• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • skånetjejen
    Sindyrella1983 skrev 2012-11-19 09:50:37 följande:
    Vi har äntligen fått kallelsen till första info och läkarbesök!!! Ska dit om drygt två veckor! Solig Den 6 december är det dags, sen får vi se när behandlingen kan starta. Men detta känns helt underbart!!!!
     härligt kul att komma i gång !!! det är en jobbig tid när man går o väntar !! lycka till 
  • skånetjejen
    Vincents mamma skrev 2012-11-19 07:35:34 följande:
    Csillag! Hur går det för dig? Fick grodan stanna kvar eller var det daxs att komma ut? Tänker på dig!
    Undrar oxå hur det går för dig csillag många kramar
  • Csillag

Hej flickor.

TACK för alla fina inlägg här inne och alla fina mejl ni skickat att ni vill att jag ska stanna kvar i tråden och att ni stöttar mej i de här.
    Va verkligen jätte fint skrivet av er alla,och uppskattades jätte mkt.
    Pratat med min man lite o han säger oxå att han tycker inte ja ska försvinna ur tråden, vi va ett gäng som startade den o han vet va både tråden betytt för  både för mej och alla andra i allt stöd o peppande.
    Om nån inte klarar delade åsikter o att jag faktist väljer följa riktlinjerna som är satta för ivf så får den personen isf välja kliva ur tråden.
    Delade åsikter e väldigt vanligt o de handlar inte om att trampa nån på tårna.Men visst kan man lätt överreagera när man e ny i ivf världen o de finns sånna som mej som varit med mkt längre o vet lite mer.
    Ivf karusellen e väldigt känslig för alla,även om de e svårt att erkänna.
    Att vara ny i den e väldigt svårt,man vet väldigt lite o ställer frågor på frågor o varje liten känsla i kroppen så vill man tro man e gravid,detta gör vi alla nångång.ju längre man e i ivf karusellen ju mer lär man sej,både av läkarna med mediciner o behandlingar.

Handlade aldrig om enstaka person o de kändes skönt att ni förstod de o att de handlade om att alla läkare ska följa riktlinjerna osv.Detta är såå otroligt viktigt att de sköts o att alla kliniker följer samma.De handlade aldrig om enstaka medicin utan va riktlinjerna säger angående den o alla andra o hur man ska behandlas.

Jag blev verkligen rörd av allt ni skev,o känns skönt att ha er,min man o läkarna bakom mitt beslut och att ni alla tyckte jag gjorde rätt.

Ligger fortfarande inne, min groda ligger kvar i magen.
    Just nu säger dom att varje timme och dag är viktiga.
    Ju längre grodan vill stanna desstu bättre för grodan just i tillväxt.
    Men samtidigt kan ju andra komplikationer ställa till de mer.

Läkarna har oxå märkt som jag att ju mer lugn o stilla jag är,så fort jag slappnade av o tänkte att nu ligger jag här så nu kan ja slappna av, ju mer blödningar o skit har de varit.
    Läkarna tror att nånstans har rädslan o oron varit "bra" för mej .För den sätter nån form psykisk spärr undermedvetet så att de stannar upp lite o bebisen har stannat kvar.
    Så idag skulle läkarna ha möte hur vi ska göra framöver.
    Vad är bäst för mej o bebisen, plocka ut min lilla groda eller låta den ligga o plaska o hoppas på de bästa,
    Just nu är ja kluven över de sj...jag är orolig att om vi låter grodan stanna kvar i magen så finns de ju en risk att fostervattnet tar slut,samtidigt att moderkakan kanske bara brister en dag.
    Eller ska vi plocka ut min lilla groda o hoppas h*n klarar sej bättre här ute o utvecklats så mkt att vi inte får ett helvete efteråt.
    Som sagt,väldigt kluven just nu mn jag vet att mina läkare har stenkoll på mej o bebisen o de känns skönt.

Hur går de för alla andra??
    Har bara varit inne snabbt o läst via mobilen så känner att jag inte har så mkt koll just nu vilket känns skumt.

Nu kommer de en sköterska så äst jag loggar ut, dags för medicin medicin medicin medicin  o ännu mer medicin känns de som.
    Medicin o sen att dom snor massa blod av mej hehe...Undra om ja har nått kvar snart ? (jhaha)

Återigen, TACK för allt stöttande p fina ord, har betytt mkt även om ja inte kunnat vara ute o skriva så mkt senaste tiden.
    Ni e bäst !

• Sindyrella1983

Csillag, skönt att lilla grodan är kvar än så länge!!! =)

Jag räknar ner till mitt första läkarbesök för att starta hela karusellen, idag är det 16 dagar kvar :)

• Fidelis ad urnam

Tänk, jag skulle aldrig lägga mig i någon annans behandling eller ifrågasätta den. Underligt av mig va?
    Nu är jag, som tur är, medlem i många andra IVF trådar. Trådar som inte domineras av en person som anses sig veta bäst om precis allt.
    Du, TS, har fått mig att känna mig rejält ovälkommen i denna tråd. Tack för den.

Ha det bra nu allihopa och jag hoppas ni alla får era efterlängtade plus. TS har inte sagt det rakt ut, men då jag inte vill att min behandling eller klinik ska vara ett ämne för hennes sågningar så kan jag väl inte ta kritik. Så jag säger hej då.

• nl2012

Csillag: Hoppas innerligt att allt kommer att gå bra för dig!
    Är inte ofta inne här men vill att du ska veta att jag är mycket tacksam för all hjälp och allt stöd jag fått av dig......... Kram på dig! 

• enäggs81

Någon här som går på CVL och fått göra FET på en lördag/söndag? Hur länge visar teststickan svagt positivt innan den blir 100% positiv? Mina teststickor visade nästan blankt några dagar. Sen nu starkare och starkare. Är rädd då att det blir positivt imorgon eller torsdag! Eller kan testerna visa ganska starka streck flera dagar innan det blir positivt. (hoppas!)

• LnH

hmmm negativt test idag, men det är nog för tidigt, dag 7 efter FET med två stycken (ja vi fick 2 stycken då det första som de tog fram tappade 50% av cellerna men det gjorde det andra med). Har haft alla möjliga och omöjliga symptom, hade till och med en känsla att det hade fungerat den här gången men nu känns det rätt kört, bara att vänta in mensen som ska komma på lördag och ignorera alla konstiga symptom kroppen lurar en med. Hade nog vari bättre om jag hade tagit progesteron eller ngt så jag kunde skylla symptom på det. Nu har jag inget att bortförklara mina symtom på.

Hur går det för alla andra, känns som om alla som var med i början har blivit gravida och att jag är den enda kvar...

csillag: skönt att höra att det är någorlunda bra med dig! Håller tummarna att allt går smidigt från och med nu!

• familjenekberg
    enäggs81 skrev 2012-11-20 17:43:07 följande:
    Någon här som går på CVL och fått göra FET på en lördag/söndag? Hur länge visar teststickan svagt positivt innan den blir 100% positiv? Mina teststickor visade nästan blankt några dagar. Sen nu starkare och starkare. Är rädd då att det blir positivt imorgon eller torsdag! Eller kan testerna visa ganska starka streck flera dagar innan det blir positivt. (hoppas!)

Vet inte hur stickorna är men vi har satt in ägg på helgdag med sonen valborgsmässoafton 06 det var en söndag och nu senast 1maj i våras de var dock en fredag så de gör fet på helger på CVL.

Hoppas det är svar på din fråga.
Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012