• PetiteCherie

IVF Umeå

Kvinna32 skrev 2017-02-27 06:52:42 följande:

Medicinerna kommer kosta upp till högkostnadsskyddet direkt, sprutorna är svindyra.

Vi har en son som snart blir 3 år som blev till på 5:e försöket varav 2 missfall. Denna blev till på 1:a frysta återföringen. Är i v 8 så hoppas ett hjärta slår på onsdag.

Och högkostnadsskyddet är på vilken summa? Bara gör att ha en aning...

Åh, stort grattis. Hoppas det håller hela vägen nu. Lycka till!!
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-27 10:04:14 följande:

Jo det är första barnet för oss. Känns helt overkligt att vi kommit oss såhär långt!

Vi har gjort 4 hela IVF:er och 3 återföringar. Det är en berg- och dalbana med IVF, och jag hoppas verkligen att det får gå vägen för er redan nu. Men kom bara ihåg att det är en behandling som kan behöva upprepas. Endast en tredjedel lyckas på första försöket.

Hur känns det inför starten? Vilka mediciner blir det för dig?

Kan de kan jag tänka mig att det är en berg - och dalbana. Glad för er skull att ni äntligen lyckats!

Jag ska ta två sprutor, första sprutan gonalF och sedan tillägg med orgalutran på dag 5. Vet ej om det är korta eller långa protokollet.. dem sa aldrig vad det kallades. Vad har du tagit för Sprutor ?

Känns såklart skönt att få börja men samtidigt lite jobbigt. Hade inte trott att det skulle behöva bli ivf. Så de är jobbigt men samtidigt tänker jag att man äntligen får hjälp så det känns bra.
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-02-28 08:03:42 följande:

Har varit på många kontroller sen jag började blöda den 10 februari.

Men i torsdags konstaterades missfallet.

Så ledsen för din skull. Hoppas att allting blir bra och att det kommer lyckas snart.
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-02-28 12:46:20 följande:

Då är det korta protokollet. Då börjar man med medicinerna i den egna cykeln. Vid långa protokollet får man först nedreglera kroppen med nässpray, och när den egna hormonproduktionen är avstängd sätter man igång med sprutorna. :)

Vi har haft Menopur alla gånger, men kört två korta och två långa protokoll.

Förstår precis hur du menar. Jag var jätteledsen när det blev klart att vi skulle IVF:a. Det är så många känslor som ska bearbetas och det är helt normalt att känna så. <3 På oss hittade de inga fel heller, så den där känslan av att allt är så orättvist är ständigt närvarande.

När får ni köra igång? :)

Okej. Tack för den infon.. känner mig helt grön i det här och känns tufft att behöva gå igenom de. Orättvist. Sprutorna är inga problem då jag är sjuksköterska men det är hela grejen som känns jobbig.

Vi skall köra på nästa mens som beräknas vara i slutet av mars. Så det är ju "bara" några veckor kvar nu då..
  • PetiteCherie
    Kvinna32 skrev 2017-03-01 09:14:03 följande:

Det fanns en liten böna på 13 mm precis så stor den ska vara. Med ett hjärta som slår!! Vilken lättnad

Hån grattis grattis grattis!!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-02-28 22:03:24 följande:

Välkommen in i IVF mars 2017 om du vill bolla med några som är på samma datum.

Tack. Ska leta den gruppen.
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-22 16:34:58 följande:

Varit på mitt första ul idag + lämnat blodprov. Nästa ul på fredag. Det är då vi får veta hur allt gått samt om vi får göra äggplock till veckan.

Hur går det för er?

Hur gick UL idag? Vad spännande. Själv börjar min mens nu. Ringer kliniken imorgon.

Hur gjorde du med blodprov? Var någonstans lämnade du?
  • PetiteCherie

Hej! Är det någon som vet vilken tid dem brukar göra äggplocken ungefär?

Är det alltid förmiddagar eller eftermiddagar till exempel?

• PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-03-24 08:16:18 följande:

Jag har gjort alla mina på förmiddagen.

Men jag vet inte med säkerhet ut de inte utförs på EM också.

Mina återföringar har dock alltid varit på EM (förutom helgen)

Okej. Tack för ditt svar.
  • PetiteCherie
    jennyz skrev 2017-03-24 15:03:54 följande:

Eftersom man inte ska äta innan ÄP så tror jag att alla har det på FM, jag har gjort ett antal och alla har gjorts på morgonen...

Fick tag i dem på kliniken. Förmiddag oftast! Tack för ditt svar ändå :)
Svar på tråden IVF Umeå