• Hela85

IVF Umeå

Nektar skrev 2013-05-24 06:58:39 följande:
    Vaknade till med en nattbinda som var totalt överfylld. Nu är det garanterat kört. Tror aldrig jag gråtit så förtvivlat förut. Tog en Citadon och hoppas den tar ned mig nog på jorden för att få avboka min jobbintervju nu på morgonen samt få tag i KK och ivf-kliniken för bättre svar.

Nej va tråkigt att höra :( Håller ändå tummarna fortfarande att allt ska gå vägen! Hoppas du får tag i dem på ivf-kliniken. Har också mailat deras nya mail men inte fått något svar.
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-31 11:26:40 följande:
    Har varit på koll nu och det var som befarat ett mf. Jätteledsamt att se fostret (dött v 6+0 ca) och veta att jag ännu har kvar att blöda ut det. Extra drygt med tanke på att jag redan blött i olika mängd i 3 veckor...ser fram emot att bli hormonfri
    Beklagar verkligen :( Så tråkigt att läsa men skönt att du äntligen fick kolla upp det och slippa fundera. Förstår att det inte finns några ord som direkt tröstar men jag håller alla tummarna att det ska gå hela vägen nästa gång!
  • Hela85
    santa86 skrev 2013-06-04 01:08:04 följande:
    Nu skriver jag så här sent igen :P jag är ingen nattuggla egentligen.. Idag var jag på gyn, fick gå till Möller eftersom aurell var borta. Mina blåsor var uppe på 17 mm så på fredag åker vi ner för äp :) nu börjar jag bli nervös.. :/ ni som har gjort detta förut, gör de mycke ont? Och hur länge fick ni odla?

Var inte orolig. Tyckte äggplocket gick väldigt bra och snabbt. Gjorde inte alls speciellt ont. Visst var man inte groggy efteråt men framåt kvällen kändes allt nästan som vanligt för mig i alla fall. Lycka till på fredag!
  • Hela85

Imorgon är de dags för vul. Börjar bli måttligt nervös :( hoppas så att jag får se ett litet hjärta slå :)

• Hela85

Imorgon går jag in i vecka 8, tycker veckorna kryper fram, speciellt då man jobbar men snart är det semester :)

• Hela85

Då har jag varit på VUL och där fanns en liten sak med ett hjärta som slog :) Vilken lycka och vilken lättnad! Min läkare tyckte dock att den kanske var någon mm mindre än vad den borde vara i vecka 8 men att det var vanligt just vid IVF. Något som vet något om det stämmer? Blev lite orolig att något ska vara fel men samtidigt är det ju svårt att mäta exakt på deras skärm.

• Hela85
    santa86 skrev 2013-06-10 10:09:02 följande:
    Hela85: grattis :)) jag förstår att de känns bra att äntligen få veta :)
    Jo jag har läst att de brukar vara så att ivf:are brukar vara lite mindre.. Du behöver inte vara orolig :) grattis igen..

Vi sitter nu i bilen på väg ner, vi stannar upp i Skellefteå och inväntar deras samtal och ser då om vi fortsätter ner eller om vi vänder om..

Tack, det känns lite lugnande :) Vi hann åka till Piteå sen ringde dem och sa att det blev av så behövde aldrig vända. Har dem ringt än? För oss var det tydligen på gränsen om dem skulle odla alla längre eller inte, fick ju ett två dagars insatt och det funkade ju hur bra som helst verkar det som :) Var lite nojjig att det skulle vara sämre med ett två dagars men i mitt fall verkar det ju i alla fall inte varit så, lycka till idag om det blir insättning! Gick superfort
  • Hela85

äralltupptaget - tråkigt att höra men hoppas den andra är stark och pigg :)

Santa86 - Grattis! Äntligen Ruvare, nu får vi hoppas tiden går fort tills du kan testa :)  

• Hela85

Grattis santa86 till ditt plus! :) spännande!

Emki - förstår att du oroar dig men kan säkert vara för tidigt att kolla nu. Håller tummarna att man ser en liten bebis nästa vul.

Själv har jag varit på nytt ultraljud idag och där fanns nu en liten bebis som verkar må bra :) nu ska jag njuta av sommarn och låta den lilla vara ifred till vanliga ultraljudet :)

Svar på tråden IVF Umeå