• Hela85

IVF Umeå

Emki skrev 2013-05-16 07:05:09 följande:
    Nektar: Gud vad skönt med ett starkt plus! Flytningar är väl ganska vanligt tidigt i graviditet?! Men jag förstår din oro...Bara vänta på Vul nu då! Gud så spännande, att få se sitt lilla pyre... :) Ja jag hoppas faktist att mensen håller sig borta minst en vecka till, men den turen har jag nog inte :( Är det någon som ansvänt sig av menopur? Hur länge har ni sprutat ungefär vi korta protokollet? Ni som fått två ägg insatta, varför fick ni det? altså finns det chans att vi kanske kan få göra det?

Jag använde menopur och körde korta protokollet. Tog sprutorna i 10 dagar sen ovitrell dag 11 och ÄP dag 13 (räknat från första sprutdagen)
  • Hela85

Dagarna går så sakta, 10 dagar kvar till TD och jag håller på bli galen :( humöret går verkligen upp och ner. Gråtfärdig hela tiden, hoppfull en sekund och nästa inget hopp att det ska lyckas. Min sambo tycker jag ska vara mer positiv men jag har så svårt att vara det hela tiden, vill inte tro för mycket för då kommer det göra så ont att misslyckas ytterligare en gång.

• Hela85

En vecka kvar till TD och idag känns det verkligen som mensen är på G :( Antar det vore rimligt att den kom idag eftersom det är 14 dagar sen jag hade äggplock. Håller tummarna att det inte är mensvärk jag känner men hoppet håller på försvinna :(

• Hela85

Kunde inte hålla mig var tvungen att testa. På cb digitala test står det GRAVID 2-3! Trodde jag skulle svimma. Var helt inställd på ytterligare ett inte gravid. Nu börjar min nojjiga hjärna tänka att tänk om det visar fel men tror inte det då det faktiskt är 14 dagar sedan äggplock idag. Lyckan är total :)

• Hela85
    Nektar skrev 2013-05-20 20:27:17 följande:
    Tänkte gå in och skriva att det var tydliga graviditetstecken du hade, mensvärk i flera dagar brukar vara graviditet på g. Stort grattis, måste kännas fantastiskt och omtumlande! Vi håller nu tummarna! Själv tog jag ännu ett test ikväll, på vårofficiella testdag och det visar supertydligt + så det är väl bara att inse att den trötthet som gör att jag knappt håller ögonen öppna på bussen, den minskande kissblåsan på kvällen, de galet ömma brösten och den ev redan kännbara förändringen ovan blygdbenet faktiskt är tydliga tecken på att plusset stämmer :D  Gravidtråden som är startad utifrån denna tråd, vad heter den? Kanske går att länka till i trådstarten Mustikka? Santa86: håller tummarna på att du får sätta igång nu, vore ju skönt att slippa känna stress över att inte hinna med processen om något skulle dra ut på tiden.          

Har ju läst att det kan vara tecken på graviditet men hade svårt att tro de :) Vad tror du ska jag vänta till min testdag och då ringa Umeå? Eller kan jag ringa dem redan nu?
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-20 20:56:31 följande:
    Tack äppelkaka :) Hela85: såvida du inte har några funderingar vänt. jag ringde ju för tidigtt tyckte dem. Vet dock inte om jag idsmeddela resltatet för vi har ju redan id vi har ju fått en tid för Vuk redan..

Kanske dum fråga vad är Vuk? När gör man de? :) tror jag väntar att ringa och nu veckan ut bara njuter av att vara gravid :)
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-21 13:44:58 följande:
    Jack detta är ingen dans på rosor...har ju haft blodblandade flygningar ändå sen v 4 olika omfång. Imorse på jobbet kom dock bara färskt blod i ca 1 timme och var nästan säker på att det var kört. Snälla håll era timmar för att det är sköra slemhinnor som spökar!!

Jag håller alla tummar jag kan för att det bara ska vara sköra slemhinnor som spökar!
  • Hela85
    santa86 skrev 2013-05-22 23:32:17 följande:
    Ja, idag har jag tagit första sprutan.. Eller jag ska erkänna att jag är sååå nålrädd, och att de var min sambo som tog den på mig :/ hehe men de kommer nog gå bra de här :)

Va skönt att få vara igång med sprutorna :) tyckte dem var väldigt jobbigt men man får tänka vad positivt dem kan ge en :)
  • Hela85
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5 

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF
    * Hela85 1:a IVF

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Hela85

Tog ett till cb digitalt test då jag köpte ett två-pack. Nu visar det Gravid 3+, tycker det är tidigt att visa det redan nu så blir lite nojjig men man kanske inte kan lita på att veckoindikatorn fullt ut? vad tror ni?

Svar på tråden IVF Umeå