• jennyz

IVF Umeå

Lappgeten: grattis!!!

Nektar: hoppas trots allt att det är en ofarlig blödning, jag blödde jättemycket denna gång, satt på toa nyårsafton och tyckte att det forsade ut, klumpar och blod, blod, blod...sedan också på natten... Men pyret sparkar för fullt nu ändå... I mitt fall fick jag också bara en tillbaka denna gång, förra graviditeten blödde jag också, då mindre i mängd men utspritt under längre tid, då fick vi två tillbaka... I vårt fall sitter moderkakan långt ner, hade dessutom ett koagel bredvid bebisen som skulle ut, blödde några dagar sedan bruna flytningar flera veckor... Tyvärr så kan man ju inte veta hur det är för er, önskar av hela mitt hjärta att erat pyre kämpar på nio månader, det är inte helt kört för er än i alla fall!!! Kramar!!!

• jennyz

Det var blod med klumpar, rött med mörka klumpar... Jag hade också värk... värsta nyåret någonsin, men slutet verkar bli gott trots allt...

• jennyz

Grattis ebbagrön!! Hoppas allt gått bra och att ni mår bra!!

Nektar: svårt val... När vi åkte bort på nyårsafton så berättade vi för ett par som vi firade med, de vet vår situation och att vi ville ha syskon, de har själv också gjort IVF... Men jag tyckte att det var ruskigt svårt att inte bryta ihop då blodet kom...

• jennyz

Supernova: så härligt att livet kan vända, att det kan bli så underbart, supergrattis!!!!

• jennyz

Jag har gjort många ÄP, och alla har gått bra, inte särskilt ont alls, detta är ju väldigt olika från person till person, så jag talar för mig själv när jag säger att det är lugnt... Var noga att berätta för personalen hur du känner dig, du kommer att ha en sköterska bredvid dig hela tiden som kan ge mer smärtstillande om du känner att det behövs... Det är lite ömt efteråt när bedövningen släppt, jag brukar sova en stund på em efter ÄP, sedan mår jag bättre, man blir ju rätt groggy av medicinerna...
    Håller tummarna för att allt går kanon på fredag!!! Tänk snart är du ruvare!!!
    Vi har odlat allt från 2-5 dagar, den första gången jag blev gravid odlades de två dagar, denna graviditet tre dagar...

• jennyz

Vi hörde själva av oss till kliniken efter nästan tre månader gått och fick då en tid för första mötet... tror dock att det var mer kvinnokliniken i Skellefteå som gjort fel än kliniken i Umeå, sedan jag väl kommit in i deras system så att säga har allt rullat på bra...

Santa: grattis till lyckat ÄP, ja roligt är det inte men tänk på dina 10 guldägg som ligger och myser nu...

• jennyz

Hela: lycka till imorgon!!!!

Ang spaden, jag tyckte den var obehaglig första dagen sedan blev jag van, och tyckte att det kom ytterst lite flytningar, kändes psykiskt bra då det kändes som att det stannat i mig... vaggisarna man fick tidigare dock, oj vad det rann ut!!! Har förstört många par trosor trots trosskydd, för det är ju helt omöjligt att tvätta bort!!

• jennyz

Hela85: vår dotter var lite liten på alla kollerna från första VUL till RUL, men föddes på BF, vägde 3,5kg och helt underbar, det är så smått så tidigt så det kan lätt bli fel på någon mm, vid vanliga graviditeter mäter de ju inte så tidigt heller... Jag tror allt är perfekt med erat pyre!!!

• jennyz

Äralltupptaget: tråkigt om nr2 inte klarar sig, men nu får den som finns kvar all energi så h*n kommer växa kanonbra i alla fall, hoppas du får sluta blöda också!!

Santa: lycka till idag!!

Stargazers: nja de har restriktioner på att föra tillbaka två, men man kan diskutera med dem och se vad de tycker... I vårat fall fick vi två tillbaka redan på vårt andra ET, antar att ålder spelar roll och kanske kvalitet på embryon, vi fick dock två fina tillbaka några ggr, när vi gjorde syskonförsök så frågade de om vi även nu ville ha två tillbaka men då valde vi att ta en och en, sambon var livrädd för att det skulle bli tvillingar...

• jennyz

Supergrattis emki!!!! Hoppas det går hela vägen, din kropp verkar ju må bra...
    Vet tyvärr inte hur det är om vem man ska kontakta... Har kliniken fortfarande öppet? I så fall skulle jag prova med dem först, så får man höra vad de säger...

Svar på tråden IVF Umeå