• PetiteCherie

IVF Umeå

Micro skrev 2017-04-06 19:15:03 följande:

Grattis, förstår att d känns härligt.

Tack:) ja det känns toppen. Läste att du också är ruvare med äggdon, grattis till det!! Håller alla tummar för att det går vägen för er. Och grattis till att ni har en tvååring hemma, hopp om liv! Kram
  • PetiteCherie
    Ivf-ulrika skrev 2017-04-07 09:48:41 följande:
    Grattis i fick med tillbaka en liten i går 14:00:) nu håller vi tummarna!
    åh vad kul =) vi var där ungefär vid 13:30! =) kul! håller alla tummar för er med.. kramar!!
  • PetiteCherie

Hej! Två till frysen för oss. Är det bra eller? Vet inte om man ska vara glad eller om det är väldigt lite?? Vill bara att det ska gå vägen. Är på "ruvdag" 3 idag. Känner såklart ingenting hittills men hoppas såklart. <3

• PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 10:34:16 följande:

Uppdatering!

Av 10st befruktades 8st. Ett sattes in direkt och 7st gick till frysen. RD 13 idag och sedan igår kommer det rosa/brun flytning. Har även ont till och från. Har testat negativt. Är så bottenlöst ledsen.....

När har du testdag? Kan ju fortfarande vara positivt. Men om inte... 7 till frysen är ju jätte jättebra!!!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-04-12 19:34:05 följande:

Hej på er!

Här ligger jag inlagd på gynakuten på grund av överstimulering. Det är verkligen ingen lek. Har opererat in ett dränage idag där dom tappar mig på vätska. Hittills ca 5 liter. Det är tur jag åkte in i tid.

Kom ihåg att ni känner er kropp bäst och vet när något inte står rätt till! Skönt att läsa om era positiva saker.

Sköt om er!

Stackare. Har dem gynakut i Umeå? Visste inte de fanns där.

Hoppas du blir piggare. Var mycket vätska dem fått ut!! Krya på DIG!!
  • PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-04-12 21:08:25 följande:

Fick gravid 2-3 på clearblue digital idag :)

Äntligen efter 3 år med ivf får vi ett plus! Men det tar nog ett tag innan jag känner mig hoppfull om att det ska gå hela vägen.

Men åhhhh... grattis grattis grattis!! Själv är jag på ruvdag 6 och pendlar mellan hopp å förtvivlan.
  • PetiteCherie
    Virrvarr skrev 2017-04-12 21:52:32 följande:

Tack!

Ja ruvardagarna är hemska, det går så långsamt och man känner både det ena och de andra..

Håller tummarna för dig!

Exakt så är det. Vissa dagar får jag för mig symtom.. symtom på vad är ju frågan. Vissa dagar inget särskilt. Herregud.. blir typ knäpp av detta ruvande ;)
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-04-12 18:27:04 följande:

Jag har testdag den 18:e.

Men idag kom det riktigt blod (rött). Trodde att jag skulle gå sönder. Satt och tjöt på jobbtoaletten.

Jo visst har vi. Men vi har försökt så länge. Och jag är så less på att bli besviken. Detta pendlade mellan hopp och förtvivlan tar död på mig. Jag är 30 och manen några år äldre. Vi är ju i den åldern, runt omkring oss blir folk gravida och får barn till höger och vänster. Efter så många år av egna försök och då ägg/spermier/livmoder såg så bra ut, alla världen, ja ALLT såg så bra ut enligt papper. Och det ändå inte funkar. Jag är helt knäckt psykiskt. Vet inte hur jag ska orka. Vill bara skita i allt men samtidigt vill jag inget hellre. Förtvivlad!

Så otroligt jobbigt. Förstår att inget är en tröst i detta läget. Önskar såå att det fick gå vägen för er. Känner med dig. Kram!
  • PetiteCherie
    ijo skrev 2017-04-13 16:36:07 följande:

Hej! :) Hoppar in här!

Håller just nu på med vårt första ivf-försök. Inne på sprutdag 9. Idag var jag på mitt andra VUL. 15 blåsor, ÄP på måndag. Är så nervös! Sprutorna har gått bra trots att jag är spruträdd. Men äggplocket är jag jätterädd för (även fast en stor del av mig såklart längtar).

välkommen =) och vad kul att vara igång med sprutorna! Kan säga att äggplocket var ingenting alls att gruva dig för. Bara andas och slappna av så funkar de bara fint!

Grattis till så många blåsor med.. toppen ju!
  • PetiteCherie

Alltså, måste kolla om någon kan ge lite hopp. Är på ruvdag8 men känner verkligen ingenting. Har haft svullna bröst men det känns nästan helt borta nu. Kan det kännas såå lite men ändå kanske finnas hopp?

Svar på tråden IVF Umeå