• Csillag

Ivf/FET Töserna 2012

HejsanSkrattande

Här samlas vi som kämpar få ett fint Plus

Vi är egentligen några stycken som startar upp den här tråden, Men bara en av oss kan ju stå
    som tråd startare och fick då färfrågan om jag ville starta upp en ny tråd.

Vi kämpar peppar stärker svarar på frågor och undringar o finns där för varandra.

Alla är välkomna in att följas åt mej oss.
    Vare sej du 
    ska står i kö till ivf
    ska påbörja/håller på med ditt första ivf
    eller är på andra tredje eller fjärde 
    eller håller på med FET.

Vi har alla olika historier varför vi hamnat i Ivf karusellen.
    Vissa är ofrivilligt barnlösa,Vissa sekundära och vissa kämpar för syskonförsök.

Bakomliggande moment varför de inte tar sej finns många.

Vi är ett glatt gäng här inne som kommit varandra närmre o peppat varandra nu sen redan slutet av 2011.
    Vi hoppas mer vill följas oss åt under denna resan.

Vi hoppas på många fina Plus
    och många finaGravid
    Sen få se ett liten
     Hjärta slå
    och snart en liten Baby 

SoligVälkomna in till oss.Solig

• Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012
  • Fidelis ad urnam
    skånetjejen skrev 2012-11-15 08:30:47 följande:
    Vi har fått vänta en mens cykel innan vi kommit i gång igen !! jag tror att du inte får börja på denna mensen som du fått nu !! utan nästa mens om 4 veckor ca !! så har det varit för oss!!  men det är kanske olika från klinik till klinik vet ej !! håller alla tummar att det går bra nästa gång kram
    vi får se, hon sa på en gång
  • Csillag
    skånetjejen skrev 2012-11-15 08:30:47 följande:
    Vi har fått vänta en mens cykel innan vi kommit i gång igen !! jag tror att du inte får börja på denna mensen som du fått nu !! utan nästa mens om 4 veckor ca !! så har det varit för oss!!  men det är kanske olika från klinik till klinik vet ej !! håller alla tummar att det går bra nästa gång kram
    Vi har fått som er, vänta till den Riktiga mensen kommer 4 v efter.
    Den som kommer efter TD e ju ingen riktig s.k mens.
    Rekomendationerna e ju den för kroppen ska vara mer som bäst mottaglig för ny start o man  ska ha hunnit bearbeta allt både fysiskt o psykiskt..
    Är de ett ostimulerat FET som ska göras direkt efter en ivf så  brukar  klinikerna oftast inte va vara jätte hårda om man hoppar över lr inte.Men e verkligen olika från klinik till klinik för de finns vissa som alltid vill ha en ordentlig mens innan dom kör igång igen vare sej de e ivf lr fet.
    men som du skriver...Klinikerna e verkligen olika.
  • Nina76

Fidelis: Vi fick göra ett nytt IVF på mensen efter ett misslyckat FET. Och nu är jag gravid i v 9. Så det är olika hur klinikerna gör. Men det kan lyckas precis lika bra som att vänta.  Lycka till!!

• Fidelis ad urnam

För mig är det verkligen skit det samma. Vill de köra på direkt så är jag på, vill de vänta en menstruation så är jag på. Litar på kliniken och går efter vad de vill göra. 
    Mår inte dåligt, på något vis. Så... 

• Snölängtan
    Fidelis ad urnam skrev 2012-11-14 21:43:08 följande:
    Ja. Blöder jättemycket, stora klumpar blod. Så jag säger att det är kört. Har pratat med Falun och ska ringa tillbaks på måndag och göra upp planer för nästa behandling.

Kram! Skönt ändå att du och din klinik redan har kontakt och planera för vad som är bäst för dig/er.
  • Fidelis ad urnam
    Snölängtan skrev 2012-11-15 15:19:21 följande:

Kram! Skönt ändå att du och din klinik redan har kontakt och planera för vad som är bäst för dig/er.
    Nu har ju inte jag någon erfarenhet från andra kliniker, men jag tycker de i falun är underbara.
  • Snölängtan
    Csillag skrev 2012-11-14 13:10:48 följande:
    Haha jag ahr ju inte så mycket att göra just nu...vicka på tårna börjar bli riktigt booooooring

....

Gick in i 27+0 nu så de känns skönt att de går framåt iaf.

Va skönt att höra din mage växer som den ska.Allt ser bra ut annars oxå?

Vilken vecka e du i nu???

Jag tror det är v.30 nu.

Hoppas nästa tillväxtkontroll ger bättre värden så att grodan kan stanna inne i värmen ett tag till!!!!
  • enäggs81

Min klinik sa att jag gärna fick göra FET direkt nu efter IVF mensen. Fanns inga hinder för det. Enda hindret är om ÄL uteblir .

Svar på tråden Ivf/FET Töserna 2012