LnH skrev 2012-10-01 12:22:16 följande:
Tackar! Jag tror min man anser att det är värt att göra alla gratis försök inklusive de förskförsök vi har kvar. Han har inga barn men jag har redan ett av varje (dvs en liten kille och en lite större tjej) och tycker kanske inte alls att det är lika viktigt att ha en till. Jag kan tänka mig att det måste kännas mera surt för honom och att han kommer att bli bitter på mig ifall vi inte göra alla försök eftersom detta betyder att han aldrig (opm han inte skiljer sig från mig) kommer att få egna barn. Så jag känner mig jätte pressad till att göra alla försök trots att jag bara blir mer och mer anti till allt. Jag tror att jag hade kännt annorlunda ifall jag inte hade haft några barn innan...då hade jag nog kämpat mycket mera och varit mycket mer besviken och ledsen.
Just nu så vill jag inte men känner att jag måste forts'ätta att försöka...Blir väl åtminstone ett FET ifall de överlever upptiningen (hoppas då att det ena tappar ngn cell eller så och att de tinar upp båda så vi får två tillbaka). Men tydligen så har vi efter detta försök i alla fall försökt så många gånger så att två tillbaka eventuellt kan bli aktuellt...men just nu känns det inte alls som om det kommer att hjälpa heller..men vem vet.
Jag kan i alla fall säga att den här gången så har jag slutat att röka (innan), jag har inte druckit (ett glas vin iofs då och då men bara ett och ett litet ett!) och jag har tränat, gått ned i vikt och varit mera nyttig MEN det hjälpte föga...känns som om jag lika gärna kan börja att röka igen. Jag är nämligen röksugen som bara den och lite sur
Så glad att jag har det här forumet att ventilera mina tankar :D
Usch gumman, lider verkligen me dej.
Vet hur ni kämpar för att lyckas.
Men jag hoppas att ni inte ger upp,även om ja skyulle förstå om ni väljer göra de sen.
Min ivf läkare sa att oftast är första o andra försöken mer som test försök för läkarna vet inte hur kroppen reagerar riktigt o dessa borde alla få gratis just av den anledningen.
Det är inte lätt att hitta rätt medicner som passar just en själv o rätt dos osv.Mitt i allt de här så ska de lyckas komma ut ett guldägg.
du vet min bakgrund o historia så du vet sj hur länge ja kämpat för att äntligen få mtt pluss.
MEN när ja va där så va allt kämpande att bli gravid nääääästan som bortblåst.
Vore en lögn om ja sa man glömt de för de gör man inte nångå
ng.Mn känslan man fick när de visade positivt va helt sjukt,efter så många försök,så många års kämpande så helt plöstsligt så visade testet positivt.
Jag blev chockad,o jag förstod inte ritigt va de menade.
Alla test i alla år visade ju negativt,detta positivt..bara så där,en dag när läkarna sagt att detta försök kommer gå åt skogen o ja ara ville få ett slut o lägga de bakom mej,de va enda anledningen ja testade,o helt plötsligt så visade de då gravid.
Jag hoppas inte ni ger upp.
Jag önskar verkligen vi alla blir gravida innom kort,alla borde få uppleva en liten bebis,vare sej de e mannen lr kvinnan i förhållandet.
Jag förstår hur du känner då du har barn sen tidigare.
Min dotter va ju från tidigare o när ja o min man tröäffades o försökte sen så fungerade inget.Jag visste ja hade svårt redan sen ja väntade dottern,mn ja trodde aldrig de skulle va så svårt.
01 kom dotter
06 kom tvillingarna efter alla års kämpande med hormoner
13 kommer grodan (förhoppningsvis) efter 7 års kämpande med hormoner inseminationer ivfer.
Ge inte upp...
Tro mej,de finns mirakel ibland..
STYRKEKRAMAR i massor