• jennyz

IVF Umeå

Daduck: jag vet inte när det gäller blastisar tyvärr, om man fryser ner ett embryo som har fyra celler och det tappar två vid upptining så är det inte tillräckligt fint i alla fall, tappar det en cell är det ok, så 80% lär räknas som ok skulle jag tro... (?)

• jennyz

Så ruskigt typiskt för er!!! Jag tror inte att de rekommenderar att göra IVF med frysta spermier om man inte måste, men det funkar absolut!!! Min sambo hade inga spermier på sitt test, så de fick sticka honom (tesa/pesa) för att hitta spermier, de testade en gång och gjorde sedan ett till stick i samband med vårt första IVF istället för att frysa de från första sticket...men sedan frystes resten ner, och vår dotter är skapad av frysta spermier...de har aldrig sagt något att det är bättre med färska åt oss i alla fall, nu kostar det ju massa pengar att sticka honom också så jag är tacksam att det bara blev två ggr, varav det första var gratis... Jag kan tänka mig att det kostar mer tyvärr om de ska frysas ner...
    Tror att de stänger någon vecka ung efter midsommar...

• jennyz

4000kr verkar det vara, samma pris som att frysa ner embryon, om man kollar på hemsidan... Vi har aldrig betalat, antar att det ingår, vi har betalat 9000kr för operativt uthämtande av spermier...

• jennyz

I vårt fall har också majoriteten av äggen befruktats, har alltid gjort icsi, känns som en större risk att låta spermierna hitta rätt själv... sedan har resultatet varierat på hur embryon utvecklats vidare dock...

• jennyz

Ja dom brukar öppna någon vecka in i augusti tror jag,om ni bestämt att göra ett försök kanske ni kan börja spraya på julimensen om ni ska göra fullt IVF, så är ni på G när de öppnar åtminstone... Hoppas det löser sig på något sätt för er!! Det är som daduck säger att det är bra att ha någon som stöd om inte sambon är hemma som vet vad ni gör, det kan vara jobbigt psykiskt, det är ju ingen liten grej detta med IVF...

• jennyz

Allvarligt finns det sådana människor?!?!?! Snacka om fel person på sånt ställe!!!

• jennyz

Drömmer om ett barn: ja en vecka kvar fortfarande, tänk vad tiden går långsamt!!! Men snart.... det ska absolut bli en bra dag!!!

• jennyz

Vårt2012: så fungerar jag också, om man gör något annorlunda så är det lättare att hålla hoppet uppe, och de två ggr jag ändrat större saker så har jag blivit gravid, så jag tror att det hjälpte, om det bara är för att psykiskt känna mig bättre, så är det ju värt det!! Det var så Dr Solensten resonerade, man ska inte göra försök om man inte helhjärtat tror att det ska funka... Skönt att det går att resonera med honom, vissa är så bestämda i deras egna åsikter!

• jennyz

Om det är första försöket via landstinget så ska det gå under vårdgarantin för oss tog det ganska exakt dessa tre månader efter remiss var skickad efter vår utredning... När vi sedan var inne i svängen, och har gjort alla kommande försök har det inte varit någon kötid, då har det bara varit min kropp som styrt, och deras semester och julstängt...

• jennyz

Det kan bli väldigt svårt att hinna innan sommaren tyvärr, själva behandlingen tar ju ett tag också och de stänger väl midsommar...
    Efter misslyckat fullt IVF har jag ibland fått starta med spray igen dag 21, ibland inte, kroppen mår nog kanske bäst om den får vila en månad, men det är jobbigt att vänta...

Svar på tråden IVF Umeå