• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    Bira11 skrev 2012-11-17 18:22:48 följande:
    Har inte varit inne på ett tag, och har inte jätte koll på vad tjafset handlar om.

Är en av dom som varit med från början och vet vilken erfarenhet vissa av oss har som vi gärna delar med sig av.

Man måste kunna ta kritik och ge kritik utan det blir bråk..

Man behöver inte skriva faan och jävlar och här har du din jävla tråd.

Kram till alla som fortfarande kämpar :)

Det blev inte bråk. Jag sa ifrån, sa att jag inte tänker diskutera huruvida jag borde ifrågasätta vilken medicin min läkare ger mig eller lyssna på negativa saker om den klinik vi MÅSTE gå till! Vi MÅSTE tro på dem och att de kan sin sak. Annars kan vi lika gärna skita i det hela. Eller hur?

Det var inget tjafs, jag satte ner foten och det var det. Tills nu då jag hängs ut igen av TS av någon anledning.

Därför får hon ha sin tråd för sig själv om det är vad hon vill.
  • Jeanette70

Men snälla rara ni, vad är det som händer... Vi sitter alla här i samma båt..

vi misslyckas om och om igen innan vi kanske får vårat plus...

Ingen förstår oss bättre än vi själva i den här IVF djungeln...

Vi är stressade, trötta, nervösa, oroliga och ovetande om vad som skall komma på stickan.. och resan fram tills dess är så känslosam..

Vi är som berg och dalbanor hela bunten.. Så dessa trådar behövs där vi lär oss, får tips, stöd, förståelse, vi förstår varann, vi får vänner ja you name it!!!

Tiden dit är plågsamt stressande för oss ALLA men vi hanterar situationer olika..

Bli sams och fortsätt stötta varann!!!!

kram på er allihop 

• Fidelis ad urnam
    Jeanette70 skrev 2012-11-17 19:38:27 följande:
    Men snälla rara ni, vad är det som händer... Vi sitter alla här i samma båt..

vi misslyckas om och om igen innan vi kanske får vårat plus...

Ingen förstår oss bättre än vi själva i den här IVF djungeln...

Vi är stressade, trötta, nervösa, oroliga och ovetande om vad som skall komma på stickan.. och resan fram tills dess är så känslosam..

Vi är som berg och dalbanor hela bunten.. Så dessa trådar behövs där vi lär oss, får tips, stöd, förståelse, vi förstår varann, vi får vänner ja you name it!!!

Tiden dit är plågsamt stressande för oss ALLA men vi hanterar situationer olika..

Bli sams och fortsätt stötta varann!!!!

kram på er allihop 

Jag är inte ovän med någon. Jag vill bara inte behöva höra hur kliniken jag går till brister på si eller så sätt. Tror inte någon vill höra det då resten är jobbigt nog.
  • Jeanette70

Fidelis: Vi ses i många forum du och jag och jag förstår dig mycket väl att du kände dig påhoppad och att det är stressande att höra att ens läkare gör fel etc. Man är så glad, nervös, orolig, hoppfull och allt i en härlig salig röra och vill då inte höra massa tokigheter. Men jag tror inte att det var hennes mening att få dig att känna så egentligen

kramiz 

• Bira11
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-17 18:31:22 följande:

Det blev inte bråk. Jag sa ifrån, sa att jag inte tänker diskutera huruvida jag borde ifrågasätta vilken medicin min läkare ger mig eller lyssna på negativa saker om den klinik vi MÅSTE gå till! Vi MÅSTE tro på dem och att de kan sin sak. Annars kan vi lika gärna skita i det hela. Eller hur?
    Det var inget tjafs, jag satte ner foten och det var det. Tills nu då jag hängs ut igen av TS av någon anledning.
    Därför får hon ha sin tråd för sig själv om det är vad hon vill.
    De har du förstås rätt i att man måste lite på de läkare man har. Hoppas du kommer lyckas i framtiden och att du får ditt/dina efterlängtade mirakel.
    Lycka till

• Bira11
    Jeanette70 skrev 2012-11-17 20:16:27 följande:
    Fidelis: Vi ses i många forum du och jag och jag förstår dig mycket väl att du kände dig påhoppad och att det är stressande att höra att ens läkare gör fel etc. Man är så glad, nervös, orolig, hoppfull och allt i en härlig salig röra och vill då inte höra massa tokigheter. Men jag tror inte att det var hennes mening att få dig att känna så egentligen

kramiz 
    Håller med dig fullt ut, du verkar vara en vettig tjej Skrattande.

Allt går upp och ner man är ,glad, nervös hoppfull, ledsen ja allt på samma gång.
    Vi ska kämpa och peppa :)

• karfor

Hej! Jag har inte varit aktiv här men nu är jag inne på RD 8 och har lite mensvärk och ont i vänster äggstock. Samma som gjorde väldigt ont efter ÄP. Värken kommer och får och är inne på tredje dagen. Har inte lika om som förra gången då jag fick tidigt missfall. Är det någon som har haft lite värk och ändå varit gravida och är det vanligare att man får det vid IVF?

• Sindyrella1983

Vi har äntligen fått kallelsen till första info och läkarbesök!!! Ska dit om drygt två veckor! Solig Den 6 december är det dags, sen får vi se när behandlingen kan starta. Men detta känns helt underbart!!!!

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012