• jennyz

IVF Umeå

Jag har testat akupunktur de ggr jag plussat, hon rekommenderar också ung 1,5 månad innan IVFförsök att påbörja behandling en gång per vecka, för att kroppen ska ha möjlighet att förändras och vara mer mottaglig för embryot, jag rekommenderar det starkt!!

• jennyz

Widings akupunktur har jag varit på, hon var insatt och har några som kommer ang barnlöshet... Har du pratat med dem, de kanske inte skyltar med att de jobbar med oss, jag ringde och frågade och fick mycket info...

• jennyz

Man blandar menopur själv, några flaskor pulver och en med vätska, det kändes nervöst men går bra, du kommer att fixa det galant!! Förut blandade jag en spruta varje gång nu har de andra sprutor så man blandar en spruta som räcker flera dagar innan det ska blandas igen...

• jennyz

Man får ha sina egna kläder men ta av allt på nedre delen, jag brukar ha en längre tröja på mig på ÄP, känns bättre så... Sockarna får du ha på, jag brukar få sjukhusstrumpor också som når upp till knäna för att man inte ska frysa... Eg som ett vanligt gynbesök annars... Sedan får man en värmekudde på magen för att det ska bli varmt och skönt...

• jennyz

Vi har gjort både med och utan UL, sist utan och är nu i v24!! Det ska inte gå att hamna fel säger de, men tyvärr betyder det inte att det fastnar, tänk om de kunde sätta fast det direkt...

• jennyz

Jag använde spaden, tyckte det var obehagligt men efter ett tag vande jag mig, kändes som jag fick den långt upp då så inget kom ut, har du fått ut mycket i trosorna? Det viktigaste är väl att kroppen kan ta emot så mycket som den vill ha antar jag..,

• jennyz

Hela85: jag kände inget förrän i slutet av spruttiden...och de ggr jag bara haft typ 8 ägg så har jag inte känt mycket alls...

• jennyz

Vi var på RUL för ung 5-6 veckor sedan, då såg allt bra ut, moderkakan ligger dock i nederkant så det blir ett till UL om ung 6 veckor, om moderkakan fortfarande ligger under bebis då så blir det mest troligt att planera in kejsarsnitt... Men jag oroar mig inte nu, bebis mår bra och jag känner av h*n många ggr varje dag, betydligt mer än när jag var gravid med dottern, jag njuter nu!!! Hoppas att alla ni andra snart får vara med om detta underbara också!!! Har lite problem med rygg och så, men det gör inget så länge bebisen mår bra!!!

Svar på tråden IVF Umeå