• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • vårt 2012
    A79 & drömmen om ett barn : Jag är också hemma från jobbet idag pga av smärtan, jag har haft ganska ont sen äggplock, men imorse var det  nästan outhärdligt.

Min sambo ville att vi skula åka in men jag ville vänta.. så efter ca 2 timmar gav det sig. 
    Just nu känns det som en väldigt liten chans att något kommer sitta kvar efter morgonen.. Men ingen blödning..

Just nu har jag en del tankar om vad det egentligen är man håller på med.. Det kanske finns en anledning till varför vi inte kunnat bli med barn osv osv..
    Känner mig för första gången under den här tiden riktigt riktigt låg! Obestämd 
  • FaithHopeLove
    Drömmer om ett barn: Tack! Solig 
    Behandlingen gick jätte bra. Oja, blev riktigt uppskrämd. Ja, och jag tror tack vare att jag målat upp en sån stor
    bild av det hela så gjorde det inte alls ont. Glad 
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Tror jag förstår hur du menar med det sista du skrev och vill bara säga att det finns INGEN mening i att ni inte ska bli föräldrar! Klart att man börjar fundera i dom banorna efter allt man gått igenom.. först försökt på egen hand utan att lyckas och sen med IVF och alla hormoner och prövningar som det bär med sig. Men jag vet att du kommer klara av detta. Ge inte upp!

Ditt ägg är alldeles säkert kvar. Det är ett gott tecken att du inte har någon blödning och att smärtan har avtagit. Om den kommer tillbaka så kanske det kan vara en god idé att ringa kliniken eller annan gyn.

Kämpa på, kram.
  • drömmer om ett barn
    FaithHopeLove: Jag var inställd på att det skulle vara det värsta smärtan jag känt, så snacka om att bli överrumplad! Glad Var trots detta inte så nervös och kunde slappna av ordentligt. Det hjälper mycket om man slappnar av men det kanske är lättare sagt än gjort när man sitter i en gynstol. Gillar inte såna för fem öre..

Tror att personalen hjälpte till mycket. Dom var så lugna och vi pratade på om ditten och datten. Verkligen värda sin vikt i guld! {#emotions_dlg.flower}
  • A79

vårt 2012 & drömmer om ett barn

Det känns som en evighet dom här ruvardagarna!
    Är på ruvardag 8 idag.
    Jag har  haft ont sedan äg dagen.
    Kännde igår att det blev värre & jätteont idag! försöker ligga stilla,
    då gör det mindre ont. & som sagt så kommer man ju i tankarna ( vad håller vi på med)
    Det känns tungt till & från men man måste.. el man får inte tappa hoppet!!
    Har du sluppi undan smärtan drömmer om ett barn?
    Stryrkekramar {#emotions_dlg.flower} 

• A79

EEJ!
    Shit vad många ägg du fick!!!
    Vad roligt! hahah blev ju lite mer än 5st!! 
    Håller tummarna för dej Solig 

• Emilotta

Mustikka: om man gör långa versionen så börjar man spraya på dag 21, det tog sen en vecka ca tills jag började känna symtom. idag är dock en bättre dag. kanske var det även att mensen skulle komma som gjorde mig så instabil.

Drömmer om ett barn: åh vad härligt att det gick så bra och att det blev ägg över till frysen också, håller alla mina tummar även för er andra som också satt tillbaka ägg!! vad spännande! förstår att väntan måste vara olidlig fram till testdag.

EEJ: Oj vad många ägg!! garanterat blir det fina att sätta tillbaka och till frysen!

• familjha
    drömmer om ett barn skrev 2012-04-13 10:56:27 följande:
    Familjha: Vad bra att du fick tag på kliniken! Man blir lite frustrerad när man vill ha svar på något och inte får det direkt.. Glad Jag hann bli ordentligt nervös på skärtorsdagen då jag gjorde VUL på förmiddagen och klockan hann bli efter 14 och dom inte hört av sig. Var bergsäker på att dom glömt bort mig (och det blev inte lättare av att mannen eldade på om att nu har dom gått på påskledighet och vi kommer inte veta hur vi ska göra med ÄL-sprutan osv) så skickade ett mail och då ringde dom upp inte långt efter det. Aldrig mer ÄP direkt efter en storhelg säger jag bara! Skrattande
    Haha.. Ja du de va lite dramatiskt.
    Ja men som sagt, fick tag på dem för att ställa frågorna men nu har jag fått min mens och behöver ringa dem igen för att säga de.. och nu går det inte heller att nå dem hahhaa.. få bli på måndag ja ringer.

Förlåt, glömde tala om tidigare hur det gick med intervjun. Det gick jätte bra men jag har inte fått höra något om jag får jobbet än eller inte.. Blir nog inte att jag hör något förrän i slutet av april antar jag.
    Ena tjänsten skulle tillsättas omgående och den andra 1 juni. så den som ska tillsättas omgående borde ju vara ganska snart då ansökan gick ut 5 januari. :) de e ju som sagt redan sen. 
  • Emilotta

familjha: jag ska ta första blodprovet 1 vecka efter mensstart så det är ingen panik över helgen. men man vill ju alltid få tag på dom på en gång=)

• pinglan2012
    Nu var vi fått en tid! Känns så otroligt skönt! Nu är det verklighet, vi ska faktiskt göra IVF...! Lite chockad är jag allt över hur "dyrt" det blir privat. Nog har jag varit inställd på att det kostar... men ändå: som nu första mötet kostar 3.000:-. Tur att inte all vård måste finansieras privat!

Drömmer om ett barn:
    Åh, så glad jag är för din skull! Skönt att höra att det gick så bra!!! Glad Det lugnar mig enormt, ska du veta. Hoppas det tar sig nu!
Svar på tråden IVF Umeå