftersom detta betyder att han aldrig (opm han inte skiljer sig från mig) kommer att få egna barn. Så jag känner mig jätte pressad till att göra alla försök trots att jag bara blir mer och mer anti till allt. Jag tror att jag hade kännt annorlunda ifall jag inte hade haft några barn innan...då hade jag nog kämpat mycket mera och varit mycket mer besviken och ledsen.
    Just nu så vill jag inte men känner att jag måste forts'ätta att försöka...Blir väl åtminstone ett FET ifall de överlever upptiningen (hoppas då att det ena tappar ngn cell eller så och att de tinar upp båda så vi får två tillbaka). Men tydligen så har vi efter detta försök i alla fall försökt så många gånger så att två tillbaka eventuellt kan bli aktuellt...men just nu känns det inte alls som om det kommer att hjälpa heller..men vem vet.
    Jag kan i alla fall säga att den här gången så har jag slutat att röka (innan), jag har inte druckit (ett glas vin iofs då och då men bara ett och ett litet ett!) och jag har tränat, gått ned i vikt och varit mera nyttig MEN det hjälpte föga...känns som om jag lika gärna kan börja att röka igen. Jag är nämligen röksugen som bara den och lite sur

Så glad att jag har det här forumet att ventilera mina tankar :D
    Usch gumman, lider verkligen me dej.
    Vet hur ni kämpar för att lyckas.
    Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
    Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
    Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
    du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
    MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
    Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte nångång.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
    Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
    Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.

Jag hoppas inte ni ger upp.
    Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
    Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
    Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
    01 kom dotter
    06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
    13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.

Ge inte upp...
    Tro mej,de finns mirakel ibland..

STYRKEKRAMAR i massor
  • Fidelis ad urnam

Nu har jag spottings, så min kropp verkar ju reagera som den ska på nedregleringen, antar jag

• LnH
    Csillag skrev 2012-10-01 13:50:34 följande:
    Usch gumman, lider verkligen me dej.
    Vet hur ni kämpar för att lyckas.
    Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
    Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
    Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
    du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
    MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
    Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte nångång.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
    Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
    Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.

Jag hoppas inte ni ger upp.
    Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
    Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
    Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
    01 kom dotter
    06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
    13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.

Ge inte upp...
    Tro mej,de finns mirakel ibland..

STYRKEKRAMAR i massor
    Tack!!!
    Jo det kanske kommer att kännas bättre med tiden och vi kanske också får ett plus men just nu så känns allt så hopplöst. Innan så kändes det som jag blev gravid om jag ens tittade på en man och nu så fungerar det inte. Det känns så surt! Det kanske är karma...
    Det lutar nog åt att vi göra alla gratis försök, som vi har kvar för att om jag vänder på situationen så skulle jag fortsätta tills det fungerade ifalll det var jag som inte hade några barn. men om det inte blir något av de försök vi har kvar så kommer jag säga stopp. Då har vi i alla fall lagt ut över 60 000  för 2 färskförsök och 1 1/2 fet. Plus då har vi hunnit med 3 Färskförsök genom landstinget och de ev,.FET som blir. Fungerar inget av dessa försök då så ger jag upp och då kan inte min make komma och säga att jag inte har gjort allt i min makt som går att göra för att det ska lyckas. Då kan han inte vara bitter på mig...men hoppas att det kommer att fungera med ett FET och att åtminstone 1 av de embryon vi har i frysen överlever upptiningen.

Haha känns som om hela jag är upp och ned, ena stunden känns allt bra och den andra så känns det helt annorlunda...jag som brukar vara mera jämn i humöret..
  • Make your own kind of music
    LnH skrev 2012-10-01 14:39:35 följande:
    Tack!!!
    Jo det kanske kommer att kännas bättre med tiden och vi kanske också får ett plus men just nu så känns allt så hopplöst. Innan så kändes det som jag blev gravid om jag ens tittade på en man och nu så fungerar det inte. Det känns så surt! Det kanske är karma...
    Det lutar nog åt att vi göra alla gratis försök, som vi har kvar för att om jag vänder på situationen så skulle jag fortsätta tills det fungerade ifalll det var jag som inte hade några barn. men om det inte blir något av de försök vi har kvar så kommer jag säga stopp. Då har vi i alla fall lagt ut över 60 000  för 2 färskförsök och 1 1/2 fet. Plus då har vi hunnit med 3 Färskförsök genom landstinget och de ev,.FET som blir. Fungerar inget av dessa försök då så ger jag upp och då kan inte min make komma och säga att jag inte har gjort allt i min makt som går att göra för att det ska lyckas. Då kan han inte vara bitter på mig...men hoppas att det kommer att fungera med ett FET och att åtminstone 1 av de embryon vi har i frysen överlever upptiningen.

Haha känns som om hela jag är upp och ned, ena stunden känns allt bra och den andra så känns det helt annorlunda...jag som brukar vara mera jämn i humöret..
    Måste säga ändå att jag förstår verkligen att det måste ta emot extra mycket för dig som gör det mest för din mans skull.
    Mycket starkt, fint och osjälviskt av dig att fortsätta försöka.
    Sen så, när ni väl lyckats och ni har er lilla knodd så kommer du bergis att känna att allt var värt det, och som Csillag skriver, när man väl har det där plusset och man har börjat få lite mage så är det näääääästan så att man glömt bort allt jobbigt man gått igenom :) SÅ värt det.

På fredag ska vi på vårt första RUL. 
    Håll tummarna att allt ser bra ut!
    Och att vi får en läkare som går med på att berätta vilket kön det är.
    Jag vill veta då jag känner redan nu att jag har en relation till vårt kommande barn.
    Jag vill säga han eller hon. Inte Den när jag pratar om min bebis i magen :) 
    Sen spelar det ingen som helst roll om det är en han eller hon. Men jag vill veta.
    Jag tror för övrigt att det är en han ;)
  • nonnitott
    Make your own kind of music - åhh va mysigt med första RUL Glad, har aldrig tänkt på det på det sättet du skriver om att vilja veta för att kunna bygga en relation, en väldigt fin tanke =) håller tummarna för dig!

LnH - åhh vad jobbigt för dig =/ förstår att ditt humör svänger det verkar som om IVFsvängen gör det med en, man kastas mellan kännslor hela tiden, det är en rikigt berg-o dalbana! Har du pratat med din man om hur du känner? Det måste vara jätte svårt när ni inte är lika motiverade båda två! Styrkekramar till dig! Ge inte upp =)

Ego: Var på VUL igår, hade fortfarande lite vätska kvar i buken och eftersom jag mår så pass dåligt blev jag sjukskriven i två veckor med rätten att friskskriva mig själv om jag skulle må bättre innom den tiden. Blir i alla fall hemma denna vecka, sen får vi väl se. Hon skrev även ut blodförtunnande eftersom risken för att få en blodpropp ökar när man måste ligga stilla. Så nu e jag tillbaka till att ta sprutor varje kväll, dom här är dock inte lite roliga att ta (blir ju inte några ägg av dem, dessutom gör dom skit ont). Beäknad FET i november om allt går som det ska och vårt lilla embryo klara upptiningen! Annars får vi la vänta 6månader till innan vi kan börja om med en ny IVF =/     

• skånetjejen
    LnH skrev 2012-10-01 09:27:53 följande:
    hmmm så var mensen här. det var nog det jag trodde innerst inne hela tiden. Som vanligt började jag att blöda på rd 9 och rd10 var det helt klart att det här var mensen som kom.

Får se om vi orkar med något mera, har 2 eller 3 i frysen och sen har vi två försök kvar men jag vet inte hur mycket mer som vi orkar med. Detta var ändå 3 färsk försöket och om man räkna med FET så var det försök 4 och om man räknar med det FET som vi förberedde oss på så är det försök 5...undrar hur alla andra orkar med det.
    Vad tråkigt, lider med er !!! många styrke kramar till dig/er. Det är en jobbig tid när man fått reda på att det är neg, det tar en tid innan man hunnit landa och ladda om, ge ej upp !! kämpa på !!
  • Fidelis ad urnam

Idag har jag mensvärk från HELVETET  

• enäggs81

börjar få lite rosa så Hoppas mensen är på gång nu så jag kan ringa och få sprut tider;) min bästa vän ringde nyss och hon ska tydligen få en flicka som hon önskat! Hon var så glad och jag också. Men Guuud vad man längtar nu! Orkar inte vänta på att bli gravid... vill bli det NU!!!! Får njuta av mina pojkar så länge. Har ju faktiskt TVÅ barn som är bedårande! Men längtar ändå efter stor mage.

• Fidelis ad urnam

hejsan allihopa.
    En liten fråga. Jag sitter nu och kollar på resor till New York i mars, om vi lyckas på första försöket är jag då i vecka 11-12 någonstans.
    Min lillasyster tycker det är dumt att boka en resa nu om jag är gravid då eftersom hon och min andra lillasyster har mått dåligt under sina graviditeter med mycket kräkningar osv. När jag var gravid, det som blev ett missfall, mådde jag däremot hur bra som helst.
    Jag känner att jag inte vill pausa mitt liv i väntan på ett +, för om jag aldrig lyckas så kommer jag bli bitter som offrade hela mitt liv och det jag älskar att göra i väntan på någonting som aldrig blev av.

Är jag dum som vill boka denna resa? 

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012