• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Mys med filmkväll:)
    Jag försöker koncentrera mig på min träning, det hjälper ganska bra med att få tiden att gå. 

Har läst lite olika om när man ska börja med akupunkturen. På ett ställe stod det att man ska börja flera veckor innan man börjar med hormonerna, och på ett annat läste jag att det bara ger resultat kring ÄP och ET. 
    Tänkte att det kan bli bra om jag får en tid till nästa vecka och så fortsätter jag till efter ET. Men har inte bestämt mig än.
  • Emilotta

Drömmer om ett barn: tyvärr kännes det inte alls nånting nu, inga symtom alls! har ju varit väldigt förkyld och blir nästan orolig att nässprayen inte tar lika bra när jag varit så väldigt snorig och täppt i näsa. jag försöker att inte snyta mig på minst en timme efter jag sprayat men det visar sig på onsdag när jag tar nytt blodprov.
    Förstår att tiden går sakta nu! du får hitta på mycket skoj för att få tiden att gå fortare =) 

• levainuet

Hej igen!

Jo det känns skönt att få göra den korta metoden. Jag skulle tro att min mens kommer i slutet av månaden. Är bara orolig att jag ska få mensen på fel dag, eftersom jag inte får börja med sprutan på en  tisdag och helst inte på en måndag heller, så att blodprov+ultraljud ska hinnas med.  

Jag ska få ta sprutan i benet eftersom jag har lite överskottshud på magen. jag har heller inte läst om någon som fått ta den i benet, men jag kan väl ändå inte vara ensam om det tycker jag iaf.

Det är iaf kul att få följa er andra här å läsa om eran resa mot en bebis...      

• vårt 2012

Här är tjejen som verkligen inte kan hålla sig till test dag...

Jag fick ett Plus  idag!!!

Lycka!

Nu borde man ha samma chanser som dom som fick ha en mysig stund istället för en kateter genom tappen!
    :)

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: GRATTIS till plusset!!!!!!!! Glad{#emotions_dlg.flower}Solig

Åh, så fantastiskt.. är så himla glad för din skull! Skrattande Är det första testet du har tagit? Är själv sugen på att testa men har trott att det varit alldeles för tidigt. Tror dock att jag ändå väntar tills mitten på nästa vecka som tidigast. Har du haft några känningar?

Kram
  • drömmer om ett barn
    Mustikka: Det kan ju faktiskt vara värt att testa, tror inte det blir sämre resultat iallafall! Glad

Emilotta
    : Jag har funderat på det där med hur det blir om man är förkyld och tar nässprayen. Det känns ju nästan som att det inte tas upp på samma sätt, men eftersom man tar vanlig nässpray när man är förkyld och det fungerar så borde det inte vara några problem. Och alla får inte biverkningar vid varje behandling så det behöver faktiskt inte betyda att du inte är nedreglerad. Hoppas på ett bra resultat efter ditt blodprov på onsdag! Solig

levainuet: Okej, så det gäller att få mens på rätt dag när man kör den korta metoden. Vad invecklat.. Hoppas din kommer nu på onsdag då för enkelhetens skull! Glad

Nej, du är säkerligen inte ensam om att ta sprutan i benet. Jag hade nog hellre gjort det om jag fått välja. Vars på benet tar man sprutan?
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jag har testat tidigare men då inte fått något positivt resultat, men jag har nån app på telefonen där det stod att man kan testa så här tidigt!  Men naturligtvis finns ju fortfarande många risker kvar eftersom det är så tidigt!

Näe, ing direkta känningar, men klart jag har klämt å tyckt att det är ömt i brösten osv, men eg tror jag det mest är för att jag vill så fruktansvärt mycket..
    Räknade på BF dag.. haha nyårsafton :)
    :)  
    Spännande å se hur det fortsätter för oss alla!!

{#emotions_dlg.flower} 
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Vad härligt, då kanske ni får en liten nyårsbebis! {#emotions_dlg.flower} Vilket underbart sätt att starta det nya året på!

Hur gör man om man testar positivt innan TD, måste man ändå vänta till utsatt datum innan man kontaktar kliniken?

Än en gång.. STORT GRATTIS till dig och din man! Solig
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn:  Jag tänker att jag testar även på testdagen och meddelar kliniken det testet..
    Visst känns det underbart, men jag försöker verkligen komma ihåg att det är fortfarande stora risker att det stöts ut! Allt för att på något sätt hålla en försvarssköld mot mina egna känslor om det går åt skogen! 
  • EEJ

Vårt2012: så härligt!!! Stort stort grattis!!!! Vad är det för app du har haft på telefonen?? Vilken rd blev det du plussat på och vad har du haft för känningar??

Åh jag är så glad för din skull!!!

Svar på tråden IVF Umeå