• Hela85

IVF Umeå

drömmer om ett barn - De går lite bättre nu med sprutorna när man fått göra det ett antal gånger. Imorgon tar jag ägglossningssprutan så äntligen bara en spruta kvar! Ser så fram emot att få göra äggplocket måndag och få det överstökat :)

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-03 22:13:10 följande:
    åh spännande, jag hade också äggplockning på en måndag! :):)
    Helgen innan var väldigt låååång ! *hehe*

Ägglossningssprutan är lätt att ta, som du säkert redan har sett , så nu är du i mål! Känns det bra ? Har du haft ont i magen under sprutperioden, hur har det gått på VUL`- har du haft många blåsor `?

Hehe ja den kommer nog gå sakta helgen :) Ja gud så skönt att vara i mål med sprutorna! Har inte haft så ont direkt. Lite mer nu på slutet och lite illamående men rätt ok mår jag. På VUL har det sett ut som att det blir ungefär 10-12 ägg så hoppas det blir ungefär så och att dem är bra :) Har du börjat få några känningar ännu?
  • Hela85
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Snöflinga  
    * Emki  

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 
    * Santa86  

{#emotions_dlg.flower} Sprutar   
      * Mirage

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET
    * Ws mamma  
    * VackerBlomma   
    * Hela85

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Lappgeten (1:a IVF), TD 29/4 
    * Äralltupptaget (Försök 1), TD 13/5
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5
    * Nektar (3:e IVF), TD 20/5   

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug 
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök) 
    * Kvinna32 (BF 24/12)  

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december 
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari 
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Hela85

Då var äggplocket fixat, gick faktiskt mkt bättre än jag trodde :) 12 äggblåsor plockades ut men blev "bara" 7 ägg så insättning blir troligtvis onsdag. Så himla skönt att få det gjort nu längtar jag efter att få bli ruvare :)

Har dock en himla smärta i magen som jag hoppas försvinner till imorgon. Många som haft ont efter ÄP?  

• Hela85
    Petto 83 skrev 2013-05-06 21:54:22 följande:
    Så skönt att det gick bra. Men 7 ägg är inte så bara. Håller tummen för att dom delar sig fint fram till ET. Smärtan i magen kan sitta i några dagar typ 2-4 tror jag. Är nog lite från person till person också.
    Ne 7 ägg är jag jätteglad över. Blir spännade imorgon när det är dags för återföringen. Lite bättre med smärtan idag faktiskt så allt känns väldigt positivt!
    äralltupptaget skrev 2013-05-06 22:22:36 följande:
    Hela85 , fick lite ont på kvällen då alla mediciner börjar sluta värka , dagen efter var jag öm , men jobbade och det gick bra, trots att jag har rätt fysiskt jobb :)
    Grattis till 7 ägg, det är ju jättebra !!!

Hade också väldigt ont igår när vi kom hem när medicinen slutat verka men idag är det bättre och jag har ett väldigt stilla jobb så det går fint :) Tack! Hoppas nu att flera av dem vill dela sig som dem ska så vi får något till frysen :)
    jennyz skrev 2013-05-06 23:23:32 följande:
    Hela85: jag tycker 7 ägg lät kanonbra, det är inte alltid bättre med fler i antal, de ggr vi lyckats har jag haft ung 6-8 ägg, andra ggr när vi misslyckats upp till 22 ägg, men sämre kvalitet... Hoppas de myser för fullt nu!! Sist odlade de mina i tre dagar då alla utvecklats fint och är nu i v25!!!
    Tack, det ger mig hopp om att äntligen kanske vi kan få bli tre i familjen :) Känner mig väldigt glad och positiv just nu så hoppas känslan består ett tag :)

• Hela85
    äralltupptaget skrev 2013-05-08 05:51:29 följande:
    jag fick ju bara 1 till frysen , om inte det klarar upptiningen , får jag göra ett nytt " färskt " försök eller måste jag betala ?

Som jag förstod det får man även ett nytt färskt försök om inget klara upptining, hade tydligen ändrats reglerna sen 1 jan. Håller tummarna du ska slippa det dock :) Strax åker vi iväg till Umeå för insättning, ska bli kul att höraa hur många ägg som klarat sig, förhoppningsvis 1 iaf :)
  • Hela85

Då var man hemma igen och äntligen ruvare :) Blev 5 st ägg som delat sig fint. Ett 2dagars embryo sattes in och de övriga fyra ska dem odla vidare till dag 5 lr 6. Så håller alla tummar att dem ska klara sig och gå att frysa sen :)

• Hela85
    Norris skrev 2013-05-08 22:13:40 följande:
    Ja det känns skönt att ha så många. Å så e de lite roligt att om det blir syskon så kommer de från samma "skörd" :)

Men jag förstår inte varför de försöker odla vidare när man inte har så många ägg, är det inte bättre att frysa dom på en gång istället?

Jag håller med. Förstår inte varför dem ska odla vidare när vi bara hade 4 ägg. Hade gärna velat att dem frös dem direkt istället.
  • Hela85

Nu blir jag väldigt nervös att ingen av våra ska ha klarat långtidsodlingen. Antar jag får Veta på måndag. känner då inget ännu men det kanske jag inte bör heller då det bara är ruvardag 3 idag. Vill hoppas men de är så svårt ibland. Aldrig fått ett plus på Stickan men nån gång ska väl bli första gången? :)

• Hela85
    Mirage skrev 2013-05-11 15:17:07 följande:
    drömmer om ett barn: Jag är lite smått förvånad över gårdagens VUL..! Man såg cirka 10 äggblåsor (så har det varit vid första VUL:et mina andra två försök oxå). Det roliga var att det var fem på varje sida och att den största på 17 mm satt på högersidan där chokladcystan satt (!). Jag har svarat bättre på min högra sida denna gång, den som varit helt död tidigare! Så jag är väldigt glad över att se ett resultat efter ingreppet! På onsdag är det dags för ÄP :)), tjohoo! äralltupptaget: Jag fortsätter hålla tummarna stenhårt!

Låter jättebra! Grattis va kul att se att även högersida funkar :)
Svar på tråden IVF Umeå