• jennyz

IVF Umeå

Ja de brukar skicka brev så man vet vad man har i frysen, det tar typ en vecka innan brevet brukar duka upp för mig...

• jennyz

Mayflower: jag tänker som EEJ, tror inte man kan se ev missfall så snabbt på testen, hcgmängden ökar fort tidigt i en graviditet, men minskar sakta vid missfall... Tror också att styrkan på testen kan variera hela vägen tyvärr... Själv köper jag aldrig sådana test just för att jag mest troligt skulle analysera som du gör nu, svårt att låta bli kan jag tro.. Men ta inte ut något negativt i förväg, hur känns det nu??

• jennyz

Petto: jag tycker det låter som graviditetsillamående!!! Jag hade det ung kring RD 13 och framåt ett tag...

• jennyz

Petto: trodde att du skulle plussa... Jättegrattis!!!!!!!!!!! Ja nu är det er tur igen, underbar känsla!!

• jennyz

Äralltupptaget: första försöket känns som att det ser ganska lika ut för de flesta, en typ normal IVF, för att se hur kroppen reagerar på alla mediciner, efter det OM det inte lyckas så har de mer info för att anpassa nästa försök... Men jag hoppas att ni hör till den lyckliga skaran som lyckas direkt såklart!!!
    Passa på att fråga fråga fråga när ni kommer dit, så hjälper de så gott de kan, jag tycker att de är fantastiska människor!!! Tyvärr har de för mycket att göra men när man väl är där tycker jag att de bryr sig om just mig...
    Hoppas ni hinner innan sommaren, jag tror inte att de har bokat fullt ännu, de vet väl ungefär vilka som ska köra igång antar jag...

• jennyz

Jag vet tyvärr inte, har inte pco-s... Det är mest troligt lite annorlunda, i vårt fall ligger problemet hos min sambos spermier, vi fick börja spraya dag 21 i en menscykel, meddela när mensen kom och ung 1,5 vecka senare började jag ta sprutor, gonalF som jag fått för mig är vanligt, lämna blodprov och komma på VUL efter några dagar för att se om man ska minska eller öka dosen, sedan bokas ÄP in...
    Vi bytte till menopur tredje försöket, då blev jag gravid med dottern, använde detta nu också vid dessa försök till syskon.
    Trombyl fick vi efter två försök tror jag, samt möjligheten att få två befruktade embryon tillbaka samtidigt...de ansåg att vi hade svårt att lyckas eftersom de satt in fina embryon som inte fastnat tidigare...i samband kanske med att de måste göra ingrepp på sambon för att få ut spermier också kanske... De blir mer öppna för förslag att ändra när de gjort några försök som inte lyckats, istället för att köra all-in på en gång...
    Jag har också problem med vikt, det blev inte lättare efter ett barn... men vi har ju lyckats ändå!! Håller tummarna att ni snart får köra igång, och plussar innan sommaren!!

• jennyz

Jag förstår hemsidan så att man får ett frysförsök om man får någon till frysen, däremot står det upp till tre färska återföranden, så inga till frysen

• jennyz

Nektar: jag förstår trepacket som att det ingår ett fet om man får några till frysen, jag vet dock att man betalar inget om man ska göra fet och ingen klarar upptiningen, jag har varit med om både det och att jag fått återfört embryon på fet som inte motsvarar kvalitén som krävs, betalade inte då heller... (Fick två som tappat två celler var vid upptining... De tyckte att det var värt att återföra dem för att chansa, men eftersom de tappat två celler, hade bara två vid återföring så tog de inte betalt)

Vad gäller TD så har kliniken i Umeå som rutin nu (som jag uppfattat det)att ha TD 21 dagar efter ÄP, förut när jag fick första barnet var det 21 dagar efter ET vid två dagars! I andra delar av Sverige har de kortare, många har 14 dagar...jag är rätt tacksam att de har lite längre, man kan ju tjuvtesta vilket jag gjorde med dottern RD 16 men jag fick då minus, men plussade 5 dagar senare!!

Svar på tråden IVF Umeå