• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam

Nu är resan bokad, så den 22 mars åker vi till USA och ska besöka New York och Boston under 10 dagar. Yey

• Csillag
    Vincents mamma skrev 2012-10-08 20:13:00 följande:
    Hej!

Ville bara göra ett avtryck igen :) Det är så kul att läsa om alla era framgångar och jag lider med alla som har det tungt, vet precis vad ni går igenom!

Här står det fortfarande helt still, vi har väl beslutat att vi ska ge våra 2 ägg i frysen sina chansen efter årsskiftet så får vi se hur det går, så om vi har tur kanske man får chansen att få bli gravid igen lagom tills era bebiar tittar ut.

kram         
    Gomorron gumman.
    Åhhh va glad jag blir varje gång jag ser du kikat in ibland hos oss o får dessutom läsa ni ska ge de en chans till efter jul.
    Hoppas hoppas så mkt att de ska ta sej ordentligt för er denna gången.
    Ska ni testa nått nytt som ni inte testat innan denna gången, typ mer motion bättre kost o akupunktur osv som vi många ändrar ibland.
    Vet inte fullt hur de såg ut sist för er.
    Vi valde ju ändra inför sista ivf för oss.
    Visst hade vi ganska hälsosamt liv innan och vi bda slutade röka ett halv år innan de tog sej, både ja o min man tränade mkt .Mn bara lägga om kosten under tiden gjorde mkt o ta bort vissa saker under försökandet och akupunkturen tror ja gjorde susen för kicka igång blodcirkulationen.

E verkligen jätte roligt att öra ni ska göra era sista försök.å ja ska hålla alla tummar o tår för dej!!

bamse kram
  • Csillag
    Fidelis ad urnam skrev 2012-10-08 21:04:23 följande:
    Nu är resan bokad, så den 22 mars åker vi till USA och ska besöka New York och Boston under 10 dagar. Yey
    Härligt!
  • Tant Groda

Orkar inte mera nu! Kan inget bara gå lite på räls någongång. Dosen jag skulle ta igår gick inte att få till på sprutan så tog en annan dos, nästan likvärdig men högre. Försöker få tag i rmc men det går inte eftersom det är många som ringer och de tar inte emot fler samtal.

• Thunderkatten

Prova att ring till växeln och säg som det är. Att det är kris och att du inte kan medicinera enligt ordination. De kan säkert ställa dig i telefonkö.

• Tant Groda

Jag provade det men de kunde inte hjälpa mig. Dock har jag pratat med dem nu och Apoteket har gett mig fel spruta!!! Nu ska ssk prata med en läkare så kan de kanske reda upp allt. Den dosen jag tog istället var iaf helt korrekt att ta med den gamla sprutan.

• Thunderkatten
    Tant Groda skrev 2012-10-09 12:52:35 följande:
    Jag provade det men de kunde inte hjälpa mig. Dock har jag pratat med dem nu och Apoteket har gett mig fel spruta!!! Nu ska ssk prata med en läkare så kan de kanske reda upp allt. Den dosen jag tog istället var iaf helt korrekt att ta med den gamla sprutan.
    Stört! Att man ska behöva dubbelkolla allting! Skönt att det löste sig. :)
  • Make your own kind of music
    Tant Groda skrev 2012-10-09 11:07:22 följande:
    Orkar inte mera nu! Kan inget bara gå lite på räls någongång. Dosen jag skulle ta igår gick inte att få till på sprutan så tog en annan dos, nästan likvärdig men högre. Försöker få tag i rmc men det går inte eftersom det är många som ringer och de tar inte emot fler samtal.
    Det bör inte vara någon större fara.
    Vår första ivf var min man så säker på hur man skulle ställa in sprutan. Jag var mindre säker då det hade gått några månader sedan de visade. Och jo, det blev tokfel kan jag meddela så vi gav mig en 4 ggr för stor dos!!! Jag skulle tagit 119 IU om jag inte minns fel men istället blev det ca 400 IU.... På en lördag.... Och sahlgrenska hade stängt då det var helg så numret vi fått gick inte fram. Tillslut lyckades vi få tag på någon som sa att jag på söndagen skulle ta den riktiga dosen sen ringa min läkare på måndagen så fick han guida mig vidare. Det var ingen fara alls. Fick komma in på ultraljud lite tidigare bara för att se så att det inte exploderat av äggblåsor och jodå visst hade det växt men det reglerade vi genom att sänka dosen. Fick sen ut en fin skörd på ca 12-13 stycken ägg.
    Så det bör inte vara någon fara.
    Håller tummarna för dig!!
  • Tant Groda

Allt har löst sig! Läkarens fel ang sprutan. Hon har skrivit fel i själva receptet men antytt rätt ð?? fått nya doser och jag har handlat rätt. Men när jag pratade med rmc så hade jag fått med. som inte var mina. Så jag har fått mitt och en annans med. vilket nu från Apotekets sida leder till en anmälan. Händelserik dag, mao...

• Sindyrella1983

Igår fick vi bekräftelse på att remissen har kommit till malmö och nu väntar ca 4 månaders väntetid enligt dom. Och efter det ca 2-3 månader till innan behandling börjar. Så om jag räknar lite lätt så i april-maj 2013 kanske vi kan påbörja något...
    Det känns som en heeeeel evighet och det är redan så sjukt jobbigt att vänta!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012