IVF Umeå
Hej
Här har ni en till som snart ska göra sitt första IVF i Umeå och är väldigt nervös och förhoppningsfull!
Hej
Här har ni en till som snart ska göra sitt första IVF i Umeå och är väldigt nervös och förhoppningsfull!
Äralltupptaget: Hoppas att det gått bra för dig idag. Jag bor också i Luleå och det gick supersnabbt från att remissen skickades, två veckor tills vi fick tid för första besöket. På onsdag börjar jag det korta protokollet med menopur. Är mest nervöst just nu för hur det ska gå att ta alla sprutor om det är lätt att misslyckas med dem.
Håller tummarna Stargazers att ni får komma på en träff innan sommaren. Jag hade helt ställt in mig på att det skulle bli först till hösten så det var en trevlig överraskning att det gick så fort!
Äralltupptaget - Va kul att det gått bra idag! Är också rätt nervös inför äggplocket men kanske ska försöka lugna ner mig då. Jag går hos doktorerna hassler här i Luleå. Testat pergotime sedan i höstas men det har inte funkat men nu hoppas jag verkligen på att vi ska lyckas snart. Håller tummarna att insättningen blir på lördag.
För oss var det likadant att det fanns en avbokad tid två dagar senare så ibland ska man ha tur :)
Nektar - Tack det stämmer bra det. ÄP borde troligtvis bli 6 maj om jag förstod det rätt men kanske är svårt att säga exakt när det blir.
äralltupptaget - hur var det ni gjorde, åkte ni på morgonen till Umeå när ni gjorde ÄP eller sov ni där? Visst brukar ÄP ske på morgonen om jag förstod det rätt?
Ja världen är liten, trodde nästan jag var helt själv här i Luleå att genomgå IVF just nu men de är skönt att veta att någon annan vet exakt vad man går igenom. Nu får vi hoppas att vi alla lyckas med våra IVF :)
drömmer om ett barn - tack försöker vara lugn inför ikväll när det är sprutstart, även om sprutor gör mig svimfärdig. Jag ska ta 150 av menopur varje dag.
äralltupptaget - grattis! spännande på lördag då :) Hoppas också jag får långtidsodlat ägg när det är dags. Nu har jag precis tagit första sprutan och nojjar mig att jag gjorde något fel, att jag ska ha råkat få någon liten bubbla i sprutan. Jag är spruträdd både när någon rutinerad tar på mig och speciellt då jag själv gjorde det nu för första gången :( men skönt att äntligen vara igång med karusellen.
Hej! Idag blir det tredje dagen jag tar Menopur men än så tycker jag inte att jag känner någonting. Brukar man känna av det? Blir så nojig att det inte funkar när allt känns som "vanligt"
äralltupptaget - Det har gått bättre med menopuren senaste dagarna men idag när jag skulle ta orgalutranen fick jag en chock. Aj så ont dem gjorde! Nålen kändes så trubbig :( Så nu gruvar jag mig för imorgon. Ska till min läkare här i Luleå imorgon så de känns skönt att kanske få någon info hur allt går. Va kul att insättningen gick fint. Spännande att få ruva, hoppas det går fort till din testdag :)
äralltupptaget - ska försöka stick lite snabbare idag så kanske det går bättre. Jag går hos Åsa på hassler. Varit där idag för VUL och blodprov. Hade ca 10 ägg, kändes lite :( Nu väntar jag på att dem ska ringa från Umeå och säga om jag ska höja dosen. Hoppas på äggplock nästa måndag.