• PetiteCherie

IVF Umeå

Hej hej! hoppar in i tråden. Har precis fått beviljat remiss till ivf i Umeå. Vet ni något om hur lång tid det brukar ta innan första besök? :)

• PetiteCherie

Tack Norris! Hur gör man sådär som du gjorde nu? Att man liksom svarar på någons kommentar och den kommentaren blir grå sådär?

Låter lovande. Är glad om det blir inom tre månader. Törs inte hoppas för mkt. Men man har inte hittat något knasigt med varken mig el sambon. Allting väl. Så chanserna ska väl vara relativt goda för graviditet med ivf men vi får se..

Har du lyckats något? sedan er ivf-karusell börjat?

• PetiteCherie
    Norris skrev 2016-12-29 22:04:43 följande:

Jag är på iPhone-appen och där finns ett litet kugghjul uppe till höger i inlägget man vill svara på. Om man trycker där så kan man välja att citera eller att visa inlägg av bara den användaren :)

Vi misslyckades med vårt färska ivf-försök men lyckades på första frysåterföringen :) fick en dotter 2013 och nu är vi inne på syskonförsök nr 3. De andra försöken har tyvärr slutat i missfall så vi får se hur det går denna gång, det verkar lovande i alla fall :) har testat positivt men officiell testdag e på tisdag :)

Tack för infon! Nu fick jag till det!

Men vad skönt att ni lyckats få ett barn sedan allt började. Håller alla tummar att syskonet stannar kvar där inne nu, skriv gärna hur det går här :)
  • PetiteCherie
    Fru S skrev 2016-12-30 09:02:52 följande:

Just varit på VUL, inget kvar där inne ????????

Fick lämna blodprov för hon ville se att hormonet gick ner som det ska så det inte sitter fel, hon trodde inte det men för säkerhets skull.

Livet känns riktigt piss just nu! Har dessutom inga i frysen så det blir en helt ny omgång med alla mediciner igen. Hoppas 2017 blir ett bättre år än detta!

Så trist att höra. Vet att det inte är någon tröst. Men hoppet finns fortfarande kvar även om de ej känns så. Kram!
  • PetiteCherie
    jojan skrev 2015-05-30 07:13:14 följande:

Pommes: min läkare sa att det var på gång men ingen regeländring ännu lät det som. Han pratade om norrland men det borde väl gälla samma för hela norrland ?

Hur har det gått för dig??

Vi Väntar på första besök till ivf Umeå... :) remissen skickades förra veckan ungefär. Ingen aning hur lång tid det kan ta.
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 19:21:35 följande:

Hej allihopa!

Vi är ett par som ska påbörja ivf nästa vecka vid kliniken i Umeå. Hänger gärna med i era diskussioner och håller tummarna för er alla!

Någon mer som börjar nu eller gör ett nytt försök?

Åh lycka till! vi har fått remiss för Ivf i Umeå men har ännu inte fått tid för första besök. Remissen skickades förra veckan så jag antar vi får vänta ett tag? Hur länge fick ni vänta efter remiss skickades??
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 20:05:20 följande:

Vi gjorde första besöket med läkaren privat. Remissen skrevs sedan i början på december och samma vecka den kom fick jag komma på ett sköterskebesök. Det innebär mediciner och startdatum.

Jag tror att dom har ca 2 -3 månaders väntetid vid nystart. Hoppas ni får komma så snart som möjligt!

Okej. Sköterskebesöket, gick du själv på det? (Tänkte ifall sambon skulle råka ha jobb när man kallas). Hur lång tid efter sköterskebesöket blev ivf starten? Beror det på mensen helt enkelt?
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 20:23:36 följande:

Jag gick på det själv, min sambo jobbade. Jag tyckte det var skönt att få all info och kunna ställa alla frågor jag kunde komma på. Så det var inga problem alls. Man får med sig all info hem i pappersform också. Starten blev ungefär 3 veckor efter men det berodde bara på mensen och att de hade stängt över jul. Vet ni orsaken till er ofrivilliga barnlöshet?

Tack för den infon.. fick du sköterskebesöket kallat via brev eller ringde dom dig?

Låter bra! Då kanske vi får köra igång då snart här i tidig vår i bästa fall då. Nej ingen orsak.. allting har sett helt normalt ut. Alltid punktlig mens och alltid utslag på äl-testerna. Sambon helt normalt med honom också. Vet ni orsaken?
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-01-02 22:01:50 följande:

Jag gick på det själv, min sambo jobbade. Jag tyckte det var skönt att få all info och kunna ställa alla frågor jag kunde komma på. Så det var inga problem alls. Man får med sig all info hem i pappersform också. Starten blev ungefär 3 veckor efter men det berodde bara på mensen och att de hade stängt över jul. Vet ni orsaken till er ofrivilliga barnlöshet?Jag hade kontakt med sköterskan via telefon. Vi har konstaterat manlig orsak. Taskiga spermier helt enkelt. Men dom är positiva till att det ska funka med en ISCI så nu är vi taggade på att köra igång behandling. Vi har hållit på ganska exakt 2år nu. Hur har det varit för er?

Okej. Håller alla tummar att det kommer fungera för er! Håller alla tummar. Vi har försökt lite mer än 1 1/2 år. Känns som en evighet!
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-01-10 11:44:39 följande:

Hej tjejer jätte tråkigt att se att det inte slutat som hoppats för er!

I morgon ska vi på första besöket på ivf kliniken.

Jag har redan lämnat hormonprov och blev så stressad när de ringde i dag och gav oss en tid på kort varsel.

Så kan någon av er berätta vad som händer på första läkarbesöket. Vet att sambon ska lämna spermaprov...men inte mycket mer än så.

Grattis till så snabb tid!! Skall ni göra ivf i Umeå på kliniken där?

Vi väntar på kallelse dit. Remissen skickades för ca 2 veckor sedan. Hur lång tid tog det för dig/er efter att kallelsen skickades?

Vilket hormon prov menar du nu, kommer man behöva lämna ytterligare prov alltså, innan första besöket? Har tagit alla prover under hösten jag. (Tusen frågor!)

Stort lycka till!!!
Svar på tråden IVF Umeå