IVF Umeå
I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.
Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)
Är så glad men nervös på samma gång!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
Här är en länk till gruppen:)
www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...
Gjorde du din förra ÄP på en fredag eller bestämde dom sig helt enkelt för att odla till 3-dagars? Verkar vara en hel vetenskap detta. Jag fick tillbaka ett 2-dagars och 3 stycken hamnade i frysen. Månntro varför dom aldrig odlades vidare? Kanske beror på kvaliteten. Hursomhelst är det ju jättebra om man lyckas få blastocyster, dessa verkar inte växa på träd!
Är inställd på att denna IVF inte kommer lyckas.. det bara känns så. Men som tur är har vi ett "givmilt" landsting i Norrbotten så dom betalar även 1 FET. Lägger därför hoppet till att någon av våra eskimåer ska klara upptiningen så att vi kan göra en sådan behandling. Därefter blir det 3-pack som gäller.

Det verkar mycket lovande så du kan nog se fram emot en blastis på onsdag. Säkert några till frysen också..
Och jag tycker också att det låter bra att du är piggare, roligt att höra så bra nyheter