• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 20:59:15 följande:
    Hur går det för er som ruvar?? Några symptom??
    Jag har otrolig mensvärk, super ömma & kliande bröst. Skrikandes Tungan ute
  • Annie79

Å vad intressant det är att läsa om det ni skriver. Och, man lär sig så mycket... . Bra förberedelse för om/ifall att man själv kommer att komma så långt.

Min sambo fick lämna två test med 3 månader emellan under hösten, för att det skulle vara ordentligt med tid emellan så att en "ny generation" hann bildas... .

I början av maj blir det ett nytt test ena dagen och punktion nästan dag, och läkarbesök några timmar efter det, så förhoppningsvis får vi svar då... . De första testerna gjorde han i Umeå på... en mottagning där, ja . Sedan fick vi svaret när vi åkte upp till Skellefteå. Kändes som låååång tid efter.

Det första svaret vi fick så stod det i brevet att det var få spermier, så vi trodde att det fanns, men att de var få, men när vi kom upp till Skellefteå fick vi svaret att de var döda... . Jag var tvungen fråga en gång till, om de verkligen var döda och då sa han ja... .

• EEJ

Annie79: konstig formulering att skriva att det var få spermier när det i själva verket inte fanns några alls!

Hur går ni vidare efter det här? Tror dom att det kan finnas levande spermier i pungen?

• EEJ

FaithHopeLove: kände du några symptom mellan äp och insättning? En del säger ju att man får symptom av lutinus.

• FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:36:45 följande:
    FaithHopeLove: kände du några symptom mellan äp och insättning? En del säger ju att man får symptom av lutinus.
    Fruktansvärd värk i magen, kunde knappt gå eller röra mig & väldigt svullen om magen! Skrikandes
    Värken försvann plötsligt efter 4 dagar, och svullnaden försvann efter 1 vecka ung. Glad
  • FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:36:45 följande:
    Fruktansvärd värk i magen, kunde knappt gå eller röra mig & väldigt svullen om magen! Skrikandes
    Värken försvann plötsligt efter 4 dagar, och svullnaden försvann efter 1 vecka ung. Glad

Ja precis, jag kör med Crinone & det kan göra att man får mensvärk.
  • EEJ

FaithHopeLove: håller tummarna för att du får ett fint plus och att mensvärken är växtvärk!

• FaithHopeLove
    EEJ skrev 2012-04-16 21:52:32 följande:
    FaithHopeLove: håller tummarna för att du får ett fint plus och att mensvärken är växtvärk!
    Tack! :)
    Ja, jag blev orolig när mensvärken kom och blev nedstämd, men läste att det var vanligt och att folk plussat.
    Så hoppet om ett plus finns kvar :)

Lycka till, och hoppas det går bra för dig :) 
  • vårt 2012

Hej Alla nya som gamla!

Innan jag började läsa här, så öorstod jag det som att det bara fanns två varianter, lång eller kort.. (för kvinnan)
    Men det verkar ju finnas hur många olika kombinationer och olika mediciner som helst..
    Vore lite intressant att veta varför så olika?

Tex. att istället för lutinus använda Crinone, båda två är progesteron, men varför olika?

Sen en fråga, ni som gör blasto nu bekostar ni själva?
     Gör de blasto på landstingsfinansierade försök?

Sen vet jag inte om jag missförstod Dr.  Har ni boende i Västerbotten uppfattat som jag att om det här första går åt fanders så får man ett frysförsök betalt?

Svar på tråden IVF Umeå