• bonsai

Vi som går ner i vikt med shapeup!

ElinGBG skrev 2012-07-06 20:43:15 följande:
    Jag tar en liten paus i räknandet, igår efter vägningen fick jag veta att min farfar gått bort.. Jag tänker inte vräka i mig och släppa allt, men just nu finns det viktigare saker än att räkna kalorier..

Beklagar sorgen! Välkommen tillbaka när du känner för det! Kram
  • bonsai

Jag skriver inte upp något alls i shapeup just nu men jag äter som när jag gör det plus att jag försöker träna så mkt som möjligt. Slog rekord på runkeeper idag:) det är kul att tävla pw mot sig själv. Tränade bort 253 kalorier på 40 min. I morgon blir det pw o på måndag blir det zumba och kanske pw! Mina kollegor har anmärkt på att jag gått ner i vikt:) det är ganska kul att mina kollegor kör på lchf o tycker att shapeup är dåligt för att man äter för lite, dom har inte minskat särskilt mkt. Det dom har minskat har skett med olika shaker. Jag tror på det här i längden!

• bonsai

Dom på mitt jobb äter inte så lite. Dom brer till och med smör på osten till mellis. Äter mkt till alla mål tycker jag. Är inte ett dugg insatt i lchf utan vet bara att dom lever på fett o proteiner o inga kolhydrater o nästan ingen frukt. I mina öron låter hela dieten som en stor ursäkt att få vräka i sig! Angående att du inte orkar så här i början handlar om ovana och motivation. Jag tänkte så här: jag har varit överviktig i ett par år. Vad är det mot 24 veckor som shapeup sa att det kunde ta att nå mitt mål. Jag tänker klara det här trots svackor o motgångar även om det tar ända till julafton. Nu har jag gått ner 8 kg och har 14 kg kvar. Det går sakta men säkert nedåt trots fusk o motivations brist vissa dagar, vi fixar det här!

• bonsai

Hej alla som vill ha recept tips! Kolla viktväktarnas frestande smalmat. B. Wahlströms är författare. Här finns massa goda recept och alla står angivna både i points o kalorier! Jag sitter här och dregglar!

• bonsai

Goatess: för mig funkar det att äta av allt. Skulle nog dö av sorg om jag var tvungen att ta bort potatis framför allt. I brödväg äter jag nästan bara knäckebröd. Personligen tror jag inte på att ta bort saker ur kostcirkeln om man inte har en medicinsk orsak:) mitt motto är lagom av allt. Lchf och gi är absolut inget alternativ för mig. Båda dom dieterna är ju en livsstil och jag undrar vad som händer med dom som börjar äta kolhydrater igen när dom gått ner sin vikt? Måste ju vara så att dom går upp i vikt igen? Kan ju inte tänka mig att alla håller fast resten av livet med dom här dieterna.

• bonsai

Goatess: mitt största problem är att jag bara äter typ gurka, tomat, majs, lök och sallad i grönsaksväg.. Fullkornspasta går bra men pasta äter vi ganska sällan i förhållande till potatis. Det äter vi flera dagar i veckan i olika former. Jag försöker ju träna så ofta jag hinner men ibland faller inte lusten på. Då äter jag bara mina kalorier. försöker att inte röra mina träningskalorier. Har gått ner mina 1,5 kg som jag gick upp i Skåne. Men igår var min mage jätte svullen! Såg ut som jag hade gått up 10 kg. Undrar om det var värmen? Mina fingrar blir nämligen helt vätskefyllda o tjocka när jag går pw när det är varmt. Angående GI och lchf så har jag aldrig trott att det är samma sak utan jämförde för att det som sagt blir en livsstil som man inte kan sluta med utan att "misslyckas". Därför tycker jag så mycket om shapeup, man äter ju bara mindre av allt och får en bättre kontroll på vad man faktiskt smäller i sig:)

• bonsai

Har fått jätte ont i min höft:( vet inte varför heller men pw går inte. Ska försöka spinna ivkäll o se om det går. Potatis är livet! O olw ugnsbakat! (med dipp)! Ikväll blir det grillad fläsk karré och färskpotatis och en vitlöks sås på lätt crème fraîche o grillade majskolvar. Så idag blir det inget mellis;)

• bonsai

Ja höften känns inte bra. Gör ont hela tiden. Tom när jag sitter i soffan, på toa, på en stol osv. Cykla gick inte heller. Fortsätter det får jag gå till läkaren. Maten brukar jag alltid lägga in på morgonen så man vet hela dagen i förväg. Då blir det aldrig fel.

• bonsai

Bra jobbat romlen! Jag kom faktiskt i o kunde knäppa mina favvo jeans men inte röra mig i dom:) snart så! Jag röjde ur min garderob igår med kläder som jag aldrig använt och inte kommer att använda. Har kommit i mindre bhar nu också. Nådde ny vikt igår, 73 kg. Nu är det bara 13 kg kvar till målet.

Svar på tråden Vi som går ner i vikt med shapeup!