• PetiteCherie

IVF Umeå

Åh stort stort grattis!!!

Ivf-ulrika skrev 2017-04-14 15:45:25 följande:

Hej på er.

Vill bara meddela att vi har fått ett plus! Fick ett svagt pluss rd 5 precis som förra gången! Detta test är från i dag rd8.

Hoppas hoppas hoppas vi slipper missfall den här gången!

• PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-15 12:58:53 följande:

Tack.Hur går det för dig har du vågat testa än?

Vad härligt det måste kännas

Nej inget test här ännu. Tänkte vänta till mensen kommer eller till testdagen. Är så rädd för besvikelse. :/
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-15 19:25:47 följande:

Förstår dig! Hoppas hoppas den lille har fastnat! Hur känner du dig i dag?

Inget särskilt alls :/ mindre svullna bröst än tidigare men varit så några dagar. Lite molvärk eventuellt i ländrygg men. Urs. Ruvandet va jobbigare psykiskt än man trodde. :/
  • PetiteCherie

Alltså kan man verkligen vara på ruvdag 10, känna ingenting , men ändå få ett plus på testdagen? Dum fråga men känns bara såå tungt utan symtom. Men försöker inte stressa upp mig men det är fasiken tufft !

• PetiteCherie

Någon som vet hur man gör vid misslyckad ivf? Går man vidare kommande cykel med att Tina upp och försöka sätta tillbaka ett upptinat? Eller hur gör man?

• PetiteCherie
    Familjeresan skrev 2017-04-19 12:19:36 följande:

Skulle tro att de kan köra nästa ggn om det går att sätta in i naturlig cykel..

Men med de vändor vi gjort i åtanke så tror jag att om ni orkar och vill så kör man på så fort det går..

Okej. Ja med tanke på att det är som en vanlig mens nu redan så hade de ju varit toppen att få köra denna cykeln. Men får höra till veckan...
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-04-19 14:05:46 följande:
    Så tråkigt att det inte tog denna gången! Till mig sa dom efter första gången att du måste vänta en cykel innan man kan köra på igen. Detta är på grund av att du inte har en vanlig mens nu utan en framkallad. Du har ju inte haft någon naturlig ägglossning utan du gjorde ett äggplock istället. För oss tog det drygt 6 veckor innan den vanliga mensen kom igång igen.

Kram och lycka till!
    tack för ditt svar! Håller tummarna att den vanliga mensen kommer igång normalt så fort som möjligt.

• PetiteCherie
    Micro skrev 2017-04-20 15:04:04 följande:
    Jättetråkigt. Jag går visserligen på klinik utomlands men de säger samma, vill att man väntar o börjar vid första riktiga mensen ca en månad efter. Hoppas du får komma igång snart. Jag fick blödning efter minus igår så hoppas på nytt försök i mitten på juni. Mensen borde komma runt 17 maj o sedan medicinering ca 20 dagar på min klinik.
    tack för svaret! Håller tummarna att vi kan köra nästa mens redan då..
  • PetiteCherie
    Micro skrev 2017-04-20 15:04:04 följande:
    Jättetråkigt. Jag går visserligen på klinik utomlands men de säger samma, vill att man väntar o börjar vid första riktiga mensen ca en månad efter. Hoppas du får komma igång snart. Jag fick blödning efter minus igår så hoppas på nytt försök i mitten på juni. Mensen borde komma runt 17 maj o sedan medicinering ca 20 dagar på min klinik.
    tack för svaret! Håller tummarna att vi kan köra nästa mens redan då..
  • PetiteCherie

Hej! Är det någon som vet om det är normalt att man blöder rikligare vid misslyckad ivf än vanlig mens? Tredje dagen nu med riklig blödn.

• PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 08:06:50 följande:

Nu ruvar jag på två fina blastocyster! Testdag den 6 maj :)

Så skönt att det faktiskt blev av. Kliniken ville avbryta detta försök eftersom mitt sjukhus som gjort mina ultraljud hade missat att skicka all information till kliniken. Dom hade bara skickat hur min slemhinna såg ut, men inte hur många/stora äggblåsor jag hade. Så kliniken trodde att behandlingen inte hade fungerat och ville avbryta. Tur min man var uppmärksam att sjukhuset hade problem i sitt system så kliniken fick ringa upp sjukhuset för att få resultatet.

men vad underbart. grattis till ruvningen! och två st också.. har man större chans att lyckas då? när man sätter in två? Men visst måste man ha "särskilda skäl" ?
  • PetiteCherie
    joga skrev 2017-04-20 20:55:57 följande:

när jag fick min mens efter vårt misslyckade IVF försök så hade jag sjuk mensvärk (brukar inte ha det) samt väldigt kraftig blödning (som jag inte heller brukar ha)

nu är vi på rd 2 med en blastocyst! 

är det någon som vet hur snart man får försöka igen om FET misslyckas? Dvs att göra en ny FET. Jag är lite orolig att dom ska hinna stänga inför sommaren.. vi har testdag 9/5 (rd 21). Jag har fått köra på stimulerad cykel. 

tack för svar! precis så har det varit för mig. sjuk mensvärk och riklig blödning flera dagar.

lycka till med ruvningen! kan tyvärr inte svara på om det när man får göra ny fet när man misslyckats. håller tummarna att du ej behöver göra om det!!!
  • PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Okej! Men vad spännande. Hoppas bägge fäster. Och om inte, iaf en!
  • PetiteCherie
    Norris skrev 2017-04-21 20:46:41 följande:

Ja tydligen ökar chanserna att lyckas med två st. Vi hoppas att båda fäster, vill hemskt gärna ha tvillingar :)

Vårt "speciella skäl" är tre FET där vi har blivit gravida men fått missfall.

Okej! Men vad spännande. Hoppas bägge fäster. Och om inte, iaf en!
  • PetiteCherie

Hej! Tänkte bara kolla. Vi ska göra ett "frys-försök" med ett femdagars embryo. Min läkare sa att om man får utslag på ägglossningssticka en söndag eller måndag så krockar insättandet med nästkommande helg, vilket innebär att man inte kan sätta tillbaka embry då?

Hon skrev ut en ovitrielle spruta så att man om möjligt kan styra ägglossningen lite med den. Tydligen sätter man tillbaka embryot 6 dagar efter ägglossning?

Någon som gjort frysförsök? Krockar det ofta? Hur har ni fått göra? Vänta till nästa möjliga cykel då ellee? Vill så gärna att det ska bli denna cykel. :/

Svar på tråden IVF Umeå