• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-11-13 20:09:01 följande:

Tack snälla gumman.min dotters dator går de inte göra de på..blir bara massa konstiga tecken o ser knas ut. Å listan behöver ju verkligen en uppdatering.shiiit va långt bak ja hittade den.

Det var kanon att du hade koll på var listan fanns. Måste erkänna att jag inte hade orkat sitta och leta...

Men hur är det med dig, Csillag? Blödningarna och läckande fostervatten, är det "paus" med det nu?!? Hur växer din mage och "groda"? Stor kram!

(Själv var jag hos BM igår och jag har tur då magen verkar växa som den ska.)   
  • Victrix

Om någon vill kan ni lägga till mig i listan.

Väntrummet: IVF-start början på 2013

Bakgrund: Född 1990 - Bor: Småland - Utredd: ingen klar diagnos, amenorré, troligen aldrig haft ägglossning. - Hormonhjälp med provera/primolut-nor/gestapuran sedan 2008 sedan pergotime/ovitrelle samt gonal-f/orgalutran/ovitrelle 2012, ingen ägglossning av detta, problem med cystor som fått punkteras, cellförändringar.

IVF-klinik: RMC Malmö

B
  • Fidelis ad urnam

totalblankt grav.test nu på morgonen och blod på staven man för in prog.tabletten med. Är så ledsen

• familjenekberg

Fidelis

Jag kan bara tala för mig men jag blev skjut torr av protestant att jag fick små blödningar av den var slemhinnan som blödde hoppas det är lika för dig håller tummarna så hårt för dig. Testade själv minus på dag 10 men på dag 13 svagt plus och är i v31 nu så lite hoho finns. Massa kramar är så jobbigt när Mann slits mellan hopp och förtvivlan. Kram

• Fidelis ad urnam

såg du mitt test från igår, taget mitt på dagen?

Idag, på morgonen, var det helt blankt. Hade ju en brun/röd blödning i måndags som slutade lika snabbt som den kom. Nu små blodstänk, beiga, i bindan och ljusrött blod på staven och ett helt negativt test på morgonen.

Tog ett ÄL test i går också, såg ut så här (ÄL överst och grav.test från igår underst)

Idag existerade knappt teststrecket. 

Jag vågar inte hoppas mer då det borde vara starkare idag

• familjenekberg

Fidelis

Såg ditt test i går och det såg positivt ut tyckte jag hur det är med ägglossningstest vet jag inte. Vet dock att var tredje dag så fördubblas ämnet i kroppen som gravtesten läser av. När har du test dag. Kan inte säga hur det ligger till men vill att det ska gå vägen. Det är så otroligt jobbigt denna väntan innan man vet hur det går klart det jobbigaste som finns. Massa kramar.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-14 09:31:41 följande:
    Fidelis
    Såg ditt test i går och det såg positivt ut tyckte jag hur det är med ägglossningstest vet jag inte. Vet dock att var tredje dag så fördubblas ämnet i kroppen som gravtesten läser av. När har du test dag. Kan inte säga hur det ligger till men vill att det ska gå vägen. Det är så otroligt jobbigt denna väntan innan man vet hur det går klart det jobbigaste som finns. Massa kramar.
    Testdag på söndag, men det är på RD 16 och jag borde kunna plussa tidigare kan man tycka. Känner mig bara så nere just nu.
  • familjenekberg

Fidelis

Förstår det men de sätter testdagen så långt bort för att man ska få ett riktigt svar men man läser om folk som plussar så tidigt men alla är inte lika. Visa får plus tidigt andra sent. Vill så gärna hjälpa dig, vill att det ska vara plus men det kan bara tiden visa men tänker på dig massor kram.

• Fidelis ad urnam
    familjenekberg skrev 2012-11-14 09:44:55 följande:
    Fidelis
    Förstår det men de sätter testdagen så långt bort för att man ska få ett riktigt svar men man läser om folk som plussar så tidigt men alla är inte lika. Visa får plus tidigt andra sent. Vill så gärna hjälpa dig, vill att det ska vara plus men det kan bara tiden visa men tänker på dig massor kram.
    Snäll du är, men tyvärr så kan ju ingen trolla med knäna och ge mig ett plus. Vi får se hur det går
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012