• Hela85

IVF Umeå

äralltupptaget skrev 2013-05-11 09:52:49 följande:
    Är så nyfiken , men jag har hållt mig från att tjuvtesta, skulle jag göra det och det skulle bli minus skulle jag bli så ledsen och ge upp , så jag väntar tills utsatt dag :)

Förstår känslan tror inte jag kommer våga tjuvtesta. För rädd att bryta ihop vid minus :(
  • Hela85

[quote=69846077][quote-nick]drömmer om ett barn skrev 2013-05-10 20:39:38 följande:[/quote-nick]Nektar: Jättegrattis till , fantastiska nyheter!! Nu håller vi tummarna att den lille biter sig fast! Använder du lutinus-staven? Den kan göra så att man börjar småblöda och får bruna eller röda flyningar pga dom sköra slemhinnorna.   Mirage: Hur såg det ut på dagens VUL? Hoppas givetvis på många äggblåsor! Mustikka: Förstår att ni vill ge er lilla dotter syskon när ni bägge två har flera egna. Innan jag förstod att det skulle bli svårt att få egna barn önskade jag mig alltid två eller tre. Nu är jag enbart glad om vi lyckas få ett! Har gått in i vecka 16 nu och än så länge går allt jättebra, har haft tur med graviditeten hittills. Hur går det med lillpigan? Norris: Du är verkligen sugen på ett syskon till den lille i magen hör jag! Så himla skönt att veta att ni har era 11 eskimåer i tryggt förvar. Hur mår du nu? äralltupptaget: Nu är det verkligen nära.. du måste gå som på nålar! Håller tummarna för er! Hela85: Det är väldigt olika när man får symptom och vissa får inga överhuvudtaget. Förstår att du vill känna något, själv letade jag symptom som en galning! Jag hade heller aldrig fått plus på stickan innan vi började med våra ivf:er trots många års försök. Du ska se att det där plusset kommer snart! jennyz: Du har verkligen fått gå igenom en hel del innan och under dina graviditeter. Så skönt att det gick bra med er dotter och ser bra ut hittills med plutten! [/quote Ja det är nog bara inse att man är en sån person som kommer leta tecken :) är borta i stugan nu och försöker dock slappna av. Märkt att jag är väldigt trött varje dag men kanske är lutinus som gör det.

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )  *nojjig jag?! :) * Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):) Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss! Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck! Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

Å så roligt stort grattis!!!
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-11 16:32:19 följande:
    Drömmer om ett barn: tack :) jag har använt stickan om morgnarna i sängen. Flytningarna börjar ge sig nu vad det verkar...blir test imorrn och börjar bli galet nojjig och nervös. Vore så skönt att se ett tydligare plus då!

Jennyz: tack för redogörelsen. Tänk att de orden kan inge hopp!

Mirage: grattis, vad positivt! Nu håller vi tummarna för bra äggkvalitet!

Hela85: när är din td?
    Någon fler som fått td 22 dagar efter fet med blasto? Känns som de räknade fel...

Äralltupptaget: förstår dig. Kommer du överraska din kille med testresultatet eller kommer ni ha kontakt då du gör testet?

Har testdag först 27/5, alltså om två veckor så de känns som en evighet tills dess :( Tycker dock det känns sent att vänta 3 veckor :(
  • Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 06:38:55 följande:
    Inatt har jag sovit som en kratta, vaknat hela tiden och drömt om grav. tester ( har ju testdag idag )
     *nojjig jag?! :) *

Iaf så tog jag testet nu på morgonen och det visade GRAVID!!! :):)

Hann inte ens sätta på " korken" på själva testet innan det blev ett kryss!
    Tog ett extratest från "testlagret" och samma där, två härligt röda streck!

Vilken underbar måndag ! Nu väntar jag bara på att karln ska ringa från Afghanistan så han får veta!!

Skönt att veta att det går att plussa fast man inte har så mkt symptom. Vilken rolig nyhet att få berätta ikväll :) Jag väntar på att dem ska ringa upp mig från Umeå. Vill så gärna veta hur det gick med mina långtidsodlingar om något överlevde. Nervöst :(
  • Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-13 10:31:25 följande:

tack allihopa !! Ja jag har inte kännt ett skit, därav trodde jag att det var kört..
    karln ringde i morse så nu vet han om att han ska bli pappa igen ( har barn sedan tidigare) det kom en liten tår på kinden hans, men jag höll inne allt eftersom jag var på jobbet *hehe*

Hela85- Jag fick bara hem ett papper där det stod hur många jag hade i frysen, gick som på nålar :) håller tumamrna att det ska gå bra och att ni fick många till frysen, fler än oss iaf som fick endast ett, men det kan ju räcka iaf! Just nu är jag så lycklig över att detta tog så idag skiter jag i hur många som ligger i frysen ;)

emki- Bra att orken och viljan kommit tillbaka! den här gången kommer det gå ska du se! Hoppas att mensen kommer igång nu i veckan! Skönt att köra det korta programet, det går ju lite fortare då! Jag körde det korta programet, inget nässpray eller så, utan Provera - sprutor- äggplock -insättning. När man väl är inne i det så känner det som att veckorna bara flyger fram! :):) Jag önskar er all lycka till! Det är ju faktiskt många som lyckas på 2:a försöket och jag är säker på att ni tillhör dom!!! *kram kram*

Kunde inte vänta till brevet så nu vet jag iaf, av de 4 var det 3 som klarade sig till dag 5 och är nu i frysen. Det var en stor lättnad fast hoppas ju så klart att vi inte ska behöva använda dem än på ett bra tag :) Grattis igen, vad händer nu? invänta ultraljud?
  • Hela85
    Stargazers skrev 2013-05-13 14:48:04 följande:
    Hej! Jag brukar kika in här då och då för att förbereda mig inför vad som komma skall (vi har nyss fått remissen skickad till Umeå för att göra IVF) och nu undrar jag hur ni gjort de dagar ni varit lediga från jobbet pga äggplock och annat som hör till vid IVF, har ni tagit ut semesterdagar eller får man sjukskriva sig?

Hej! Hoppas ni får komma igång snart då, vet hur det är att vänta och hur jobbigt det kan kännas. De dagar jag varit lediga har jag fått betalt av min arbetsgivare då jag har rätt till sjukvård på arbetstid men det är nog väldigt olika. Väntade att berätta för min chef men när vi väl fick en tid i Umeå kändes det som jag var tvungen säga varför jag skulle vara borta en del.
  • Hela85
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma   
    * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5 
    * Hela85 (1a IVF) TD 27/5

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF

Baby
    Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Hela85
    Nektar skrev 2013-05-15 21:36:43 följande:
    Supertydligt plus ikväll :D Så oerhört skönt med tanke på den oroliga själ man är samt de flytningar som hela tiden oroar..! Tänk om man kunnat hoppa fram lite lagomt i tiden ;)

Hela85: Grattis till ruvarstatus! Skönt att du bara fick den 2 veckor fram! Hur såg embryot ut?

Emki: Förstår hur du känner, hoppas mensen kommer lagomt sent! Det är definitivt drygt med alla undanflykter man behöver ha beredda. Jag har en mängd som jag tur nog sluppit använda särskilt många av, delvis tack vare av att jag faktiskt bor i Umeå. Lycka till iaf :)    

Varit lite seg på uppdatera, blev ruvare redan förra veckan :) och fick tre veckor efter äggplock som testdag, vilket jag tycker känns så sent :( Har lust att börja testa snart men kanske borde hålla mig lite till :)
  • Hela85
    Emki skrev 2013-05-16 07:48:28 följande:
    Grattis till ruvarstatus :) Håller tummarna för er! Är det två eller femdagars odlat?

TAck jag håller alla tummar jag kan :) Fick ett två dagars insatt samt 3 st femdagars till frysen. Hoppas verkligen att det blir något. Letar symtom men än är det mest ömma och varma bröst.
Svar på tråden IVF Umeå