• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    Mandelmumsa skrev 2012-09-28 06:49:25 följande:
    Fidelis: Din syrras reaktion var ju otroligt omogen och elak! :(

Jag vet. Är så otroligt trött på hennes temperament och att hon inte bryr sig om någon annan än sig själv.

Hon var riktigt elak mot vår mamma också av anledningen att hon inte ville vara barnvakt.

Hon bränner sina broar
  • Csillag
    nonnitott skrev 2012-09-27 16:24:14 följande:
    mmm den e skön!! Jag är en av dem som får sjuk kramp under mensen så vetekudden är min bästa vän en gång i månaden! men det e bra att veta att den även kan hjälpa efter ET =)

Förstår att du e livrädd och orolig nu, fortsätt att lipa det e bra =) även om det e jobbigt.

har   en liten fråga: jag vet att det e normal att blöda lite efter ÄP, men hur länge? har inget minne av att jag blödde mer än lite samma dag förra gången men denna gång blöder jag fortfarande =/ det gör även ont att kissa, vill inte bli ÖS =/ hoppas på att det är såren från ÄP, någon som har erfaranheter av detta??      
    Vid första äggplock blödde jag bara första dagen.
    Vid andra ägglock blödde ja 2 1/2 dag mn då kom dom åt livmodern och mina cystor ja hade då.
  • Csillag
    Mandelmumsa skrev 2012-09-28 06:47:38 följande:
    Csillag: Du är så duktig!! Förstår hur tufft det känns! Kan vara en mardröm att ligga på sjukhus några veckor så jag förstår om du sparkar bakut när det är tal om månader! Men du bor väl en bit från sjukhuset? Det är väl därför de är så oroade? Jag önskar dig en underbar helg med din goa familj som du kan minnas och tänka tillbaka på länge!
    Jo jag vet att de kan va därför dom oroar sej.
    Men sen samtidigt känner ja lite så här att OM de skulle köra igång nu innom 4-5 veckor så har bebisen inte nån chans till överlevnad.De går inte rädda barnet då.
    Jag får alla mediciner för att mota sammandragningarna o att de inte ska köra igång.
    Å självklart skulle jag välja närmaste sjukhuset om nått skulle hända.
    Skulle inte vänta en sekund.
    Å dpm har ju sagt sen RUL att om jag börjar blöda mkt och jag känner att de startar igång så måste jag ringa ambulans ändå o då hamnar ja i Göteborg just nu då de är närmsta sjukhuset som tar emot så tidigt om 4-5 typ.
    Läggs jag in så hamnar ja i Värnamo på sjukhuset o om de en startar så körs ja i ambulans till Linköping vilket dvs tar längre tid än för en ambulans att ta mej till Göteborg.

Självklart låter ja dom lägga in mej om medicinerna inte gör nån verkan o moderkakan ser ut att släppa mer.

Jag e jätte kluven över allt de här...

Om bebisen skulle komma nu så överlever den inte vare sej jag e på sjukhus lr inte.De e för tidigt
    Är ja på sjukhuset från nu så är de upp till 20 v ja kan ligga där,20 v utan mina barn o ligga o vicka på tårna kommer få mej rastlös mn samtidigt stressad o få mej mer ur balans tror ja för ja inte skulle kunna träffa mina barn knappt.
    på 20 v händer mkt...de e väldigt långt tid o ja börjar serriöst lipa o få panikångest bara av tanken.

Hade de handlat om några veckor så hade ja inte sett så mkt problem me de o då hade ja kommit längre i graviditeten o bebisen hade haft en chans.

Känns som ja kommer må bättre o känna mej lugnare hemma.

Läkaren ringde imorse o fråga hur de va osv o vi diskuterade just allt de här igen.
    Sa att jag mår skit över allt de här.
    Jag vet inte om ja orkar ett MF till,särskillt inte så här sent..Hoppet hade precis börjat tändas o nu kommer käftsmällen ja mer lr mindre väntat på med min tur.

Läkarna tyckte väl att ja åtminstonde kunde få lov att testa vara hemma om ja åker in på en extra kontroll på lördag(imon) för att ta en ctg kurva o kolla sammandragningarna osv.
    Dom skull då oxå kolla upp eventuella patienthotell som ja kanske kan få bo på isf senare så barnen kan få va med mej åtminstonde på helgerna.

Så nu försöker ja hoppas på att dom hittar ett bra som går med på detta,för läkaren tyckte oxå att de kanske va den bästa lösningen både för mej bebisen o familjen då ja känner sån stress,rädsla o panik över de här.
  • enäggs81

Csillag: vad jobbigt! Hoppas verkligen detta går bra. kram

• LnH

hmmm testade idag igen och idag så var testet helt blankt, dumma ovitrelle, den tog mer än 10 dagar att gå ur min kropp den här gången.

Ohc nu har jag fått mensvärk igen och jag all svullnad har gått ned. Precis som förra gångerna så det blir väl att jag börjar att blöda på lördag eller söndag denna gång med. Nu lägger jag ned allt det hrä. Nu får det räcka...

• Sindyrella1983
    Vi var hos läkaren i onsdags och fick veta att alla våra prover var bra och att jag har fina stora äggstockar vilket gör att jag har bra förutsättningar att få ut många ägg vid IVF-behandling Glad Hon säger att vi har väldigt bra förutsättning att lyckas eftersom vi inte har några som helst problem att bli gravida, endast att dom satte sig i äggledarna istället för livmodern... Så nu skulle hon skicka remissen till Malmö så får vi se hur många månader det tar innan vi kommer dit... Den eviga väntar är igång igen........
  • nonnitott

*suck* varit på extra VUL idag inför tänkt ET, tyvärr fick vi åka hem utan något embryo. Visade sig att jag hade vätska i buken och var överstimulerad, så inget ET =/ den snälla doktorn berättade även att endas ett av mina 22 ägg blivit befruktade. Tydligen var de flesta för små!! så nu väntar återbesök på måndag och ev sjukskrivning =/
    Antar att man ska vara glad för att de tänker på ens välmående, men just nu e jag så besviken och ledsen att jag inte kan tänka på så... dessutom har jag skit ont....Gråter 

• joujou

Csilla: även i jag Inte är så aktiv här inne nu ska du veta att jag tänker på dig varje dag! Det är så tragiskt oxh synd att det ska bli så där. Och Efter allt du gått/går igenom. Jag skulle aldrig orka! Men hg tänker på dig och hoppas att grodan håller sig inne antal veckor till nu och ta det lugnt, ta hand om dig! Hoppas dom hittar ett bra patienthotell. Massa kramar och kärlek!

• enäggs81

vet någon om jag måste ställa klockan imorgon när det är lördag på 6:30 för att ta zynarela sprayen ? pga jag tar sprayen den tiden på vardagar? är det så exakt med tiderna? hur har ni gjort?

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012