• Hela85

IVF Umeå

Till mig så läkaren att man främst kör långa om man har endrometrios. Men de kanske är olika vilken läkaren man kommer till. Jag har pco och fick göra korta vilket gick finfint på första försöket :)

• Hela85
    Stargazers skrev 2013-08-06 09:04:34 följande:
    Vad härligt att ni fick komma igång så fort! Själv har det gått 3 månader sedan remissen gick iväg och jag undrar om vi verkligen kommer få komma dit innan det gått 4 månader. Men men, den som väntar på något gott... Blev ni gravida på första försöket?

För oss gick de också väldigt fort men hade nog tur med de. Min läkare här i Luleå sa att ring Umeå direkt när dem fått remissen och fråga hur länge dem har väntetid just nu. Så jag gjorde de och nån dag senare ringde dem upp om en tid för ett första besök. Jag kanske var lite väl påstridig men ibland kan de nog hjälpa :) Visst är det inom 3 månader man ska få en tid enligt vårdgarantin? Kanske dock längre när det varit sommaruppehåll. Håller tummarna att ni snart får komma dit. Inge rolitg att behöva vänta och vänta.   
  • Hela85
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Emki   
    * Nektar
    * Mirage (4:e IVF) 
    * Snöflinga
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 sprayar sen 7 juli
    * trex2013 25/6
    * jenads 18/7

{#emotions_dlg.flower} Sprutar
    * trex2013 7/8
    * jenads  7/8

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma

{#emotions_dlg.flower} Ruvar

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli  
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget (1:a IVF)
    * Hela85 (1:a IVF) BF 26/1
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
    * EEJ (4:e IVF) Pojke, 9 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) Flicka, 5 augusti

• Hela85
    Stargazers skrev 2013-08-09 09:18:29 följande:
    ÄNTLIGEN! Igår fick vi ett brev från IVF-kliniken i Umeå om att vi är välkomna dit för ett första besök sista veckan i augusti. Fem månaders väntan är nu snart till ända! Även om det såklart hade känts mycket bättre att lyckas på naturlig väg så är jag ändå tacksam till att vi snart ska få hjälp. Är så less på att månad efter månad ha försökt på egen hand och sedan har mensen ändå dykt upp som vanligt. Äntligen är bollen i rullning!

Gud så skönt att äntligen få veta när ert besök blir! Inte länge dit. Hoppas ni får starta snart. Kände också så att jag ville ju helst lyckas på naturlig väg men jag var också så less att månad på månad gå och hoppas. Nu ångrar jag inte alls att vi gjorde IVF men vill väl helst slippa göra de igen :)
  • Hela85

Här händer de saker för många. Håller tummarna för er alla att de ska gå vägen! :)

• Hela85
    Kvinna32 skrev 2013-08-18 17:25:01 följande:
    ÄP imorgon, spännande!

Lycka till idag! Kommer garanterat gå jättebra. Tyckte personalen var så duktig där.
  • Hela85
    Kvinna32 skrev 2013-09-09 07:10:56 följande:
    Gravid 3+ på testet imorse, weehoo!!

Stort grattis :)
  • Hela85
    YoCheri skrev 2013-09-09 12:13:12 följande:
    Vi fick grönt ljust och börjar med sprutan på onsdag! *så nervös*

Det enda som känns mer än nervöst är att jag är på jobbet första gången sprutan skall tas. Vi är två stycken ansvariga så jag är åtminstone inte ensam.

Hur har ni andra mått av den? 

Skönt att få komma igång. Jag blev lite röd på magen av sprutan men annars kände jag inte av något speciellt. Enormt spruträdd men efter några gånger gick det mycket bättre, man får försöka se målet framför sig :)
  • Hela85
    Stargazers skrev 2013-09-12 11:39:19 följande:
    Hade ÄP igår och fick ut 22(!) ägg. Tyvärr fick jag nyss veta att endast 5 av dessa har blivit befruktade (det var många av äggen som var omogna) så det blir återföring redan imorgon. Hade hoppats på långtidsodling (vilket även de på kliniken ställt in oss på) men tyvärr blir det inte så. Och kanske blir det inte ens några till frysen. Känner mig grymt besviken nu :(

Här är en till som förstår hur du känner men var inte orolig. Jag fick också relativt få ägg men nästan alla delade sig bra. Satte tillbaka ett på dag 2 och är nu gravid i vecka 21 så tappa inte hoppet :) Har 3 st i frysen som dom odlade till dag 5. Som jag förstod de på den läkaren jag hade så är de inte antalet man ska haka upp sig på utan de kan snarare bli bättre ägg om de är färre. Håller tummarna imorgon!
  • Hela85

Micro- tror de är kvinnokliniken på sunderbyn om jag minns rätt. Jag fick ringa dom tre gånger innan dom skickade iväg remissen. Först blev den borttappad och sen var de nån pratikant som hade antecknat att jag kanske skulle testa pergotime ( vilket jag hade gjort i ett år redan)
    Så mitt råd är att kontakta dom om du inte hör nå. Förstår dig helt att du är otålig :)

• Hela85

Micro - jo jag låg också på sunderbyn då jag så gärna ville få iväg remissen så vi skulle hinna göra vårt ivf innan sommaren. När den väl kom till Umeå gick allt fort :) bor du också här i Luleå?

• Hela85
    Micro skrev 2013-10-10 13:04:30 följande:
    100% Lulebo:) ringde Sunderbyn idag. Bm hade missat sambons personuppgifter men d var klart nu. Skulle t läkare å sedan skickas t Umeå. Hon sa att om jag inte hört nåt på 2 v skulle jag höra av mig. Hoppas d går fort för oss oxå när d väl kommit t Umeå.

Kul med en till Lulebo :) Håller tummarna att ni ska få komma snabbt till Umeå!
  • Hela85
    Micro skrev 2013-10-10 13:33:23 följande:
    Hela85: ja kul m någon på riktigt nära håll. Hur långt har ni kommit?

Vi har kommit så långt att vi nu är gravid i vecka 25 :) Var till Umeå i våras och gjorde vårt första IVF försök (och de lyckades :) Helt otroligt! Har fortfarande svårt att tro att det är sant.
Svar på tråden IVF Umeå