Hej flickor.
TACK för alla fina inlägg här inne och alla fina mejl ni skickat att ni vill att jag ska stanna kvar i tråden och att ni stöttar mej i de här.
Va verkligen jätte fint skrivet av er alla,och uppskattades jätte mkt.
Pratat med min man lite o han säger oxå att han tycker inte ja ska försvinna ur tråden, vi va ett gäng som startade den o han vet va både tråden betytt för både för mej och alla andra i allt stöd o peppande.
Om nån inte klarar delade åsikter o att jag faktist väljer följa riktlinjerna som är satta för ivf så får den personen isf välja kliva ur tråden.
Delade åsikter e väldigt vanligt o de handlar inte om att trampa nån på tårna.Men visst kan man lätt överreagera när man e ny i ivf världen o de finns sånna som mej som varit med mkt längre o vet lite mer.
Ivf karusellen e väldigt känslig för alla,även om de e svårt att erkänna.
Att vara ny i den e väldigt svårt,man vet väldigt lite o ställer frågor på frågor o varje liten känsla i kroppen så vill man tro man e gravid,detta gör vi alla nångång.ju längre man e i ivf karusellen ju mer lär man sej,både av läkarna med mediciner o behandlingar.
Handlade aldrig om enstaka person o de kändes skönt att ni förstod de o att de handlade om att alla läkare ska följa riktlinjerna osv.Detta är såå otroligt viktigt att de sköts o att alla kliniker följer samma.De handlade aldrig om enstaka medicin utan va riktlinjerna säger angående den o alla andra o hur man ska behandlas.
Jag blev verkligen rörd av allt ni skev,o känns skönt att ha er,min man o läkarna bakom mitt beslut och att ni alla tyckte jag gjorde rätt.
Ligger fortfarande inne, min groda ligger kvar i magen.
Just nu säger dom att varje timme och dag är viktiga.
Ju längre grodan vill stanna desstu bättre för grodan just i tillväxt.
Men samtidigt kan ju andra komplikationer ställa till de mer.
Läkarna har oxå märkt som jag att ju mer lugn o stilla jag är,så fort jag slappnade av o tänkte att nu ligger jag här så nu kan ja slappna av, ju mer blödningar o skit har de varit.
Läkarna tror att nånstans har rädslan o oron varit "bra" för mej .För den sätter nån form psykisk spärr undermedvetet så att de stannar upp lite o bebisen har stannat kvar.
Så idag skulle läkarna ha möte hur vi ska göra framöver.
Vad är bäst för mej o bebisen, plocka ut min lilla groda eller låta den ligga o plaska o hoppas på de bästa,
Just nu är ja kluven över de sj...jag är orolig att om vi låter grodan stanna kvar i magen så finns de ju en risk att fostervattnet tar slut,samtidigt att moderkakan kanske bara brister en dag.
Eller ska vi plocka ut min lilla groda o hoppas h*n klarar sej bättre här ute o utvecklats så mkt att vi inte får ett helvete efteråt.
Som sagt,väldigt kluven just nu mn jag vet att mina läkare har stenkoll på mej o bebisen o de känns skönt.
Hur går de för alla andra??
Har bara varit inne snabbt o läst via mobilen så känner att jag inte har så mkt koll just nu vilket känns skumt.
Nu kommer de en sköterska så äst jag loggar ut, dags för medicin medicin medicin medicin o ännu mer medicin känns de som.
Medicin o sen att dom snor massa blod av mej hehe...Undra om ja har nått kvar snart ? (jhaha)
Återigen, TACK för allt stöttande p fina ord, har betytt mkt även om ja inte kunnat vara ute o skriva så mkt senaste tiden.
Ni e bäst !