Mandelmumsa skrev 2012-09-28 06:47:38 följande:
Csillag: Du är så duktig!! Förstår hur tufft det känns! Kan vara en mardröm att ligga på sjukhus några veckor så jag förstår om du sparkar bakut när det är tal om månader! Men du bor väl en bit från sjukhuset? Det är väl därför de är så oroade? Jag önskar dig en underbar helg med din goa familj som du kan minnas och tänka tillbaka på länge!
Jo jag vet att de kan va därför dom oroar sej.
Men sen samtidigt känner ja lite så här att OM de skulle köra igång nu innom 4-5 veckor så har bebisen inte nån chans till ö
verlevnad.De går inte rädda barnet då.
Jag får alla mediciner för att mota sammandragningarna o att de inte ska köra igång.
Å självklart skulle jag välja närmaste sjukhuset om nått skulle hända.
Skulle inte vänta en sekund.
Å dpm har ju sagt sen RUL att om jag börjar blöda mkt och jag känner att de startar igång så måste jag ringa ambulans ändå o då hamnar ja i Göteborg just nu då de är närmsta sjukhuset som tar emot så tidigt om 4-5 typ.
Läggs jag in så hamnar ja i Värnamo på sjukhuset o om de en startar så körs ja i ambulans till Linköping vilket dvs tar längre tid än för en ambulans att ta mej till Göteborg.
Självklart låter ja dom lägga in mej om medicinerna inte gör nån verkan o moderkakan ser ut att släppa mer.
Jag e jätte kluven över allt de här...
Om bebisen skulle komma nu så överlever den inte vare sej jag e på sjukhus lr
inte.De e för tidigt
Är ja på sjukhuset från nu så är de upp till 20 v ja kan ligga där,20 v utan mina barn o ligga o vicka på tårna kommer få mej rastlös mn samtidigt stressad o få mej mer ur balans tror ja för ja inte skulle kunna träffa mina barn knappt.
på 20 v händer mkt...de e väldigt långt tid o ja börjar serriöst lipa o få panikångest bara av tanken.
Hade de handlat om några veckor så hade ja inte sett så mkt problem me de o då hade ja kommit längre i graviditeten o bebisen hade haft en chans.
Känns som ja kommer må bättre o känna mej lugnare hemma.
Läkaren ringde imorse o fråga hur de va osv o vi diskuterade just allt de här igen.
Sa att jag mår skit över allt de här.
Jag vet inte om ja orkar ett MF till,särskillt inte så här sent..Hoppet hade precis börjat tändas o nu kommer käftsmällen ja mer lr mindre väntat på med min tur.
Läkarna tyckte väl att ja åtminstonde kunde få lov att testa vara hemma om ja åker in på en extra kontroll på lördag(imon) för att ta en ctg kurva o kolla sammandragningarna osv.
Dom skull då oxå kolla upp eventuella patienthotell som ja kanske kan få bo på isf senare så barnen kan få va med mej åtminstonde på helgerna.
Så nu försöker ja hoppas på att dom hittar ett bra som går med på detta,för läkaren tyckte oxå att de kanske va den bästa lösningen både för mej bebisen o familjen då ja känner sån stress,rädsla o panik över de här.