• PetiteCherie

IVF Umeå

Frökenankare skrev 2017-03-28 18:18:03 följande:

Nja. Jobbade till klockan 13 idag och är sjukskriven resten av veckan. Först igår och idag som jag känner av det så pass i kroppen. Annars har det gått jättebra!

Lycka till med orgalutran, den är lite grövre men jag tycker det känns typ som samma.

Okej. Hoppas jag klarar av att jobba också till strax inpå plocket.

Har inte velat säga något på jobbet så jag får sjukanmäla mig när jag behöver helt enkelt.

Orgalutran sprutan gick bra också. Första UL imorgon. Får se om det blir någon dosändring. Fick bara två sprutor utskrivna av gonal F alltså, så jag hoppas dem räcker.

Lycka till imorgon nu. Håller tummarna hårt!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-29 09:11:00 följande:

Nyss utkommen från opsalen, 14 ägg blev det denna gång. Heja oss! Plocket gick bra med lite morfin.

Alltså vi alla är så fantastiska för det vi går igenom!

Toppen!! grattis till så många ägg! Skickat medd till dig.
  • PetiteCherie
    BK1986 skrev 2017-03-29 11:47:38 följande:

Heja tjejer! Följer och läser här och håller tummarna för er. Ni är alla riktiga kämpar! <3

Vi går in i v 20 idag och det känns helt overkligt att vi snart har gått halva tiden. Förra måndagen gjorde vi RUL och allt såg bra ut. Benen var långa, men vi är båda två långa så det är inte konstigt om även denna lilla människa blir det. :)

Åh grattis!! Så underbart det måste kännas.

Längtar så till den dagen man får gå på en RUL (om den dagen kommer alltså, tar ingenting föregivet längre)

Underbart för er!!
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-03-29 21:37:49 följande:

Hej allesammans. Kul med så många lyckade äggplock i gruppen! :)

Tog ovitrelle ikväll, så äggplock måndag morgon. Hade tyvärr inte så många blåsor på ul, men hoppas ändå på ägg. Håll gärna tummarna!

Åh vad spännande med äggplock för dig. Är det första ivf? Hur många blåsor hade du på UL? Jag hade 9 blåsor idag men vet inte om det är bra eller inte. :/
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-03-30 08:37:31 följande:

Ja, det är första ivf. Är det det för dig med?

Jag tror det var 3 blåsor + några små på första ul och tror det var 6 + några fler små på det andra. Hoppas de små vuxit till sig till imorgon. :)

Hade en cysta som spökade och tömdes precis innan jag började med sprutorna, som också växte lite till första ul. Därför är det lite luddigt med minnet - superrädd att den skulle ta alla hormoner jag stoppade i mig. Till ul2 så hade den iaf inte vuxit mer. :)

9 blåsor på ul1 tycker jag låter bra! Det räcker ju faktiskt med ett enda toppenägg. :)

När har du ul2?

Okej. Jag förstår! Håller tummarna för dig att dem växt till sig, dom har ju några dagar på sig. spännande! För mig är det ul2 imorgon. Skulle fortsätta med samma dos fram tills dess. Så får hoppas att fler växt till sig. Det lät som att jag hade flera små som måste växa till sig, typ.
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-03-31 00:11:10 följande:

Tack!

Spännande att se hur många blåsor det finns hos dig imorgon, uppdatera oss gärna. ;)

Har precis varit där, det såg ut som ca 8 blåsor att "tömma". Håller tummarna att det finns fina ägg. Plock blir på måndag!
  • PetiteCherie
    Frökenankare skrev 2017-03-31 14:49:37 följande:

Har haft återföring idag. Det gick bara bra. Dock väldigt tråkiga besked i övrigt. Av 14 mogna ägg så befruktades endast 5 och av dom 5 så var det 1 som gick att återföra och 1 som kanske går att frysa. Dom vet inte vad det beror på men något händer när dom ska befruktas som gör att det inte går.

Känns tungt just nu och har svårt att hoppas på det lilla ägget som är i mig.

Vad tråkigt att det blev mindre än ni trott som befruktades. Men så positivt ändå i allt ihopa att en gick att återföra. Och en i frysen är ju också väldigt bra. Försök att inte ta ut något i förskott. Varma hälsningar och håller tummarna. Allt jag kan!
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 14:14:27 följande:

Det gick bra. Har en liten prick där inne som jag hoppas bestämmer sig för att stanna. <3

Underbart! All lycka till. Hade själv sista UL idag. Blir plock på måndag. Spännande!
  • PetiteCherie
    U Bet I Am skrev 2017-03-31 21:53:51 följande:

Önskar dig oändligt massa lycka till! <3

Tack snälla snälla du<3
  • PetiteCherie
    LottaU skrev 2017-04-02 08:42:17 följande:

Åh, det låter ju bra.

Håller alla tummar och tår för att de hittar fina ägg imorgon - lycka till!

Tack för dina tummar!
Svar på tråden IVF Umeå